2026-06-11, 17:28
  #1
Medlem
Har börjat skriva och prata i telefon med en kille som jag tycker är intressant. Jag tycker han ser bra ut och tyckte han hade en intressant profil så det var jag som tog kontakt med honom från början. Nu har vi pratat i telefon ett par gånger och skulle setts i helgen men jag avbokade för fick panik. Alltså han är ju egentligen "för bra" för mig. Han sa på telefon att jag verkar som en härlig person, men det är jag INTE. Och går vi på dejt så kommer han märka att jag inte är det. Så därför fick jag panik och avbokade. Nu har vi knappt hörts den här veckan, och jag tycker det är så skönt! Livrädd för att han frågar ut mig på dejt igen, men det kommer han troligtvis inte göra, tror han tänker att bollen ligger hos mig nu.

Vad tycker ni att jag ska göra? Ska jag fråga ut honom på dejt, eller ska jag skippa honom och gå vidare. Han är som sagt egentligen för bra för mig, ser bra ut, verkar populär, har vänner och fritidsintressen och så. Verkar liksom ha ett liv till skillnad från mig och det kommer han märka på dejten och sen inte vilja träffa mig igen ändå. Kanske bara gå vidare helt enkelt?
Citera
2026-06-11, 17:32
  #2
Medlem
Vill du höra att du är fin fast du inte tror det? Hur ska vi veta det. Men annars tycker jag att du kan låta honom bestämma om han tycker det eller inte. Eller tycker du att han har dålig smak om han tycker det?
Citera
2026-06-11, 17:37
  #3
Medlem
Jag vet inte riktigt vad "för bra" betyder i det här sammanhanget och jag har ingen aning om era åldrar så ta svaret med det i åtanke:

Man får enbart erfarenheter att att prova saker och att våga sig ta ett kliv. Visst behöver man inte prova allt utan det är såklart med måtta. I ditt fall är det en dejt med en person du tycker om som verkar tycka om dig. Det är så alla relationer (bör) börja. Man kommer varandra närmare och kanske märker saker man egentligen inte gillar med den andra och där börjar kompromissandet tills man antingen inte kan kompromissa mer eller finner en balans där båda kompromissat tillräckligt och kan leva ihop.

Bara för att han ser bra ut och har vänner betyder det inte att allt är prima heller. Vänner kan vara ytliga, han kanske inte alls mår så bra då han är introvert egentligen, etc. Finns mycket som på ytan ser ut på ett sätt men egentligen är på ett annat. Du kan inte förvänta dig ett svar här som kommer ge dig facit direkt.

Våga ta klivet och om det inte funkar så gör det inte det. Vad är egentligen alternativet? Att du inte vågar så blir du äldre och klokare och inser att "fan, kunde ju åtminstone dejtat en gång. Funkade det inte så gjorde det inte. Fuck it. Gå vidare bara.".

Har du en chans, ta den nu för det är vanligare att man ångrar att man inte gjorde det. Värsta som händer (om han inte är en ren fitta) är att han kanske säger att det inte var för honom och u hade ändå tänkt gå vidare innan du vågat kliva fram så there you go.

Tänk också på att väldigt många män tänker främst med kuken och att ligga är i främsta rummet. Ha det i bakhuvudet så du är beredd på det. Om du också bara vill ha sex så sker ingen skada såklart men var kommunikativ i så fall så ni båda vet vad ni förväntar er av en träff.
Citera
2026-06-11, 17:38
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Precovery
Vill du höra att du är fin fast du inte tror det? Hur ska vi veta det. Men annars tycker jag att du kan låta honom bestämma om han tycker det eller inte. Eller tycker du att han har dålig smak om han tycker det?

ja jag tyckte det var lite konstigt att han tyckte det...
Citera
2026-06-11, 17:41
  #5
Medlem
Du måste våga prova. Fastän du tycker att ditt liv är innehållslöst är det ju inget fel med det. Du kan gott säga till honom också att du saknar innehåll i ditt liv (om det är så) och hoppas att han kan kicka igång en mer meningsfull tillvaro.
Funkar ni inte ihop så skit samma. Gå vidare prova och prova tills det säger klick! Och DÅ blir livet väldigt roligt!
Citera
2026-06-11, 17:50
  #6
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Stiinis
Har börjat skriva och prata i telefon med en kille som jag tycker är intressant. Jag tycker han ser bra ut och tyckte han hade en intressant profil så det var jag som tog kontakt med honom från början. Nu har vi pratat i telefon ett par gånger och skulle setts i helgen men jag avbokade för fick panik. Alltså han är ju egentligen "för bra" för mig. Han sa på telefon att jag verkar som en härlig person, men det är jag INTE. Och går vi på dejt så kommer han märka att jag inte är det. Så därför fick jag panik och avbokade. Nu har vi knappt hörts den här veckan, och jag tycker det är så skönt! Livrädd för att han frågar ut mig på dejt igen, men det kommer han troligtvis inte göra, tror han tänker att bollen ligger hos mig nu.

Vad tycker ni att jag ska göra? Ska jag fråga ut honom på dejt, eller ska jag skippa honom och gå vidare. Han är som sagt egentligen för bra för mig, ser bra ut, verkar populär, har vänner och fritidsintressen och så. Verkar liksom ha ett liv till skillnad från mig och det kommer han märka på dejten och sen inte vilja träffa mig igen ändå. Kanske bara gå vidare helt enkelt?
Det är upp till honom vad han ser i dig.
Låt inte din kassa självkänsla eller självförtroende styra vem du ska träffa.
Om du gillar honom, varför inte bara se vad som händer?
Dessutom låter det som att du placerat honom på ett piedestal. Varför skulle han vara ”så himla bra” bara för att han verkar populär, har vänner och fritidsintressen?
Han kanske är ett rötägg när du väl lärt känna honom?
Hoppas inte, för din skull.
Citera
2026-06-11, 17:58
  #7
Medlem
Nu tror jag dock att det är försent, att han redan tappat intresset, vi har knappt hörts i veckan tyvärr. Jaja, bara att gå vidare.
Citera
2026-06-11, 18:03
  #8
Medlem
Belters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiinis
Har börjat skriva och prata i telefon med en kille som jag tycker är intressant. Jag tycker han ser bra ut och tyckte han hade en intressant profil så det var jag som tog kontakt med honom från början. Nu har vi pratat i telefon ett par gånger och skulle setts i helgen men jag avbokade för fick panik. Alltså han är ju egentligen "för bra" för mig. Han sa på telefon att jag verkar som en härlig person, men det är jag INTE. Och går vi på dejt så kommer han märka att jag inte är det. Så därför fick jag panik och avbokade. Nu har vi knappt hörts den här veckan, och jag tycker det är så skönt! Livrädd för att han frågar ut mig på dejt igen, men det kommer han troligtvis inte göra, tror han tänker att bollen ligger hos mig nu.

Vad tycker ni att jag ska göra? Ska jag fråga ut honom på dejt, eller ska jag skippa honom och gå vidare. Han är som sagt egentligen för bra för mig, ser bra ut, verkar populär, har vänner och fritidsintressen och så. Verkar liksom ha ett liv till skillnad från mig och det kommer han märka på dejten och sen inte vilja träffa mig igen ändå. Kanske bara gå vidare helt enkelt?
Gå vidare, han är för bra för dig.
Citera
2026-06-11, 18:04
  #9
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Stiinis
Nu tror jag dock att det är försent, att han redan tappat intresset, vi har knappt hörts i veckan tyvärr. Jaja, bara att gå vidare.
Vilket konstigt resonemang.
Jag kan vänta 2 veckor innan jag svarar någon även fast jag kan vara jätteintresserad. Och särskilt i ett tidigt stadie. Annars kvävs jag ju.
Varför stressa med relationer?
Dessutom verkar du till att behöva börja gilla dig själv innan du börjar blanda in andra i ditt liv.
Citera
2026-06-11, 18:06
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stiinis
ja jag tyckte det var lite konstigt att han tyckte det...
Låt honom bestämma, han har väl en annan åsikt om dig än du själv, får han inte ha det?
Citera
2026-06-11, 18:15
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Precovery
Låt honom bestämma, han har väl en annan åsikt om dig än du själv, får han inte ha det?

Jo men då känns det som att jag alltid måste vara härlig annars kommer han tröttna?
Citera
2026-06-11, 18:17
  #12
Medlem
jjujjus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiinis
Har börjat skriva och prata i telefon med en kille som jag tycker är intressant. Jag tycker han ser bra ut och tyckte han hade en intressant profil så det var jag som tog kontakt med honom från början. Nu har vi pratat i telefon ett par gånger och skulle setts i helgen men jag avbokade för fick panik. Alltså han är ju egentligen "för bra" för mig. Han sa på telefon att jag verkar som en härlig person, men det är jag INTE. Och går vi på dejt så kommer han märka att jag inte är det. Så därför fick jag panik och avbokade. Nu har vi knappt hörts den här veckan, och jag tycker det är så skönt! Livrädd för att han frågar ut mig på dejt igen, men det kommer han troligtvis inte göra, tror han tänker att bollen ligger hos mig nu.

Vad tycker ni att jag ska göra? Ska jag fråga ut honom på dejt, eller ska jag skippa honom och gå vidare. Han är som sagt egentligen för bra för mig, ser bra ut, verkar populär, har vänner och fritidsintressen och så. Verkar liksom ha ett liv till skillnad från mig och det kommer han märka på dejten och sen inte vilja träffa mig igen ändå. Kanske bara gå vidare helt enkelt?
Varför håller du på såhär?

Är du säker på att du verkligen vill träffa någon? Sist undrade du varför alla slutade höra av sig och nu avfärdar du någon du tycker om för att du inte tycker att du är tillräckligt bra. Om han nu ville träffa dig så är det ju jättedumt att dissa honom för att du tror att han inte kommer tycka om dig eller ditt liv? Han kanske kan hjälpa dig få ett bättre liv? Be om ursäkt och säg att du fegade ur och är nervös. Är han reko så kommer han tycka att du är gullig och vilja gå på dejt, är han sur/dum och omogen så var det väl lika bra att inte träffa honom.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in