2026-06-11, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Har TV4 satt hela sin journalistiska kår på att specialbevaka SD? Ingen tvekan om var den kanalen står politiskt...
Varför inte ställa frågan: Varför skapade SD detta så här nära inpå valet?
Upprinnelsen till visselblåsaren är att SD polisanmält henne.
Jag har en fråga till dig. Varför är du emot att oegentligheter visas för allmänheten?
Citera
2026-06-11, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gubbrora
Du gissar men vet inte. Tycker du att ett parti som brinner för vandel ska bete sig på det här sättet eller tycker du att dom hymlar?

Jag gissar att du menar hycklar och inte hymlar? Och ja, givetvis hycklar de. Men småfusket förekommer fullt ut från höger till vänster.
Citera
2026-06-11, 14:19
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative3.0
Varför inte ställa frågan: Varför skapade SD detta så här nära inpå valet?
Upprinnelsen till visselblåsaren är att SD polisanmält henne.
Jag har en fråga till dig. Varför är du emot att oegentligheter visas för allmänheten?
Det är jag inte emot. Men jag är emot att man, som i TV4:as fall, enbart fokuserar på ett parti, nämligen SD. TV4 är ju ökänt SD-fientliga sedan tidigare.

Sådana här grejer förekommer i alla partier, mer eller mindre. Men SD skärskådas extra av mainstreammedia och man lyfter strategiskt fram dessa historier strax innan valet för att minimera SD:s röster. Odemokratiskt och felaktigt agerat.
Senast redigerad av Karman 2026-06-11 kl. 14:31.
Citera
2026-06-11, 14:25
Medlem
Citat:
Det är jag inte emot. Men jag är emot att man enbart, som i TV4:as fall, enbart fokuserar på ett parti, nämligen SD. TV4 är ju ökänt SD-fientliga sedan tidigare.

Sådana här grejer förekommer i alla partier, mer eller mindre. Men SD skärskådas extra av mainstreammedia och man lyfter strategiskt fram dessa historier strax innan valet för att minimera SD:s röster. Odemokratiskt och felaktigt agerat.
TV4s granskning kan styrkas med dokumentation och du kommer med motargumentet att det inte kan bevisas men ändå förekommer inom andra partier.
Det är faktiskt inte TV4 som gjort fel här utan det är SD och Jimmie.
Rätt agerat enl SD-logik hade varit att polisanmäla Othén efter valet. Mest rätt agerat hade ändå varit att inte begå skattebrott.
Citera
2026-06-11, 14:29
Medlem
Karmans avatar
Citat:
TV4s granskning kan styrkas med dokumentation och du kommer med motargumentet att det inte kan bevisas men ändå förekommer inom andra partier.
Det är faktiskt inte TV4 som gjort fel här utan det är SD och Jimmie.
Rätt agerat enl SD-logik hade varit att polisanmäla Othén efter valet. Mest rätt agerat hade ändå varit att inte begå skattebrott.
Är Jimmie eller SD dömda för detta? Om inte, är det för tidigt att prata om "skattebrott".

Och det är fortfarande så att den vänsterliberala mainstremmedian fokuserar mer på SD än andra partier och spar på "avslöjanden" till valet för att sänka SD:s resultat. Mainstreammedia är anti Sverige och anti svenskarna.
Citera
2026-06-11, 14:35
Medlem
Citat:
Har TV4 satt hela sin journalistiska kår på att specialbevaka SD? Ingen tvekan om var den kanalen står politiskt...

Seriös journalistik och TV4 går inte riktigt ihop. Och framför allt inte hos dem som producerar Kalla Fakta.
Citera
2026-06-11, 14:35
Medlem
Citat:
Är Jimmie eller SD dömda för detta? Om inte, är det för tidigt att prata om "skattebrott".

Och det är fortfarande så att den vänsterliberala mainstremmedian fokuserar mer på SD än andra partier och spar på "avslöjanden" till valet för att sänka SD:s resultat. Mainstreammedia är anti Sverige och anti svenskarna.
Kan du presentera fakta på dina påståenden? Fakta ska vara ett dokumenterat beslut att de bara ska fokusera på SD. För det kan vara så enkelt att TV4 granskar alla partier utan att hitta något trots din övertygelse. Trots allt blir det dålig TV att i fyra avsnitt visa en dokumentär på hur ex Socialdemokraterna inte fuskar.
Fundera i stället på varför SDs egna kanaler inte gräver upp skit om sina motståndare. Beror det på att gemene SDare är för dum eller för att de inte hittar något?
Citera
2026-06-11, 15:04
Medlem
FallerIfallerAs avatar
Citat:
Det är jag inte emot. Men jag är emot att man, som i TV4:as fall, enbart fokuserar på ett parti, nämligen SD. TV4 är ju ökänt SD-fientliga sedan tidigare.

De fick ett tips svårare än så är det inte, Sd borde se till att ha rent mjöl i påsen!
Citera
2026-06-11, 15:07
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
De fick ett tips svårare än så är det inte, Sd borde se till att ha rent mjöl i påsen!
Nja, hade det varit något annat parti, så hade det inte slagits upp lika stort. TV4 och annan mainstreammedia älskar att vrida om kniven i just SD, särskilt inför ett val. Det är ju inget nytt.
Citera
2026-06-11, 15:08
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Kan du presentera fakta på dina påståenden? Fakta ska vara ett dokumenterat beslut att de bara ska fokusera på SD. För det kan vara så enkelt att TV4 granskar alla partier utan att hitta något trots din övertygelse. Trots allt blir det dålig TV att i fyra avsnitt visa en dokumentär på hur ex Socialdemokraterna inte fuskar.
Fundera i stället på varför SDs egna kanaler inte gräver upp skit om sina motståndare. Beror det på att gemene SDare är för dum eller för att de inte hittar något?
Kan du bevisa att SD är dömda för detta "brott"? Det borde ju vara väldigt enkelt.
Citera
2026-06-11, 15:09
Medlem
FallerIfallerAs avatar
Citat:
Nja, hade det varit något annat parti, så hade det inte slagits upp lika stort. TV4 och annan mainstreammedia älskar att vrida om kniven i just SD, särskilt inför ett val. Det är ju inget nytt.

Ja det beror ju på att det är mest skit i den sekten!
Citera
2026-06-11, 15:11
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
Ja det beror ju på att det är mest skit i den sekten!
TV4 menar du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in