2026-06-10, 18:59
Medlem
Du får lägga din röst på MED, medborgerlig samling.
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Är det inte lättare att du bara ber om Jimmies swishnr och skickar dina pengar direkt till honom så vi andra slipper?
Citera
2026-06-10, 19:00
Medlem
Ja, vem hade kunnat tro att det dolde sig en sosse i Jimmie...
Citat:
Ursprungligen postat av T02

Måste säga att Åkesson är skicklig. Riktigt skicklig. Han pratar på ett sätt som tilltalar pöbeln, men sen berikar han sig själv...

Bristande vandel tror jag det kallas...eller korruption.
Citera
2026-06-10, 19:15
Medlem
Det är och förblir ett lallarparti med bondläppar. Så är det bara.
Citera
2026-06-10, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av noden
Ja, vem hade kunnat tro att det dolde sig en sosse i Jimmie...

Så svarar en som är med i sekten och inte vill se sanningen. Har du ens sett avsnitten?
Citera
2026-06-10, 19:46
Medlem
semen.12s avatar
SD är det bästa som har hänt sedan jag blev av med oskulden sommaren 1980 hon var 13

Citat:
Ursprungligen postat av Provocative3.0
Tja. Det är bara du som tror på ett scoop.

Jag röstar på dom som skickar hem parasiter. Jag var 30 år 1994 när Sverige såg ut som Norge gör idag 2026. RAUS
Senast redigerad av semen.12 2026-06-10 kl. 19:55.
Citera
2026-06-10, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Jag har nu också sett det. Till skillnad uppenbarligen från de flesta i tråden som spammar "tv4 fejk!". Det är väl bara så de kan försvara SD.

Kan vara värt påpeka att TV4 gav SD ledningen en månad på sig svara, men de har gjort sig oanträffbara. Vad indikerar det?

Men varför skriver du "om det stämmer"? Finns det nån som helst sätt som det kan vara falskt? (Detta är en fråga till den som sett programmet)

SD's propagandakanal Riks får väl göra ännu en "TV4 är dumma"-video.
Citera
2026-06-10, 22:49
Medlem
FallerIfallerAs avatar
Jimmie Åkesson är påhittig när han berikar sig själv men det här är korruption!
Citera
2026-06-10, 22:55
Medlem
picapicans avatar
Inte lustigt att Jimmie är svullen som en gris efter alla drinkar och oxfiléer. Han har verkligen smörjt kråset på skattepengar.
Citera
2026-06-10, 23:32
Medlem
semen.12s avatar
Människor som inte vill vara Svenskar måste ändå jobba och bidra de ska absolut inte få statliga pengar för att få fortsätta att bo här på tillfälliga uppehållstillstånd. Ut med dom.

Tålamodet med SD är mycket omfattande vänster folk tror att några små skandaler kan ändra valet? MP är däremot som en cancersvulst. Dom vill man bara skära bort och isolera
Citera
2026-06-11, 02:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlosEstevez
"Sommaren 1989, vid 22 års ålder, reste Magdalena Andersson till Östtyskland (DDR) för att studera tyska vid Herder-Institut i Leipzig." Källa Google.

Undrar varför den gode maggan inte kunde studera tyska i det lite friare väst tyskland?

Om jag vill studera Koreanska så väljer ju åtminstone jag att göra det i syd korea och inte nord korea. Men det kanske bara är jag?

Det var i huvudsak till Östberlin, Dresden, Karl Marx Stadt (Chemnitz) och Leipzig dessa studieresor gick till. Svenskarna bodde normalt sett på studentrum på de östtyska studenthemmen. Som stod tomma under sommaren.
Det var mycket möjligt att det var billiga resor, och de bokades hos Intourist.
Östbblockets egen resebyrå.

Vissa av dessa resor var även rundresor med besök på östtyska vingårdar och ölbryggerier.
Det är omöjligt att Magdalena Andersson kan ha varit vid Sankt Nikolai kyrkan den aktuella demonstrationsdagen, eftersom höstterminen redan hade börjat 1 september 1989, både på Handelshögskolan och Universitetet i Leipzig.
Så då hade de inte haft studentrummen kvar.
Så sannolikt så ljuger Maggan där.

Citat:
Ursprungligen postat av Provocative3.0
Det där kan jag vända på. Glöm inte att S tog över efter Alliansen med en rätt sur ekonomi. Detta vände hon på under sina år som finansminister.
Exakt vad hon gjorde i DDR vet varken du eller jag men tydligen blev det något bra utifrån det.
Som du inte bemötte så hade pressen gott om tid att sänka henne långt innan hon blev en maktfaktor.

Sossarna gjorde aldrig upp med DDR och STASI, och vi vet nog inte ett skit oms svenska sossars
och knasvänsterns inblandning i DDR. Det är mycket möjligt att STASI har en personakt på Maggan, vem vet ?

Bara att åka dit och leta i så fall ?
Citat:
Ursprungligen postat av gubbrora
Inte omöjligt att hon fick resa och studier gratis men på vilket sätt skulle det vara olagligt?

Självklart inte olagligt, men däremot skattepliktigt om man nu ska se på det viset ?
Citera
2026-06-11, 10:50
Medlem
Karmans avatar
Har TV4 satt hela sin journalistiska kår på att specialbevaka SD? Ingen tvekan om var den kanalen står politiskt...
Citera
2026-06-11, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MuhammedsArsle
Det var i huvudsak till Östberlin, Dresden, Karl Marx Stadt (Chemnitz) och Leipzig dessa studieresor gick till. Svenskarna bodde normalt sett på studentrum på de östtyska studenthemmen. Som stod tomma under sommaren.
Det var mycket möjligt att det var billiga resor, och de bokades hos Intourist.
Östbblockets egen resebyrå.

Vissa av dessa resor var även rundresor med besök på östtyska vingårdar och ölbryggerier.
Det är omöjligt att Magdalena Andersson kan ha varit vid Sankt Nikolai kyrkan den aktuella demonstrationsdagen, eftersom höstterminen redan hade börjat 1 september 1989, både på Handelshögskolan och Universitetet i Leipzig.
Så då hade de inte haft studentrummen kvar.
Så sannolikt så ljuger Maggan där.

Sossarna gjorde aldrig upp med DDR och STASI, och vi vet nog inte ett skit oms svenska sossars
och knasvänsterns inblandning i DDR. Det är mycket möjligt att STASI har en personakt på Maggan, vem vet ?

Bara att åka dit och leta i så fall ?

Självklart inte olagligt, men däremot skattepliktigt om man nu ska se på det viset ?
Jo, Stasi har säkert en akt på henne. Varför gömde de den när allt annat släpptes?
Men då du nu är inne på whataboutism så ställer jag återigen frågan: Varför har inte högerpressen grävande journalister som kan gräva upp det ni använder för att tysta ner Jimmies korruption?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in