2026-06-10, 13:34
Medlem
gubbroras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlosEstevez
Lotteriskandalen t.ex. Hade vi varit en normalt fungerande demokrati så hade ansvariga sossar suttit inburade nu.
Ygeman hade suttit inburad för att ha gett ut känsliga uppgifter till främmande makt. Dan Eliasson hade suttit inburad för allt skit han åstadkommit på olika viktiga myndigheter. Mona Sahlin för alla hennes skumrask affärer. Maggan Gaggan för att ha ”studerat” i DDR, en regim som öppet mördade människor som försökte fly från skitet. O.s.v!

Handen på hjärtat gubben/gumman, är det så jävla långsökt att med liiite mera granskning från medier att många inom socialdemokraterna skulle skaka galler?

Allt det du nämner är kända skandaler som är omskrivna i pressen så det skiljer sig inte på något sätt från granskningen av SD. Så på vilket sätt är den pågående granskningen av SD annorlunda?
Kan du redogöra på vilket sätt att "studera" i DDR skulle vara olagligt? När och vad studerade hon där?
Citera
2026-06-10, 13:48
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Det finns inga nationalister som är villiga leva ett enkelt liv för nationens bästa. Det handlar alltid om pengar och lyx. En sorts maniskt penningmissbruk där man struntar i riskerna för att upptäckas och skada sin sak.
Citera
2026-06-10, 13:50
Medlem
CarlosEstevezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative3.0
Nej, jag har ingen kommentar på det så länge inga felaktigheter kommer fram. Men, hur vet du att ingen journalist har grävt? Sure, de kanske skyddar henne i dag om man är konspiratoriskt lagd. Men om det förekommit oegentligheter så hade det dykt upp redan under Reinfeldts tid.

Inga oegentligheter?? Bara att ha velat åka dit för att ”studera” är ju en oegentlighet. Redan då var det ju känt vilken jävla mördar regim det var…..

Att man har en sån här person som partiledare säger ju allt!

Här finns inget att se va…..
Citera
2026-06-10, 13:54
Medlem
gubbroras avatar
Citat:
Inga oegentligheter?? Bara att ha velat åka dit för att ”studera” är ju en oegentlighet. Redan då var det ju känt vilken jävla mördar regim det var…..

När och vad?
Citera
2026-06-10, 13:56
Medlem
Någon mer än jag som spyr på SD som parti? Tycker det är skandal efter skandal och personerna i partiet är ju riktiga rötägg. Någon som tycker annorlunda?

Flashback kommer ju snart bli röd grönt. Vart drar alla puckade SD incels tror ni??? =)
Citera
2026-06-10, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlfaQhard
Det rör sig om under 10 000:-

Hahahahahaahahahh. Åhhh... stackars alla skattebetalare!

Vi skänker ju för helvete 700 miljoner till Somalia och i gengäld kommer fler av dem hit och kostar miljarder.
Citera
2026-06-10, 14:01
Medlem
Eoppoyzs avatar
Förmildrande omständigheter är ju att partiet har polisanmält kvinnan innan detta kom upp i media. Det får man ha i åtanke.
Citera
2026-06-10, 14:07
Medlem
CarlosEstevezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gubbrora
När och vad?

"Sommaren 1989, vid 22 års ålder, reste Magdalena Andersson till Östtyskland (DDR) för att studera tyska vid Herder-Institut i Leipzig." Källa Google.

Undrar varför den gode maggan inte kunde studera tyska i det lite friare väst tyskland?

Om jag vill studera Koreanska så väljer ju åtminstone jag att göra det i syd korea och inte nord korea. Men det kanske bara är jag?
Citera
2026-06-10, 14:10
Medlem
Citat:

Det där kan jag vända på. Glöm inte att S tog över efter Alliansen med en rätt sur ekonomi. Detta vände hon på under sina år som finansminister.
Exakt vad hon gjorde i DDR vet varken du eller jag men tydligen blev det något bra utifrån det.
Som du inte bemötte så hade pressen gott om tid att sänka henne långt innan hon blev en maktfaktor.
Citera
2026-06-10, 14:19
Medlem
CarlosEstevezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative3.0
Det där kan jag vända på. Glöm inte att S tog över efter Alliansen med en rätt sur ekonomi. Detta vände hon på under sina år som finansminister.
Exakt vad hon gjorde i DDR vet varken du eller jag men tydligen blev det något bra utifrån det.
Som du inte bemötte så hade pressen gott om tid att sänka henne långt innan hon blev en maktfaktor.

Det visar ganska mycket på det politiska klimatet i Sverige och skyddandet av socialdemokraterna av MSM. Vilket även innefattar tystandet av högst trolig korruption av ett parti som styrt oavbrutet i minst 100 år. Makt korrumperar heter det.

Återigen, tänk om Kristersson hade studerat tyska i Nazi Tyskland? Hade du även då tyckt att något bra har ju tydligen kommit av det?
Citera
2026-06-10, 14:22
Medlem
gubbroras avatar
Citat:
"Sommaren 1989, vid 22 års ålder, reste Magdalena Andersson till Östtyskland (DDR) för att studera tyska vid Herder-Institut i Leipzig." Källa Google.

Undrar varför den gode maggan inte kunde studera tyska i det lite friare väst tyskland?

Om jag vill studera Koreanska så väljer ju åtminstone jag att göra det i syd korea och inte nord korea. Men det kanske bara är jag?

Inte omöjligt att hon fick resa och studier gratis men på vilket sätt skulle det vara olagligt?
Citera
2026-06-10, 14:23
Medlem
Citat:
Det visar ganska mycket på det politiska klimatet i Sverige och skyddandet av socialdemokraterna av MSM. Vilket även innefattar tystandet av högst trolig korruption av ett parti som styrt oavbrutet i minst 100 år. Makt korrumperar heter det.

Återigen, tänk om Kristersson hade studerat tyska i Nazi Tyskland? Hade du även då tyckt att något bra har ju tydligen kommit av det?
Det är du, inte jag som dömmer. Men ring Fria tider. De kanske inte vet ditt scoop
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in