Citat:
Ursprungligen postat av
grelin1999
Du har inte sett programmet.
Othen gick till tv4. Hon skickade ett mejl till dem. Tv4 var väldigt skeptiska och försiktiga pga hon var i tvist med partiet.
Sen fick de en USB med Bland annat 1400 mejl och en massa bokföring.
Vettiga människor hoppas jag kollar på programmet.
Huruvida detta sker i alla partier vet vi inte, men bara SD tycks ha en kultur av avhoppare, visselblåsare, hemliga inspelningar och dylikt.
Om Magda hade haft fyllefester hade hon nog i alla fall haft omdöme nog inte bokföra det som event.
Varför gör man ens en sån sak? Jag tror inte Jimmie själv varit inblandad, mest för att han inte verkar ha så mycket koll på nåt. De säger till honom skicka in kvitton och så gör han det, och de andra bokför det.
Enligt Othen är det Wallerstein som är involverad i "allt", vilket jag nog kan tänka mig.
Det kom nog mest från Othén som nu försöker skylla ifrån sig. Hellerud erkänner ju nästan att ha något emot Wallerstein personligen, så som han resonerade kring det att han nappade på Othéns mejl.
Det känns logiskt att dramaturgin leder oss tillbaka till Wallerstein och hans ”trollfabrik” som Hellerud ju är så allergisk mot.
Det är nästan hans varumärke att han låtsas som om att han skulle vara neutral i frågan, trots att alla vet att han inte är det.
Det är ju i och för sig ett konststycke i sig att lyckas framställa sig själv som det för sina meningsfränder och få journalistpriser på kuppen.
Det är inte särskilt kalla fakta, det är snarare en välkryddad varm soppa på en spik. Det är inte bra för trovärdigheten att mainstream så tydligt ställer sig på en sida i politiken och riktar sin bevakning bara åt ett håll, det spelar alternativ media rakt i händerna.
För vettiga människor försöker ju alltid få en balanserad bild.