2026-06-09, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MOPspanaren
Ja dina slutsatser får ju inte peka för långt ifrån SE..

Ser att vi inte kommer längre och du kan uppenbarligen inte besvara de frågor jag hade.

Spalta dina frågor punktvis tack!
Citera
2026-06-09, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xuken
I tidigare inlägg #97148 har jag resonemang om huvudbonaden!

YN:
https://magasinetfilter.se/wp-content/uploads/2018/05/VITTNESF%C3%96RH%C3%96R-Yvonne-Nieminen.pdf

Hon säger inte "barhuvad" , hon säger inte noterat något om huvudbonad. Fokus på väskan..

Ja det här är ju typiskt pappslöjd.

såg ingen huvudbonad = barhuvad

stod på samma ställe och måste ha sett varandra = ingen frågade om han hadde sett någon 10cm framför sig

Allt blir så naturligt och fint om man inte använder hjärnan.
Citera
2026-06-10, 00:00
Medlem
HemmaslagenWasabis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Även det en märklig detalj. SE borde ha passerat AB där, om han ska hinna fram och prata med LP, se LJ i gränden och assistera vid HLR ...

Nämner AB någonsin Hage och Glantz beträffande HLR:en? Då bör han ju även nämna SE och/eller andra personer
Citera
2026-06-10, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HemmaslagenWasabi
Nämner AB någonsin Hage och Glantz beträffande HLR:en? Då bör han ju även nämna SE och/eller andra personer

https://magasinetfilter.se/granskning/den-osannolika-mordaren-kallmaterial-och-noter/

https://magasinetfilter.se/wp-content/uploads/2018/05/VITTNESF%C3%96RH%C3%96R-Anders-Bj%C3%B6rkman.pdf
Citera
2026-06-10, 00:10
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
I tidigare inlägg #97148 har jag resonemang om huvudbonaden!

YN:
https://magasinetfilter.se/wp-content/uploads/2018/05/VITTNESF%C3%96RH%C3%96R-Yvonne-Nieminen.pdf

Hon säger inte "barhuvad" , hon säger inte noterat något om huvudbonad. Fokus på väskan..

Hur mörkt var det där GM sprang? Han framstår som en skuggfigur med ljus, slätrakad haka.

Var det handskar som han tog fram ur väskan?
Citera
2026-06-10, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Hur mörkt var det där GM sprang? Han framstår som en skuggfigur med ljus, slätrakad haka.

Var det handskar som han tog fram ur väskan?

Se det 1 a Rapportinslaget från mordnatten. De har kort film-sekvens ungefär från där Inge M. stod. Det är mörka figurer, Dekorima strålar ljus men alla figurer är mörka. Uppe vid DBG .. vet inte.

Handskar, man vet inte vad som stoppades i eller togs ur.
Personlig gissning är att han kan ha stoppat ner huvudbonaden för att skifta signalemente.
Vapnet: AB sade att han tog upp vapnet ur fickan, då stoppade han nog ner det på samma plats.
Vissa säger att GM gungade lite direkt efter skotten, tungt vapen som man lägger åter ger liten gungning anser jag.
Citera
2026-06-10, 04:44
Medlem
Citat:
Se det 1 a Rapportinslaget från mordnatten. De har kort film-sekvens ungefär från där Inge M. stod. Det är mörka figurer, Dekorima strålar ljus men alla figurer är mörka. Uppe vid DBG .. vet inte.

Handskar, man vet inte vad som stoppades i eller togs ur.
Personlig gissning är att han kan ha stoppat ner huvudbonaden för att skifta signalemente.
Vapnet: AB sade att han tog upp vapnet ur fickan, då stoppade han nog ner det på samma plats.
Vissa säger att GM gungade lite direkt efter skotten, tungt vapen som man lägger åter ger liten gungning anser jag.

Har sagt det 100 gånger i tråden..

Det som gör Engström misstänkt är att han påstår sig springa in i gränden med liknade signalement som YN påstår om mannen på DBG

Det är en tillräckligt udda tillfällighet att det räcker för att misstänka honom.

Sen att han dessutom stämpla ut 23:19 och gå bakom LOP på Sveavägen och påstår sig vara förväxlad är också misstänkt i den kontexten

Tyvärr längre kommer vi inte
Senast redigerad av Problem2020 2026-06-10 kl. 04:48.
Citera
2026-06-10, 09:40
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
Har sagt det 100 gånger i tråden..

Det som gör Engström misstänkt är att han påstår sig springa in i gränden med liknade signalement som YN påstår om mannen på DBG

Det är en tillräckligt udda tillfällighet att det räcker för att misstänka honom.

Sen att han dessutom stämpla ut 23:19 och gå bakom LOP på Sveavägen och påstår sig vara förväxlad är också misstänkt i den kontexten

Tyvärr längre kommer vi inte
Just det, han lämnade bygget (Skandia) vid en tidpunkt som innebär att han i princip nästan kunnat krocka med paret Palme strax utanför Skandiaporten.

Det är som du skriver att det är svårt att komma längre, "hade han varit liv hade man åtminstone haft någon att prata med" som en känd kriminolog uttryckte det.
Senast redigerad av MrBarnaby 2026-06-10 kl. 09:47.
Citera
2026-06-10, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Just det, han lämnade bygget (Skandia) vid en tidpunkt som innebär att han i princip nästan kunnat krocka med paret Palme strax utanför Skandiaporten.

Det är som du skriver att det är svårt att komma längre, "hade han varit liv hade man åtminstone haft någon att prata med" som en känd kriminolog uttryckte det.

Folk i tråden inser inte att gå bakom LOP på Sveavägen som något större grej...

Men att gå på den sidan av Sveavägen och samma riktning som LOP är rätt intressant !

Det finns ingen förutom GM och Engström som går där på ca 100m , vilket är faktiskt jävligt konstigt .

Jag påstår alltså att det inte finns någon annan människa som går på den sidan av trottoaren och i samma riktning på 100m från brottsplatsen när skotten går av !
Citera
2026-06-10, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
Folk i tråden inser inte att gå bakom LOP på Sveavägen som något större grej...

Men att gå på den sidan av Sveavägen och samma riktning som LOP är rätt intressant !

Det finns ingen förutom GM och Engström som går där på ca 100m , vilket är faktiskt jävligt konstigt .

Jag påstår alltså att det inte finns någon annan människa som går på den sidan av trottoaren och i samma riktning på 100m från brottsplatsen när skotten går av !

Hej,
på det korta avståndet före Tunnelgatan så är det GM, AB och SE som går bakom OP.
Och AB ser ingen SE vad jag finner i förhören.
GM = SE ... troligen.
Citera
2026-06-10, 16:52
Medlem
CharlotteSomewheres avatar
Citat:
Hej,
på det korta avståndet före Tunnelgatan så är det GM, AB och SE som går bakom OP.
Och AB ser ingen SE vad jag finner i förhören.
GM = SE ... troligen.

Om AB inte ser SE, hur kan då SE=GM?
Citera
2026-06-10, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CharlotteSomewhere
Om AB inte ser SE, hur kan då SE=GM?

GM har mörk rock, trolig keps och liten handväska.
SE har mörk rock, keps och liten handväska.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in