2026-06-10, 14:25
  #157
Medlem
Cyborg2030s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MpunktM
Inte i Sverige, förrän ni (du och andra vänsterextremister inklusive expo), fick för er att importera tolkningen av OK-tecknet från USA. Jag har aldrig sett detta tecken i några "högerextrema" sammanhang i Sverige och jag följer en del kanaler och medier som ni i yttervänstern anser vara högerextrema. Vilket är nästa ord, gest eller tecken som ni tänkt att brunsmeta?

För att svara på trådstarten så hade jag absolut blivit bekymrad om denna person, eller annan person, yttrade omnämnda fraser och gjorde en hitlerhälsning i TV. I nuläget är det dock mer sannolikt att en vänsterpartist och/eller muslim gör detta, då det ni kallar för extremhögern i regel tar Israels (och därmed judarnas) parti. De rysspåhejade palestina-demonstranterna står ju för antisemitiska uttalanden dagligen.
Nick Nazist får väl ses som den "svenska" "upphovsmannen" till White Power-hyllningen 👌 i Sverige. Du kommer nog se mer av detta framöver i valrörelsen. Det kanske blir SD:s nya symbol snart, skulle inte förvåna mig. Man kan ju alltid skylla på att man bara "trollar". På det sättet är numera alla former av HMF helt "👌" enligt Nick Nazist 👹.
Citera
2026-06-10, 14:54
  #158
Medlem
Cyborg2030s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MpunktM
Inte i Sverige, förrän ni (du och andra vänsterextremister inklusive expo),

Bullshit.

New Zealand ‘shooter’ flashes ‘white power’ symbol in court
https://nypost.com/2019/03/15/suspected-new-zealand-shooter-appears-in-court/
Citera
2026-06-10, 16:25
  #159
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cyborg2030
Bullshit.

New Zealand ‘shooter’ flashes ‘white power’ symbol in court
https://nypost.com/2019/03/15/suspected-new-zealand-shooter-appears-in-court/

Innan ni importerade den från USA och Nya Zealand och ev andra engelskspråkiga länder**

Därtill är ju symbolen uppenbart upp och ned när den syftar till "white power". Är det någonting du, expo, kvinnoförnedraren Hubinette och annat vänsterpatrask tar hänsyn till när ni bedömer vad som är rasistiskt, nazistiskt eller fascistiskt? Eller är allt som möjligen, även långsökt, kan tolkas som någonting högerextremt direkt att bedöma som högerextremt?
__________________
Senast redigerad av MpunktM 2026-06-10 kl. 16:29.
Citera
2026-06-10, 16:44
  #160
Medlem
Cyborg2030s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MpunktM
Innan ni importerade den från USA och Nya Zealand och ev andra engelskspråkiga länder**

Därtill är ju symbolen uppenbart upp och ned när den syftar till "white power".
Nej. Christchurch-terroristen var i handbojor som satt fast i bältet, han kunde alltså inte göra symbolen uppåt.
Citat:
Ursprungligen postat av MpunktM
Är det någonting du, expo, kvinnoförnedraren Hubinette och annat vänsterpatrask tar hänsyn till när ni bedömer vad som är rasistiskt, nazistiskt eller fascistiskt? Eller är allt som möjligen, även långsökt, kan tolkas som någonting högerextremt direkt att bedöma som högerextremt?
Nick Nazist har själv erkänt att symbolen kan tolkas som White Power. Men han tycker att det är okej för att han bara skämtade/trollade. Varför förnekar du det som den misstänkte redan har erkänt? Är du en nynazistisk fanatiker?
Citera
2026-06-10, 17:20
  #161
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cyborg2030
Kära sverigedemokrater,

Tycker ni att det hade varit helt okej om Nick Aliniaz avslutade programmet Invandrare för Svenskar på SVT med en Hitlerhälsning och "Helg Seger"?

Jag menar om han gör det med ett skämtsamt, lite provocerande leende?

Eller var går gränsen för er sverigedemokrater?

👌

Nick Alinia är antingen jude eller så är han betald av dem. Han är kontrollerad opposition. Det är inte direkt så att han synar judisk makt direkt. På samma sätt som Jimmie Åkesstein, Ebba och Alice är det. Man kommer liksom ingenstans i deras vänster-höger-paradigm där ingen vågar peka på den riktiga fienden. Endast AfS (och NMR) gör det.

#AfS2026
Citera
2026-06-10, 17:22
  #162
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cyborg2030
Nej. Christchurch-terroristen var i handbojor som satt fast i bältet, han kunde alltså inte göra symbolen uppåt.

Nick Nazist har själv erkänt att symbolen kan tolkas som White Power. Men han tycker att det är okej för att han bara skämtade/trollade. Varför förnekar du det som den misstänkte redan har erkänt? Är du en nynazistisk fanatiker?

Nick Alinia är antingen jude eller så är han betald av dem. Sen kommer du och andra Hasbara konton och gapar "nazist" för att skapa narrativet om att han är based. Snälla rara. Han är, precis som Jimmie Åkesstein, resten av SD, KD, mellanmjölkshögern i övrigt (och vänstern för den delen), han är en meningslös kontrollerad opposition.

En helt meningslös människa som inte kan förändra någonting alls. Skulle du fråga honom om helgonet Hitler skulle han säga precis som du, att han var en "dålig människa", han skulle skrika 6 miljoner.. osv.
__________________
Senast redigerad av Avalancheking 2026-06-10 kl. 17:24.
Citera
2026-06-10, 17:23
  #163
Medlem
Blandadajentes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L-Y-F
Prova att läs hans manifest din dåre. Du är pedofil. Bara för att jag hittar på och skriver det betyder det inte att det är sant. Educate yourself. Du är helt ute och cyklar.

Är inte ute och cyklar, jag kör bil.
Citera
2026-06-10, 17:48
  #164
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cyborg2030
Nej. Christchurch-terroristen var i handbojor som satt fast i bältet, han kunde alltså inte göra symbolen uppåt.

Nick Nazist har själv erkänt att symbolen kan tolkas som White Power. Men han tycker att det är okej för att han bara skämtade/trollade. Varför förnekar du det som den misstänkte redan har erkänt? Är du en nynazistisk fanatiker?

Nja, jag är ju höger, men absolut inte någon nynazist. Det är inte Nick heller, han tar uppenbarligen ställning för Israel. Är det förenligt med nazism tycker du? Eller är uttrycket nazism så urvattnat vid det här laget att det beskriver samtliga av vänsterns meningsmotståndare?

Jag ogillar NMR ungefär lika mycket som jag ogillar palestina-demonstranter och vänsterextremister. Det vill säga mycket.
Citera
2026-06-10, 17:51
  #165
Medlem
Cyborg2030s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MpunktM
Nja, jag är ju höger, men absolut inte någon nynazist. Det är inte Nick heller, han tar uppenbarligen ställning för Israel. Är det förenligt med nazism tycker du? Eller är uttrycket nazism så urvattnat vid det här laget att det beskriver samtliga av vänsterns meningsmotståndare?

Jag ogillar NMR ungefär lika mycket som jag ogillar palestina-demonstranter och vänsterextremister. Det vill säga mycket.
Det finns nazister som hatar judar, sen finns det andra nazister som är mer fokuserade på att hata araber. Båda är nazister dock.
Citera
2026-06-10, 17:53
  #166
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cyborg2030
Det finns nazister som hatar judar, sen finns det andra nazister som är mer fokuserade på att hata araber. Båda är nazister dock.

Olika typer av nazister med olika hatobjekt alltså? Intressant, är det din teori eller är det etablerat inom vänstern?

Kan en person som älskar judar och hatar muslimer vara nazist? Är några folkgrupper exkluderade? Om jag, i teorin, hatar Nordkoreaner men älskar judar och afrikaner, är jag nazist då?

Urvattnat, som sagt.
Citera
2026-06-10, 18:43
  #167
Medlem
Cyborg2030s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MpunktM
Olika typer av nazister med olika hatobjekt alltså? Intressant, är det din teori eller är det etablerat inom vänstern?

Kan en person som älskar judar och hatar muslimer vara nazist? Är några folkgrupper exkluderade? Om jag, i teorin, hatar Nordkoreaner men älskar judar och afrikaner, är jag nazist då?

Urvattnat, som sagt.
Det är egentligen inte definitionen av nazism som är det viktiga här.
I stället är det att ha koll på och att motverka högerextrema, antidemokratiska, och ibland terrorstämplade grupper.
Om de kallar sig nazister eller något annat är inte huvudsaken.
Man bör i stället identifiera risker där innehållet är klart destruktivt och antidemokratiskt.
T.ex. förmedlandet av "vit makt", White Power => 👌🏻
Om den som förmedlar "vit makt" är "nazist" eller inte nazist spelar ingen roll.
De utgör samma slags risker för demokratin.
Citera
2026-06-10, 20:23
  #168
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cyborg2030
Det är egentligen inte definitionen av nazism som är det viktiga här.
I stället är det att ha koll på och att motverka högerextrema, antidemokratiska, och ibland terrorstämplade grupper.
Om de kallar sig nazister eller något annat är inte huvudsaken.
Man bör i stället identifiera risker där innehållet är klart destruktivt och antidemokratiskt.
T.ex. förmedlandet av "vit makt", White Power => 👌🏻
Om den som förmedlar "vit makt" är "nazist" eller inte nazist spelar ingen roll.
De utgör samma slags risker för demokratin.

Vänsterextremism är ju inte synonymt med demokrati som ni vänsterextremister tror, varför det är fel att försöka tysta de som är invandringskritiska. Det är just detta som har varit det grundläggande problemet de senaste 15 åren. De som har varit legitimt kritiska mot invandring har blivit bemötta med just de epiteter du själv friskt använder, exempelvis nazist. För tio år sedan var du nazist, rasist och fascist om du ens föreslog att invandringen var lite väl hög. Idag är läget något annorlunda, till stor del tack vare SD. I många länder är det dock försent. Kanske även i Sverige. Men i Nordirland/UK så visar sig motståndet mot åsiktsförtrycket nu i ökande intensitet vilket kommer att resultera i revolution inom ett par år. Enligt er vänsterextremister, en högerextrem revolution, men vem som är vad är ju alltid subjektivt. Så om ni ska vara "vaksamma" och skydda samhället från "antirasistet och högerextremister" så är det sannolikt ett bra tillfälle att försöka. Men sanningen är att ni står chanslösa när ytterhögern drar med sig män i samtliga socioekonomiska och politiska grupper. Det har hänt tidigare och händer snart igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in