Citat:
Nej då, jag tycker inkonsekvens i åsikterna är fel och en intellektuell brist. Man klarar inte att kritisera sina egna åsikter, utan följer bara dogmer som troende, oavsett om det är vettigt eller inte. Men om det varit en vänsterextremist, kpml(r) t.ex istället hade jag nog ansett att även han hade fått vara med. Jag är konsekvent. Jag säger inte t.ex. som i en annan debatt om "The golden one" att han är högerextrem om han anser att svenskar är en egen etnicitet. Anser man det, ska man väl anse att Judar, lappar och andra som också anser att de är det, som högerextrema. Gör man inte det, då är man själv rasist och bedömer människor olika utifrån hudfärg.
Men det är inte ovanligt bland vänstern, eller kanske en norm till och med.
Men att tro att vänstern är goda och vill andra väl, är ett misstag, De har sin egen historia som inte är vacker. Människor som säger de står på de fattigas och förtryckta sida och ändå inte klarar att protestera mot diktaturen på Kuba och stå upp för de som är förtryckta och fattiga där, för diktaturen har en viss politisk inriktning, är nog inte ärliga. Och förstås samma medan sovjet fans. Då går det inte att se att de faktiskt bryr sig om fattiga och förtryckta. Utan bara signaler utan verklig empati för att lura andra. Det är hatet som driver dem. Att skapa konflikt mellan grupper. Ställa människa mot människa.
En kommentar från den som skapade serien.
https://www.expressen.se/kultur/kulturdebatt/skaparen-svts-beslut--en-seger-for-nick-alinia/
... men kanske inte denna va?