2026-06-09, 19:34
  #97
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cyborg2030
Nu handlade det om nazistpysslingen. Att börja dra upp helt andra personer är whataboutism. Som du tydligen tycker är fel om avsändaren är "vänster"? Brukar du alltid runka till din egen dubbelmoral?
Nej då, jag tycker inkonsekvens i åsikterna är fel och en intellektuell brist. Man klarar inte att kritisera sina egna åsikter, utan följer bara dogmer som troende, oavsett om det är vettigt eller inte. Men om det varit en vänsterextremist, kpml(r) t.ex istället hade jag nog ansett att även han hade fått vara med. Jag är konsekvent.

Jag säger inte t.ex. som i en annan debatt om "The golden one" att han är högerextrem om han anser att svenskar är en egen etnicitet. Anser man det, ska man väl anse att Judar, lappar och andra som också anser att de är det, som högerextrema. Gör man inte det, då är man själv rasist och bedömer människor olika utifrån hudfärg.
Men det är inte ovanligt bland vänstern, eller kanske en norm till och med.

Men att tro att vänstern är goda och vill andra väl, är ett misstag, De har sin egen historia som inte är vacker. Människor som säger de står på de fattigas och förtryckta sida och ändå inte klarar att protestera mot diktaturen på Kuba och stå upp för de som är förtryckta och fattiga där, för diktaturen har en viss politisk inriktning, är nog inte ärliga. Och förstås samma medan sovjet fans. Då går det inte att se att de faktiskt bryr sig om fattiga och förtryckta. Utan bara signaler utan verklig empati för att lura andra. Det är hatet som driver dem. Att skapa konflikt mellan grupper. Ställa människa mot människa.

En kommentar från den som skapade serien.
https://www.expressen.se/kultur/kulturdebatt/skaparen-svts-beslut--en-seger-for-nick-alinia/
Citera
2026-06-09, 19:41
  #98
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cyborg2030
Du fick just 5 olika källor varav ingen av källorna är "vänster".

Är du efterbliven?

ETC är inte vänster? ADL är inte vänster? För att inte tala om aftonhoran som är sossetidning 3/4, bra jobbat ditt jävla spån. Är gravt hjärnskadad ditt jävla vänstersmuts?

Ingen bryr sig, gå och ta överdos på dina antidepressiva nu och gör världen en tjänst.
Citera
2026-06-09, 19:41
  #99
Medlem
Harald.Guldhatts avatar
Det borde vara tillåtet att göra vilken sorts hälsning eller vilket tecken man önskar.
Citera
2026-06-09, 19:44
  #100
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
ETC, Aftonbladet Sydsvenskan inte vänster

Brenton Tarrant Var Vänser och miljöaktivist.
Anders Behring Breivik var vänsterpartist.
Citera
2026-06-09, 19:53
  #101
Medlem
Cyborg2030s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StormuftinMagda
Källornas äkthet och syfte?
Hur står det till med källkritiken kompis?
När jag gör pizza hemma brukar jag gestikulera som de italienska kockarna, chefs kiss.
Gesten borde givetvis förbjudas, tänk om någon blir kränkt?
Symbolen har flera betydelser.
Citera
2026-06-09, 19:57
  #102
Medlem
Cyborg2030s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av strutfena
ETC är inte vänster? ADL är inte vänster? För att inte tala om aftonhoran som är sossetidning 3/4, bra jobbat ditt jävla spån. Är gravt hjärnskadad ditt jävla vänstersmuts?

Ingen bryr sig, gå och ta överdos på dina antidepressiva nu och gör världen en tjänst.
Förnekar du att tecknet 👌 kan tolkas som White Power?
Nazisten Nick Alinias själv har ju medgett att det är så.
Du tror väl på din nazistkompis?
Citera
2026-06-09, 19:58
  #103
Medlem
Cyborg2030s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blandadajente
Anders Behring Breivik var vänsterpartist.
Jag är säker på att nazistpysslingen hade hyllat Breivik om det var tillåtet bara för att "reta vänstern" lite.
Citera
2026-06-09, 20:05
  #104
Medlem
L-Y-Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjanska
Vänstern får alla tecken, vanliga/ovanliga till nazism/rasism, tolkningsföreträde...
Kör ofta OK tecknet utan annan mening än, bra.
Du har väl soltecken hemma också?
Citera
2026-06-09, 20:06
  #105
Medlem
L-Y-Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blandadajente
Anders Behring Breivik var vänsterpartist.
Prova att läs hans manifest din dåre. Du är pedofil. Bara för att jag hittar på och skriver det betyder det inte att det är sant. Educate yourself. Du är helt ute och cyklar.
Citera
2026-06-09, 20:07
  #106
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjanska
Vänstern får alla tecken, vanliga/ovanliga till nazism/rasism, tolkningsföreträde...
Kör ofta OK tecknet utan annan mening än, bra.

Glassarna 88:an och Nogger t ex 🤣
Citera
2026-06-09, 20:12
  #107
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harald.Guldhatt
Det borde vara tillåtet att göra vilken sorts hälsning eller vilket tecken man önskar.

... men kanske inte denna va?
https://youtu.be/jCROacW3JVY?si=6fQ-VWrO1C7xYYnS
Där går min gräns..
Både ADL och Expo betonar att den absoluta majoriteten som använder OK-tecknet eller emojin 👌 bara menar att något är "okej", "bra" eller "perfekt".
Citera
2026-06-09, 20:22
  #108
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cyborg2030
Kära sverigedemokrater,

Tycker ni att det hade varit helt okej om Nick Aliniaz avslutade programmet Invandrare för Svenskar på SVT med en Hitlerhälsning och "Helg Seger"?

Jag menar om han gör det med ett skämtsamt, lite provocerande leende?

Eller var går gränsen för er sverigedemokrater?

👌

hitlerhälsning? är ni sjuka i huvudet ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in