2026-06-09, 22:41
Medlem
Cyborg2030s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diamondgrit
Anti Defamation League har ju sagt att Hitlerhälsningar nu räknas som "genant gest" och inte länge är antisemitiskt. Så det är bara att vifta på! Helg Seger!

https://x.com/ADL/status/1881474892022919403
Vilken tur att det inte bestämmer över SVT
Citera
2026-06-09, 22:41
Medlem
Cyborg2030s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av particulum1
Snacka om att urvattna identifikationens negativa politiska stigmatiseringsvärde, i den här takten har ordet nazists negativa känslomässiga konnotation snart reducerats till tomhet.
Nazisterna vill säkert att du ska tycka det.
Citera
2026-06-09, 22:46
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diamondgrit
Anti Defamation League har ju sagt att Hitlerhälsningar nu räknas som "genant gest" och inte länge är antisemitiskt. Så det är bara att vifta på! Helg Seger!

https://x.com/ADL/status/1881474892022919403
Judar är smartare och mer strategiska än Svt.
Citera
2026-06-09, 22:57
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korvstofft
Nazister finner man idag på vänstersidan, där finns många som på riktigt vill utrota judar. Många som går sida med sida med Islamister och terrorister som älskar Hitler. Anhängare i vänsterpartiet hade nog jublat och välkomnat Nick Aliniaz.

Så jag vet inte riktigt vad jag tycker, om Nick Aliniaz hade gjort en hitlerhälsning så hade det varit kul att se hur SVT får psykbryt. Men samtidigt vill jag inte se honom göda antisemitiska nazistiska krafter på vänstersidan.
Detta är så fruktansvärt roligt 😂

Allt yrande om Hitler och judar, när Grodan Pepe älskar judar mer än någon annan på denna jord
Citera
2026-06-09, 22:58
Medlem
particulum1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cyborg2030
Nazisterna vill säkert att du ska tycka det.
Det tror jag inte. En nazist skulle sannolikt både vilja bli kallad och erkänd i enlighet med den identifikationen.

Vad som sker här, liksom i stora delar av det vänsterorienterade medieetablissemanget, är ett omedvetet missbruk av ett politiskt stigmatiserande begrepp i syfte att demonisera den politiska motståndarsidan. Det förbises samtidigt att ju mer begreppet används på detta sätt, desto snabbare förlorar det sin effektivitet.

Tolka mig rätt dock, jag är för det och gör således inte några anspråk på motsättning, utan intar snarare en uppmuntrande position, men antagligen gör jag högern en otjänst och dig en tjänst genom att påpeka det.
Citera
2026-06-09, 23:17
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korvstofft
Nazister finner man idag på vänstersidan, där finns många som på riktigt vill utrota judar. Många som går sida med sida med Islamister och terrorister som älskar Hitler. Anhängare i vänsterpartiet hade nog jublat och välkomnat Nick Aliniaz.

Så jag vet inte riktigt vad jag tycker, om Nick Aliniaz hade gjort en hitlerhälsning så hade det varit kul att se hur SVT får psykbryt. Men samtidigt vill jag inte se honom göda antisemitiska nazistiska krafter på vänstersidan.
Vad har vi till höger? En nazist!
Vad har vi till vänster? En nazist!
Vilka är den breda mitten? Nazister!
Vilka nazister har vi importerat? Muslimerna!
Vilka är de största nazisterna? Jänkarna!

Vilken är den enande faktorn i mångkulturella Sverige? SKURT 👌
Citera
2026-06-10, 00:24
Medlem
Citat:
Kära sverigedemokrater,

Tycker ni att det hade varit helt okej om Nick Aliniaz avslutade programmet Invandrare för Svenskar på SVT med en Hitlerhälsning och "Helg Seger"?
Jag menar om han gör det med ett skämtsamt, lite provocerande leende?
Eller var går gränsen för er sverigedemokrater?
👌
GretaZ Thunbergz är hiller aktivist på vänsterkanten och Nick Alina är inte höger-extremist utan höger aktivist. Nick Alina är inte antidemokratisk som GretaZ Thunbergz. Nick Alina bör kallas högerradikal. Tecknet med handen var någon sorts fri företagssamhet eller nåt. Möjligen att västvärlden och mannen ska inte diskrimineras.

Högerradikalism är en politisk ideologi som kombinerar extrem nationalism och konservatism med ofta populistiska drag. Till skillnad från extremhögern vill högerradikala aktörer i regel nå sina mål inom det demokratiska systemets ramar.
Citera
2026-06-10, 00:53
Medlem
Citat:
En av källorna är Sydsvenskan, som är en oberoende liberal morgontidning. Som du kanske vet ingår liberalerna i det högernazistiska blåbruna blocket tillsammans med SD.
Förutom att gesten, som Nick Alinia gjorde i tv-studion, kan betyda ”ok” är dess betydelse i högerextrema sammanhang ”vit makt” – handen bildar bokstäverna W och P (White Power).
https://www.sydsvenskan.se/kultur/alla-gillar-en-bad-boy-svts-svassande-for-nick-alinia-ar-osmakligt/

Ni greppar ständigt.efter halmstrån. Det blir en otroligt låg nivå på det hela. Exakt som när Trump och Elon påstods ha heilat 😂 Fjanterier. Ni vet att ni förlorar i debatten så ni måste hitta andra sätt att angripa era motståndare.
Citera
2026-06-10, 03:41
Medlem
Citat:
Världen blir lite bättre om vi hjälps åt att få bort nazismen. Varför vill du ha nazism och White Power i Public Service?

Sluta fjanta dig, vi har gjort ok-tecknet i alla tider, dessutom är det i V alla nazister finns, över 20st blev nyss bortplockade från deras listor.

Jag hörde också att detta började som en trollning, någon påstod att ok-tecknet var ett vitmakt-tecken och de vänsterblivna gick på det. Nästa trollning blir väl att vitmakt stoppar in mat i munnen med en gaffel.

Vänsterrörelsen är så oerhört fjantiga, de ser allt som nazism utom när nazisterna finns i sina egna partier och öppet skriker att judarna ska utrotas från Israel, då är det bara fint.
Citera
2026-06-10, 08:33
Medlem
VivaLaMusicas avatar
Citat:
Kära sverigedemokrater,

Tycker ni att det hade varit helt okej om Nick Aliniaz avslutade programmet Invandrare för Svenskar på SVT med en Hitlerhälsning och "Helg Seger"?

Jag menar om han gör det med ett skämtsamt, lite provocerande leende?

Eller var går gränsen för er sverigedemokrater?

👌

Jag hade nog asflabbat.

Det har ingen betydelse nu, Nick vann på walkover.

Svårt att få mer publicitet än han fått.
Citera
2026-06-10, 08:45
Medlem
Actuallysos avatar
Jag skulle skratta högt
Citera
2026-06-10, 13:16
Medlem
Citat:
Symbolen har flera betydelser.
Gest som i en högerextrem kontext används för att signalera vit makt då handtecknet bildar bokstäverna W P – White Power. Gesten används dock oftast för att visa att något är bra eller OK – utan någon koppling till rasism.

I de allra flesta fall används gesten för att signalera att något är bra eller OK och har inget med rasism att göra.OK-tecknet formar bokstäverna W P, en bokstavskombination extremhögern använder för White Power – vit makt.

Men beroende av avsändare och kontext har gesten kommit att användas, efter en trollkampanj på nätforumet 4chan, som ett tecken för bokstäverna W P, alltså White Power – vit makt.

https://expo.se/lar-dig-mer/symbollexikon/ok-teckenwhite-power/

Inte i Sverige, förrän ni (du och andra vänsterextremister inklusive expo), fick för er att importera tolkningen av OK-tecknet från USA. Jag har aldrig sett detta tecken i några "högerextrema" sammanhang i Sverige och jag följer en del kanaler och medier som ni i yttervänstern anser vara högerextrema. Vilket är nästa ord, gest eller tecken som ni tänkt att brunsmeta?

För att svara på trådstarten så hade jag absolut blivit bekymrad om denna person, eller annan person, yttrade omnämnda fraser och gjorde en hitlerhälsning i TV. I nuläget är det dock mer sannolikt att en vänsterpartist och/eller muslim gör detta, då det ni kallar för extremhögern i regel tar Israels (och därmed judarnas) parti. De rysspåhejade palestina-demonstranterna står ju för antisemitiska uttalanden dagligen.
Senast redigerad av MpunktM 2026-06-10 kl. 13:20.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in