Citat:
Ursprungligen postat av
Cyborg2030
Det är egentligen inte definitionen av nazism som är det viktiga här.
I stället är det att ha koll på och att motverka högerextrema, antidemokratiska, och ibland terrorstämplade grupper.
Om de kallar sig nazister eller något annat är inte huvudsaken.
Man bör i stället identifiera risker där innehållet är klart destruktivt och antidemokratiskt.
T.ex. förmedlandet av "vit makt", White Power => 👌🏻
Om den som förmedlar "vit makt" är "nazist" eller inte nazist spelar ingen roll.
De utgör samma slags risker för demokratin.
Precis, V kallar sig inte för nazister men det är ett parti som kryllar av politiker som vill utrota judarna. Fokus bör ligga här och inte på larviga saker som att någon använder ett tecken som har haft innebörden "ok" hur länge som helst.
Jag vägrar att anpassa de tecken jag använder för att tokvänstern inbillar sig att "ok" betyder vit makt.Jag är även dykare och där är det så man signalerar att man är ok. Tumme-upp är reserverat för att signalera att man ska göra en uppstigning.
Vad är nästa tokiga infall från tokvänstern? Om man äter med en gaffel i höger hand så signalerar det vit makt? Glöm det, jag anpassar inte hur jag rör mig för att tokvänstern kommer med vansinniga infall. Sluta vara så extremt ängslig.