Citat:
Ursprungligen postat av
nwo123
Jag håller med om att man har ett eget ansvar om man vill undvika resultat efter att något har sänts. Jag kollar själv mycket på NHL och ser ofta matcher i repris, då undviker jag Facebook, sociala medier osv, så jag känner igen problematiken. Det gäller både sport och Robinson.
Min poäng är inte att Aftonbladet inte fick rapportera om vinnaren, utan att jag tycker att de kunde ha visat lite större hänsyn i hur de presenterade det på startsidan.
Det är skillnad på att publicera en artikel om vinnaren och att mötas av en rubrik och bilder som i princip avslöjar utgången direkt när man går in på sajten.
Tidigare har jag uppfattat att kvällstidningarna oftare använt rubriker som inte avslöjar resultatet direkt, där man själv fått välja om man vill klicka sig vidare och ta del av vem som vann. Det tycker jag är en rimlig balans mellan att rapportera nyheter och att ge tittare som ligger lite efter en chans att undvika spoilers.
Visst, jag fattar hur du tänker men trots allt, rubriker ska ju smälla lite.
När vi ändå jämför med sport. Jag blir galen när jag ska se en P_match i efterhand och medans jag letar efter den råkar jag se texten på sammandraget från matchen och ser att det står "Sen vänding av West Ham" eller liknande...