2026-06-08, 14:12
Medlem
1754s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MzMoneyPenny
Läste i förbifarten att Sonja i en intervju uppgav att själva tävlingen tog 9,5, tim att spela in.
(De gamla, kortare banorna, låg på 5-6 tim)

Därför svårt att hinna visa mer än vad dom gör under 44 min (Inkl. reklam) för spänningens skull under minimal tid.

Tycker istället att örådet samt sista ointressanta ”strandlivet” borde vara avverkade och klara i nästsista avsnittet så själva finalen blev ett rent tävlingsavsnitt!
Nu ägnas endast ca 20 min till själva grand finale!

Det är fusk att dom inte tävlar rakt av. Banor och kameror ska vara riggade med kameror och klara så dom bara kan köra.
Som det är nu så kan dom vila mellan banorna, vilket gör det oäkta.
2026-06-08, 14:16
Medlem
1754s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HELIKOPTERPILOTEN
Sonja har tydligen separerat från sin kille efter Robinson.

Förståeligt att han dumpade henne efter hur hon höll på med Jonas och sprang omkring i stringbikini och tuttarna synliga genom överdelen.
2026-06-08, 14:17
Medlem
S.O.Stolps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fonder
Kul att jag är så viktig för dig.
Ja, visst är det. Men du inspirerar så många med dina fina ord!

Fyfan, äcklet vann. Icke grattis jävla orm, ditt äckliga ansikte vill jag aldrig mer se på TV

Handhjärta!
2026-06-08, 14:20
Medlem
1754s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TornstromMy
dags å stänga tråden? säsongen är slut

Jag tycker dessa trådar ska vara öppna. Det är ett ofog att låsa trådar bara för att säsongen är över.
2026-06-08, 14:23
Medlem
plumba69s avatar
Glad att inte Iki vann. Jävla stolpskott
2026-06-08, 14:41
Medlem
Bakarettans avatar
Som sagt...slutade titta då "skräpet" av skräpet var kvar.
Inte undgått att produktionens favorit vann.
Helt otroligt att detta får pågå säsong efter säsong.
Vilket skitprogram detta har blivit. Hela konceptet är söndersmulat av dessa idioter i prod.teamet. Nästan så jag känner för att gapskratta åt skiten.
Samtidigt på Öland...firar förlorarna Aza, Lasse, Ola & Amadeus. Herregud...
Nathalie och Amadeus åker till Brasilien.
Nä..produktionen får nog steppa upp nu när nästa säsong blir nån form av jubileum. Med Harald Treutiger som medverkar som programledare.
Ryktet säjer att stollen ska vara med.
Vilken stolle tror ni jag menar?
2026-06-08, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bridge
Håller med både Marie, Ickie och Amadeus var ryggradslösa djur som försökte glida på en räkmacka utan att ta ställning utan bara stå gömma sig bakom. Amadeus var värst egentligen, då han bytte gruppering och människor hela tiden. Vann han något? Nix, sämst på det mesta.
Häxan Carro var för skadeglad och icke ödmjuk. Sjukt lik en häxa på slutet

Men Amadeus hade dom knappast röstat bort i samma läge, det kan jag garantera. För att han är en "skön grabb".
2026-06-08, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torkskap1
Men Amadeus hade dom knappast röstat bort i samma läge, det kan jag garantera. För att han är en "skön grabb".

Amadeus har bidragit till många skratt, både för deltagarna och publiken. Kan inte jämföras med Marie.
2026-06-08, 16:36
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av MzMoneyPenny
Ja, därför jag skrev att jag hellre såg att finalavsnittet endast innehöll tävlingen med längre sekvenser i stället. Men vad vet jag, produktionen kanske har gjort valet pga att de anser att det inte skulle tillföra så mycket av värde för tittarna?….

Fun Fact:
Såg i morse ett intervjuklipp med Sonja (Wärmlands Folkblad) där hon beskriver själva tävlingen.

Pontonerna dom startade ifrån låg riktigt långt ut så det var en bra bit att simma.
Då hon inte gillar att dyka i vatten var hon den enda som hoppade, och fick en långsammare start.
Hon var sååå arg på sig själv:
- ”Vem faan gör bomben när 500 K står på spel”, säger hon 😂
När hon klev i land drabbades hon av en adrenalinchock (fick hon veta) och började kaskad-spy.

Så det är inte svårt att föreställa sig att hon blev ganska omtumlad där och kanske ev. förklarar en del till varför hon låg sist till en början.
In mot sista momentet, där hon hade ett försprång, gick hon in med inställningen att hon måste samla sig till 100 och gå in i full fokus. Hon hade tränat på eld och tänkt att det är ngt hon borde klara av.
När hon väl brände av det sista repet sköljde det över henne vad som äntligen höll på att hända. När elden tändes, “obeskrivlig eufori”.

Hon var en riktigt grym badass!
Själv hade jag lyckats missa att Iki var gammal simmare. Så jag var 100 på att hon skulle göra just bomben. :-)
2026-06-08, 16:38
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av nwo123
Jag håller med om att man har ett eget ansvar om man vill undvika resultat efter att något har sänts. Jag kollar själv mycket på NHL och ser ofta matcher i repris, då undviker jag Facebook, sociala medier osv, så jag känner igen problematiken. Det gäller både sport och Robinson.

Min poäng är inte att Aftonbladet inte fick rapportera om vinnaren, utan att jag tycker att de kunde ha visat lite större hänsyn i hur de presenterade det på startsidan.

Det är skillnad på att publicera en artikel om vinnaren och att mötas av en rubrik och bilder som i princip avslöjar utgången direkt när man går in på sajten.

Tidigare har jag uppfattat att kvällstidningarna oftare använt rubriker som inte avslöjar resultatet direkt, där man själv fått välja om man vill klicka sig vidare och ta del av vem som vann. Det tycker jag är en rimlig balans mellan att rapportera nyheter och att ge tittare som ligger lite efter en chans att undvika spoilers.
Visst, jag fattar hur du tänker men trots allt, rubriker ska ju smälla lite.

När vi ändå jämför med sport. Jag blir galen när jag ska se en P_match i efterhand och medans jag letar efter den råkar jag se texten på sammandraget från matchen och ser att det står "Sen vänding av West Ham" eller liknande...
2026-06-08, 16:38
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av 1754
Och numera när dom respektlösa idioterna på Tv4 släpper finalavsnittet på morgonen på play på Söndagen så måste man avskärma sig under hela Söndagen om man vill se det på kvällen som det ska vara.
Exakt.

Jag pallade inte riska något och så skiten till frukost.
2026-06-08, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Morris1
Svenska Robinson har sina brister men jag kan inte förstå de som hyllar Survivor Australien.
I svenska är det äkta känslor vid svek och mer äkta drama. I Survivor "Där lurade du mig allt, bra spelat!" vid svek et, c. Påminner mer om Fångarna på fortet. Hatten av för svenska.

Fast det blir så skevt i Sverige när de dels uppmanas att spela spelet, det finns hemliga immuniteter osv men samtidigt så tycker vissa att man ska spela ärligt och inte ljuga. Om merparten går in med inställningen att det är ett spel och överväger olika sidor och så vidare så blir det mer dynamiskt att titta på.! Jag tycker det är superskönt i Survivor att folk inte blir sura över att bli lurade.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in