2026-05-25, 18:09
Medlem
kastabollens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bakarettan
Kan nån upplysa mej om när sist det förekom att de deltagare i pristävlingen som stod sist kvar (oavsett tävling) fick tävla emot varandra? Oavsett resultat innan tävlingen var över?
Nollställningen på tavlorna när Marie ledde över Jonas är så jävla uppenbart. Tv4 har utsett en vinnare. Nämligen Jonas. Helt horribelt att de andra inte fattar det. Är gemene man så här pantade? Eller vad fan är det frågan om.
Hela konceptet Tv4 och deras inkompetenta prod.bolag går ut på är att casta sk "intressanta, världsmedvetna, curlade idioter" som de tror är intressanta i deras sk " medievärld".
Vad jag ser är en samling curlade fruntimmer i 30-35 årsåldern som vill ha tv-tid och önskar bli castade till en annan såpa.
Män som Jonas som är ensamstående smygbög.
Amadeus en "mattläggare" som tror han kommer långt genom att vara falsk.
Ola som är en narcissist ut i fingerspetsarna.
Good luck säjer jag till Lasse & Halil! Herregud...
Sjukaste var vid robinson-omröstningen där de först röstade på Aza och istället det normala tillvägagångssättet - där Aza får välja vem han skulle duellera mot - så fick nordpakten rösta fram Nathalie som motståndare!?
Citera
2026-05-25, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2.3
Jag vet att om man stängs av så har man brutit motv reglerna, eller hur? Och jag har aldrig skrivit att Melina spelar bra (eler dåligt). Jag tyckte hon gjorde bra TV och att det var otroligt kul att hon blåste din idol Ola. Du borde ägnat tiden du var avstängd till att träna på att läsa men du satt väl och spammade tråden under något annat namn istället.

F ö står det inget om regler i TS men skitsamma.
jasså skriver jag under annat namn säger du, intressant vem syftar du på då?

står visst reglerna när du skriver meddelanden tom hur du lyckats missförstå är dock oklart
Citera
2026-05-25, 18:16
Medlem
Bakarettans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kastabollen
Sjukaste var vid robinson-omröstningen där de först röstade på Aza och istället det normala tillvägagångssättet - där Aza får välja vem han skulle duellera mot - så fick nordpakten rösta fram Nathalie som motståndare!?
Ja du ser ju. Allt är riggat.
Citera
2026-05-25, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kastabollen
ja väldigt uppgjort, glöm inte hur snabbt late jonas som aldrig lyfter en fena i lägret hittade den gömda immuniteten direkt, självklart har produktionen gett honom den alt visat vart den låg.

Sedan verkar de fått ångest över hur uppenbart de get han fördelar så de försöker få Aza ta hans andra immunitet, tyvärr fegade han ur och gav tillbaka den
Senast redigerad av Rumpollon 2026-05-25 kl. 18:21.
Citera
2026-05-25, 18:20
Medlem
Bakarettans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpollon
ja väldigt uppgjort, glöm inte hur snabbt late jonas som aldrig lyfter en fena i lägret hittade den gömda immuniteten direkt, självklart har produktionen gett honom den alt visat vart den låg.

Sedan verkar de fått ångest över hur uppenbart de get han fördelar så de försöker få Aza ta hanss andra immunitet, tyvärr fegade han ut och gav tillbaka den
Klockren analys!
Citera
2026-05-25, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bakarettan
Kan nån upplysa mej om när sist det förekom att de deltagare i pristävlingen som stod sist kvar (oavsett tävling) fick tävla emot varandra? Oavsett resultat innan tävlingen var över?
Nollställningen på tavlorna när Marie ledde över Jonas är så jävla uppenbart. Tv4 har utsett en vinnare. Nämligen Jonas. Helt horribelt att de andra inte fattar det. Är gemene man så här pantade? Eller vad fan är det frågan om.
Hela konceptet Tv4 och deras inkompetenta prod.bolag går ut på är att casta sk "intressanta, världsmedvetna, curlade idioter" som de tror är intressanta i deras sk " medievärld".
Vad jag ser är en samling curlade fruntimmer i 30-35 årsåldern som vill ha tv-tid och önskar bli castade till en annan såpa.
Män som Jonas som är ensamstående smygbög.
Amadeus en "mattläggare" som tror han kommer långt genom att vara falsk.
Ola som är en narcissist ut i fingerspetsarna.
Good luck säjer jag till Lasse & Halil! Herregud...
korrekt och välformulerad analys
Citera
2026-05-25, 18:24
Medlem
Bakarettans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpollon
korrekt och välformulerad analys
Skål på den. Äntligen någon som förstår och fattar vad det är frågan om. Tack!
Citera
2026-05-25, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nodraketen
Men din nazifeminist du är väl för jämlikhet? Ändå lipar du över en tjej tävlar emot en kille, ska ni ha ett eget damrobinson med eller?

Han snodde inget då han gav tillbaka det, och det var enligt reglerna sså ett riktigt geni drag av Aza synd han fegade ur och gav tillbaka den dock.

Men visst var det fegt ge lasse en nackdel av sonjal, sså fegt hon inte vågade gå på någon annan utan gör som alla feministetr förstör för den egna pakten och vågar endast ge ssig på sina egna.

Där har du något som är fegt.
Jag lipar inte, det var andra som gjorde det i tävlingen och sedan så agerade det likadant själva. Det var det jag komenterade. Ola och hans gäng tyckte ju nämligen att det var fegt att plocka bort Mensur när nord hade chansen. Sedan ger Ola själv nackdelar till de starkaste spelarna (t ex Halil) men utmanar inte denna Halil när han har chansen.

Om jag vore med i Robinson skulle jag hela tiden göra saker som gynnade mig. Och givetvis ge nackdelar till de bästa och starkaste samt utmana de halta och lytta på duell. Det jag lipar över är att Ola och hans undersåtar låtsas ha en helt annan strategi, någon slags form av ädla riddare som väljer fara och ära framför lättköpta segrar och som ser ner på de som spelar smart.

Var det så jävla svårt att fatta?

Och jo, han stal den. En stöld blir inte utraderad som stöld bara för att man ångrar sig och lämnar tillbaka stöldgodset. Och jag har inte sagt att det var emot reglerna, jag har bara pekat på att det var ett drag som inte var direkt ädelt. Men Ola blundade för detta och fortsätter att peka ut folk som mindre värda för att de inte håller vad de skakar hand på. Är det OK? Är det kanske så att det är emot reglerna att ljuga om man skakar hand? Nej, just det ditt nöt!

Och huruvida det var fegt eller smart av Sonja att skrika Lasse, det kan diskuteras. Fakta är dock att hon hade valet att anstingen skicka Jonas, Lasse eller Halil till gränslandet, eller dra dit själv. Hon gjorde det smartaste draget. Typ som Aza när han stal halsbandet. Som han sedan lämnade tillbaka utav en enda anledning. Och det var att husse sa åt honom att göra det.
Citera
2026-05-25, 18:43
Medlem
Citat:
carro sopade ju mattan med sonja i förhyandlingen iaf och marie var statist

Sonjas första förhandling kan väl inte imponerat på någon förutom dig då möjligtvis heller
Det var ju lite skillnad där. T o m den lättlurade Aza hade vunnit den förhandlingen. Carro hade ju inget att förlora. Det var 2 emot 1 i förhandlingen så hon skulle ju aldrig kunna övertala dem till något. Och då var ju det enda raka att säga "vi gör som jag vill eller så drar vi alla tre till gränslandet". Vilket hade försvagat nord mer än syd. Smart? Vete fan. Det var ju det enda tänkbara.
Citera
2026-05-25, 18:58
Medlem
Citat:
Det var ju lite skillnad där. T o m den lättlurade Aza hade vunnit den förhandlingen. Carro hade ju inget att förlora. Det var 2 emot 1 i förhandlingen så hon skulle ju aldrig kunna övertala dem till något. Och då var ju det enda raka att säga "vi gör som jag vill eller så drar vi alla tre till gränslandet". Vilket hade försvagat nord mer än syd. Smart? Vete fan. Det var ju det enda tänkbara.
Du måste ju vara full ellernått, de var två emot caroline ja, och caroline fick preciss som honn ville och fick sonja ge lasse nackdelen vilket var sonjas egen ide ssom hon givetvis förnekaqde för laget efteråt, en riktig hjältinnna ellerhur?

Vad snackar du om gränslandet för de förhandlade inte ens om det du har så dålig koll så det bliur pinsamt.

killarna gav tjejrna dvss marie sonja och caroline spa, olas ide fö, men den gillade du säkert inte för det var just hanss ide.

sonja och marie som är feminister som dig gör självklart det de är bäst på sabbar för sig själva och sitt lag och föreslår lasse ska ha nackdelen caroline var öppen hela tiden och sa kommer vi inte överens lottas nackdelen ut mellan osss tre, det vågade inte dina feminister göra
Citera
2026-05-25, 19:01
Medlem
Citat:
Melina figurer vet jag ingen som vill se förutom dig.

kan du inte skillnad på invandrare och blondiner snälla du vart är alla de här vältränade invandrarna du tjatar om fö? är det halal du syftar på? De enda blondiner i den åldern inne i tävlingen just nu är ju fö din älskade sonja och ja henne kan man klara sig utan helt klart enig där
Jo, jag kan skillnaden. Och skrev det väldigt tydligt. Och så här såg det ut i år.

Blondinbrudar av det slag jag nämde:

Anna
Hanna
Sonja

Sedan har du Carro som nästan kvalar in men hon är väl något år för gammal.

Och så har du vältränade invandrarkillar:

Halil
Waldo

Och varje år är det typ 3+2 eller 2+3 av dessa stereotyper.

På tal om stereotyper är det lite lustigt att 3 st skribenter i denna tråd inte bara har samma åsikter utan dessutom gör samma typ av skrivfel. Tror jag slänger upp dig på min lista "skit i att kommentera trollet/trollen" så får vi väl se om det dyker upp en fyrling.
Citera
2026-05-25, 19:01
Medlem
Citat:
Jag lipar inte, det var andra som gjorde det i tävlingen och sedan så agerade det likadant själva. Det var det jag komenterade. Ola och hans gäng tyckte ju nämligen att det var fegt att plocka bort Mensur när nord hade chansen. Sedan ger Ola själv nackdelar till de starkaste spelarna (t ex Halil) men utmanar inte denna Halil när han har chansen.

Om jag vore med i Robinson skulle jag hela tiden göra saker som gynnade mig. Och givetvis ge nackdelar till de bästa och starkaste samt utmana de halta och lytta på duell. Det jag lipar över är att Ola och hans undersåtar låtsas ha en helt annan strategi, någon slags form av ädla riddare som väljer fara och ära framför lättköpta segrar och som ser ner på de som spelar smart.

Var det så jävla svårt att fatta?

Och jo, han stal den. En stöld blir inte utraderad som stöld bara för att man ångrar sig och lämnar tillbaka stöldgodset. Och jag har inte sagt att det var emot reglerna, jag har bara pekat på att det var ett drag som inte var direkt ädelt. Men Ola blundade för detta och fortsätter att peka ut folk som mindre värda för att de inte håller vad de skakar hand på. Är det OK? Är det kanske så att det är emot reglerna att ljuga om man skakar hand? Nej, just det ditt nöt!

Och huruvida det var fegt eller smart av Sonja att skrika Lasse, det kan diskuteras. Fakta är dock att hon hade valet att anstingen skicka Jonas, Lasse eller Halil till gränslandet, eller dra dit själv. Hon gjorde det smartaste draget. Typ som Aza när han stal halsbandet. Som han sedan lämnade tillbaka utav en enda anledning. Och det var att husse sa åt honom att göra det.
Men din idiot du förstår ju spelet sämre än lasse, de var två lag då, och dre sa väl i sin frustration det var fegt skicka deras starkaste spelare som inte var deras starkaste efterssom han lämnade ssjälvmant, varför tog de inte ola när de hade chansen är frågan.

Nu är de en grupp bara dvs ett lag då vill man givetvis ha ut de starkaste, så har det varit i alla år vart du varit då vet jag dock inte, menn ska bli intressant se om inte jonas ger nackdelen nu till halal istället, det vore mer strategiskt gjort, och man kan säga mycket om jonas men strategi och manipulation där är han helt klart bäst i årets säsong
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in