2026-06-07, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GretaForPresident
.
Varför lägga ner ett jobb som betalar en typ 50 miljoner SEK per år??
Tror du och många andra är jäkligt snett ute…

För att han har tillräckligt med pengar? Och för att det är förödmjukande att alltid förlora dessa finaler…

Nu vann han dock. Kul för honom. Man såg att det betydde mycket.
Citera
2026-06-07, 23:18
Medlem
GretaForPresidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogsburkan
Med dom serve undrar jag hur hon nådde final.

Andreeva 19 år och tar en grand slam.

🏆🥇🎖️
.
Tycker du det är anmärkningsvärt att Mirra bara är 19 år redan har en GS-buckla?

Ganska vanligt med unga GS-vinnare i damklassen - Monica Seles hade väl fem GS-titlar innan hon fyllde 19 år!
Likaså Martina Hingis - kryllade med unga tennisbrudarna förr…
Citera
2026-06-08, 10:21
Medlem
.
Den uppdaterade officiella rankingen för damerna just nu - Coco Gauff numera ”bara” rankad sjua i världen, hennes sämsta rankingplacering i världen på nästan fyra år…
Då skall vi ta i beaktning att Coco fyllde blott 22 år bara för tre månader sedan och anses vara en veteran på touren…

Ser dessutom att det är blott sju tonåringar som är rankade topp-100 i världen just nu - är det få jämfört med ”förr”?
Måste kollas upp…

Vilken damspelare på tur att vinna en Grand Slam som tonåring?
Jag röstar för 18-åriga Iva Jovic - hon har allt som behövs och det är bara att steppa upp träningen ett uns för att närma sig toppen.

Två andra topp-100 damspelare jag tror mycket på i framtiden - Lili Tagger (underbar enhandsbackhand) samt Tereza Valentova…
Citera
2026-06-09, 08:26
Medlem
Citat:
Vilken damspelare på tur att vinna en Grand Slam som tonåring?
Jag röstar för 18-åriga Iva Jovic - hon har allt som behövs och det är bara att steppa upp träningen ett uns för att närma sig toppen.

Två andra topp-100 damspelare jag tror mycket på i framtiden - Lili Tagger (underbar enhandsbackhand) samt Tereza Valentova…

Tagger såklart en gjuten kandidat. Hon är 185 cm lång och besitter redan en blytung hästserve på närmare 200 km/h. Jag är mer osäker på Jovic och Valentova som iaf just nu känns som bleka versioner av Pegula.

Annars är en intressant uppstickare i sammanhanget Alina Korneeva, ryskan som är lika gammal som Andreeva, född 2007, och länge sågs som den bättre av de två under juniortiden. Korneeva besegrade Andreeva i Australian Open-finalen för juniorer 2023, men hon har inte lyckats med omställningen till senior likt Andreeva - hittills. Jag tror dock att Korneeva kommer få en rejäl utväxling på WTA-touren förhållandevis snart. Hon är lång (180 cm) och har ett vapen i sin serve samt väldigt offensiva grundslag. Korneeva är tränad på Nadals akademi på Mallorca och dotter till en framstående volleyboll-spelare som tog OS-guld i volleyboll i Sydney 2000 för det ryska herrlandslaget. Jag tror också starkt på Tyra Caterina Grant, dotter till basketproffset Tyrone Grant som spelade i Euroleague. 18-åriga Grant har en väldigt stark serve och lär etablera sig på WTA-touren inom kort.
Senast redigerad av kretinsky7 2026-06-09 kl. 08:36.
Citera
2026-06-09, 17:49
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
.
…ändå har ”nervvraket” spelat ihop nästan 700 miljoner SEK innan dagens final…
Så, din åsikt ”förmodligen det svagaste psyket som idrottsvärlden har skådat någonsin” är ju jävligt komisk!
Hur mycket idrott har du sett egentligen??

Kimma7 kan säkert tala för sig själv men här måste jag ta bladet från munnen!!!!!!!!!

Vem vill man inför ett avgjörande tie-break ha spelande på sin sida och för sitt liv???? Jimmy Connors/ Borg eller typ Zverev (eller för att nämna en annan idol fr min generation, H Leconte)???

Zverev gjorde det bra! Vann välförtjänt. Dock inget mentalt monster... ÄN!?
Citera
2026-06-09, 18:26
Medlem
.
Spännande tennis om tio minuter!

Queens London - dubbelmatch Serena Williams/Victoria Mboko mot rutinerat motstånd med massa meriter i dubbel - har dom svarta brudarna någon chans?

Dessutom - i Stuttgarts ATP250 (gräs) möts strax Nick Kyrious och Corentin Moutet!
Två showgubbar av klass!
Citera
2026-06-09, 20:26
Medlem
.
Wow! Serena Williams lär ju enkelt få ett wildcard till Wimbledons singelturnering, och, håll i hatten, Serena kanske ändock får sin 24:e Grand Slam-titel, i Wimbledon!

Alla insatta vet hur nära hon vara upprepade gånger dom sista fem åren innan hon slutade 2022 (US Open)…

Yrar jag? Näää!

Kanske skulle nämna det, men Serena/Mboko vann övertygande kvällens dubbelmatch i Queens London gräs, WTA500…
Senast redigerad av GretaForPresident 2026-06-09 kl. 20:35.
Citera
2026-06-09, 20:43
Medlem
Den orankade Kyrgios vann enkelt över åttonde seedade Moutet. Inga konstigheter. #NID
Citera
Igår, 00:32
Medlem
Citat:
.
…ändå har ”nervvraket” spelat ihop nästan 700 miljoner SEK innan dagens final…
Så, din åsikt ”förmodligen det svagaste psyket som idrottsvärlden har skådat någonsin” är ju jävligt komisk!
Hur mycket idrott har du sett egentligen??

Sa jag något om att han är en dålig tennisspelare? Nej det gjorde jag inte. Jag skrev att han är ett av de största nervvraken idrottsvärlden har sett när det kommer till viktiga matcher i grand slam. Nu räddades han dock av italienaren som var extremt svag i denna match och som missade massor av smashar. Längesen man såg en sämre grand slam final. Får nog gå tillbaka till 80-talet.
Citera
Igår, 02:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Sa jag något om att han är en dålig tennisspelare? Nej det gjorde jag inte. Jag skrev att han är ett av de största nervvraken idrottsvärlden har sett när det kommer till viktiga matcher i grand slam. Nu räddades han dock av italienaren som var extremt svag i denna match och som missade massor av smashar. Längesen man såg en sämre grand slam final. Får nog gå tillbaka till 80-talet.

Tveksamt, finns en del kandidater från tidiga 00-talet. Finalen i Franska Öppna avgjordes mellan Coria och den oseedade doldisen Gastón Gaudio (då rankad #44 i världen). Gaudio, som aldrig avancerade förbi åttondelen i en grand slam exklusive just den turneringen, tog hem finalen. Coria var lite bättre än Gaudio rent generellt, men finalen 2004 förblev hans enda i grand slam sammanhang i hela karriären. Detta borde vara förhållandevis unikt i grand slam sammanhang med två spelare som vare sig före eller efter finalen åstadkommit något liknande.
Senast redigerad av kretinsky7 Igår kl. 02:20.
Citera
Igår, 02:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Största nervvraket måste väl vara Djokovic som förlorat 14 GS finaler om nu
Zverev är sånt nervvrak med sina 3 förluster!!
Senast redigerad av Sjelvklart Igår kl. 02:27.
Citera
Igår, 08:14
Medlem
Citat:
.
Spännande tennis om tio minuter!

Queens London - dubbelmatch Serena Williams/Victoria Mboko mot rutinerat motstånd med massa meriter i dubbel - har dom svarta brudarna någon chans?

Dessutom - i Stuttgarts ATP250 (gräs) möts strax Nick Kyrious och Corentin Moutet!
Två showgubbar av klass!

För min del så är dubbel inte speciellt intressant (inte dammatcher heller om jag ska vara ärlig).

Matchen mellan Kyrgios/Moutet var kul att titta på, blev förvånad över hur Moutet uppförde sig på banan gentemot domaren.
Trodde inte att han var så dålig förlorare, hade det varit Kyrgios som uppfört sig på det viset hade jag dock inte blivit förvånad efter vad jag sett i tidigare matcher.
Han är tillbaka på banan (förutom dubbel) kanske har han vuxit till sig och uppför sig även när det går honom emot (vilket det inte gjorde nu).

Spännande matcher framgent i Stuttgart!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in