2026-06-09, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mindiz
Bli inte gravid igen. Ta hand om barnet du har istället. Lär barnet att sitta vid matbordet och inte vid tvn när ni äter.

Tänk att vara två år och få sitts och glo på tv medan man äter för att ”fira” sitt sommarlov….. känns verkligen som att det är Hanna som firar sig själv på sitt sätt. Jag hade iaf inte valt det upplägget om det var för en tvåårings skull
Citera
2026-06-10, 05:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Somntutiss
Tänk att vara två år och få sitts och glo på tv medan man äter för att ”fira” sitt sommarlov….. känns verkligen som att det är Hanna som firar sig själv på sitt sätt. Jag hade iaf inte valt det upplägget om det var för en tvåårings skull

Så sorgligt. Undrar hur resten av sommarlovet ska spenderas….
Citera
2026-06-10, 06:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av surkorv

Trädgården och Malmö.
Citera
2026-06-10, 06:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av surkorv
På sjukhus/Vårdcentral/ andra vårdinrättningar
Citera
2026-06-10, 06:43
Medlem
Lustigt att Kebaben har valt att inte längre vara med i hennes inlägg/bilder men Lasse får inte samma möjlighet hmm

Kul att hon tycker att hon skyddar Lasses integritet genom att blurra för ögonen. För det första så vet alla hur Lasse ser ut (kebabens kopia knappast Hannas. Men alla får veta om hennes sjukdomar, kiss och bajsrutiner, att hon ska träna potta i sommar mm
Senast redigerad av Barahartillfalligt 2026-06-10 kl. 06:46.
Citera
2026-06-10, 07:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barahartillfalligt
Lustigt att Kebaben har valt att inte längre vara med i hennes inlägg/bilder men Lasse får inte samma möjlighet hmm

Kul att hon tycker att hon skyddar Lasses integritet genom att blurra för ögonen. För det första så vet alla hur Lasse ser ut (kebabens kopia knappast Hannas. Men alla får veta om hennes sjukdomar, kiss och bajsrutiner, att hon ska träna potta i sommar mm
Svårare att tvinga en vuxen än ett barn
Citera
2026-06-10, 08:26
Medlem
Hon försöker göra sig lustig och relaterbar genom att jämt skriva (med tokig frisyr) att hon minsann blir väckt 04 av L. Då kan jag meddela att jag inte känner något barn i den åldern som inte fått bättre rutiner med sömnen och såldes vaknar samma tid som ett spädbarn. Tips till H är att lägga Lars vid 19 och skippa vila under dagen. Suck. Basic
Citera
2026-06-10, 08:30
Medlem
Gotyourbacks avatar
Jag går ofta upp 4 med min 8-månaders (vi försöker gå över till 2 naps om dagen) och jag har ork att både duscha, se fräsch ut, laga nyttiga måltider till oss varje dag och gå dagliga promenader med ungen. Det är inte relaterbart när ditt barn snart är 3 Hanna.
Citera
2026-06-10, 08:59
Medlem
Fattar inte att man vill lägga ut en bild när man ser ut på det viset. Det är inte relaterbart att vara så sunkig och med sådana minspel som hon har. Ser helt sjukt ut, hon kan inte vara frisk den människan. Mår illa när hon lägger in sådana bilder.

Även om man har småbarn och får lite sömn så behöver man inte vara så sunkig. Man hinner ta en dusch när man har en 2,5 åring, man hinner borsta håret och man hinner se normal ut.
Citera
2026-06-10, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skippan123
Fattar inte att man vill lägga ut en bild när man ser ut på det viset. Det är inte relaterbart att vara så sunkig och med sådana minspel som hon har. Ser helt sjukt ut, hon kan inte vara frisk den människan. Mår illa när hon lägger in sådana bilder.

Även om man har småbarn och får lite sömn så behöver man inte vara så sunkig. Man hinner ta en dusch när man har en 2,5 åring, man hinner borsta håret och man hinner se normal ut.

Ja det verkar som hon skyller sin oförmåga att ta hand om sig själv på att hon är mamma…. Men egentligen är det nog psykisk ohälsa som är boven. Undrar hur det gick med psykologen och screeningen för diagnoser
Citera
2026-06-10, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymsaklart12
Hon försöker göra sig lustig och relaterbar genom att jämt skriva (med tokig frisyr) att hon minsann blir väckt 04 av L. Då kan jag meddela att jag inte känner något barn i den åldern som inte fått bättre rutiner med sömnen och såldes vaknar samma tid som ett spädbarn. Tips till H är att lägga Lars vid 19 och skippa vila under dagen. Suck. Basic
Min äldsta och yngsta vaknade alltid före tuppen oavsett vad vi gjorde. La vi senare el tog bort dagvilan fick vi ist monster halva dagen. Var bara att gilla läget och följa barnens dygnsrytm. Mellanbarnen var ist tvärtom, nattugglor och morgontrötta. Tuffa småbarnsår med enorm sömnbrist och heltidsarbete... skulle varit influencer ist, skulle lätt gjort ett sammarbete med tex ett madrassföretag🤣 Men som du skriver så har inte L@r@ några sovrutiner och då blir det som det blir🤪
Citera
2026-06-10, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skippan123

Hon har ETT barn och hinner varken duscha el borsta håret🙈. Perfekt läge att använda skärmtid till barnet när man själv tar en snabbdusch
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in