Citat:
Vilka påståenden är det du vill att jag ska belägga?
Jag förstår inte vad det har med saken att göra att SYSKON till flickorna berättat saker om ANDRA familjehem?
Var i FUP framgår det?
Som sagt, Mr ”gymnasievän”, uppgifter om att flickan ”sålt sex” är något Jan-Åke och Jeanette Johansson spridit för att missakta henne.
Om det nu ändå skulle stämma borde man ju ändå använda den uppgiften med stor försiktighet då det förmodligen rör ett BARN med psykisk ohälsa.
Det finns flickor som ”säljer sex” = våldtäkt av ett barn, som självskadebeteende.
Ett barn berättat i förhör att det fanns kameror överallt och att Jeanette, Jan-Åke, de vuxna sönerna samt dottern med sambo kunde se vad som skedde i sina mobiler.
Eftersom det enligt flera av flickorna berättar att det fanns kameror såväl på toalett som i sovrummen undrar man ju om ni alla… jag menar, din gymnasievän och de andra, är perversa.
Jag förstår inte vad det har med saken att göra att SYSKON till flickorna berättat saker om ANDRA familjehem?
Var i FUP framgår det?
Som sagt, Mr ”gymnasievän”, uppgifter om att flickan ”sålt sex” är något Jan-Åke och Jeanette Johansson spridit för att missakta henne.
Om det nu ändå skulle stämma borde man ju ändå använda den uppgiften med stor försiktighet då det förmodligen rör ett BARN med psykisk ohälsa.
Det finns flickor som ”säljer sex” = våldtäkt av ett barn, som självskadebeteende.
Ett barn berättat i förhör att det fanns kameror överallt och att Jeanette, Jan-Åke, de vuxna sönerna samt dottern med sambo kunde se vad som skedde i sina mobiler.
Eftersom det enligt flera av flickorna berättar att det fanns kameror såväl på toalett som i sovrummen undrar man ju om ni alla… jag menar, din gymnasievän och de andra, är perversa.
Borde inte sönerna och dottern med sambo också kunna åtalas då, för kränkande behandling eller något? Men de har väl sopat igen alla spår såklart och blånekar. Men fan vilken störd jävla familj. Verkar ju lågbegåvade hela bunten. Det värsta är att det finns en uppsjö till av liknande familjehem, där barn inte vågar berätta.
Finns så mycket pengar i detta, och finns inte resurser för att skapa mer insyn och socialsekreterare är i regel naiva och bara ”men de är ju så trevliga”. Jo tjena. Stackars barn. Hoppas de får upprättelse och lite skadestånd som plåster på såren.
Var ett problem i flyktingvågen att ensamkommande blev ”närståendeplacerade”, alltså fick bo hos släktingar som fick betalt för att ha barnens boende där. Lite som fallet med Yara. Många gånger blev barnen utsatta. Sån oreglerad marknad detta. Så mörkt.