Det som står i FUP och det som åtalet faktiskt omfattar är inte samma sak.
Är det någon som påstått det, Akilo?
När det gäller familjehemmets ekonomi framgår det enligt taxeringsuppgifter att familjehemsmamman även haft anställningar, bland annat inom kommunen.
Ja, hon har haft anställningar. Enligt henne själv senast 2017 om jag minns rätt ur FUP.
Det är inte olagligt att ha dåligt omdöme och trycka in så många barn som möjligt för maximal vinst, men det kan vara svar på varför de ens var familjehem.
Varför tar du upp att hon ”haft anställningar inom kommunen” — det är snart 10 år sedan?
Det är inget snack om att familjehemmet tjänat storkovan på barnen.
Ingen av föräldrarna är utbildade men de har dragit in stora summor. Runt en miljon om året har bara kvinnan dragit in.
Det är inte olagligt, men kan som sagt säga något om drivkraften.
Förundersökningen innehåller många uppgifter, påståenden och berättelser, men det är åtalet som anger vad rätten ska pröva. Det är därför rimligt att fokusera på de konkreta gärningar som åklagaren valt att väcka åtal för.
Du är på Flashback nu. Vi som skriver i den här tråden ÄR intresserade av uppgifter som ges i förhören.
Sedan finns det säkert ett och annat nyreggat konto i tråden

som har eget intresse i att uppgifter från FUP inte ska komma fram.
Men vet du Akilo? Jag tycker ABSOLUT att t.ex uppgiften att flera barn berättar att de varit ÖVERVAKADE MED KAMEROR till och med på toaletten, är intressant.
Enligt ett barn fanns det ”kameror överallt”.
Jag tror inte att ett barn med NPF som inte ens nått tonåren knappt vet att kameraövervakning är olagligt - så varför skulle hon spontant berätta det…?