2026-06-08, 03:57
Medlem
VR verkar ju vara en mardröms-"arbetsgivare"...
Citera
2026-06-08, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Twotrousersuits
VR verkar ju vara en mardröms-"arbetsgivare"...

Till mångt och mycket ja. Men vad jag vet verkar dom på VR snabbtåg i GBG trivas bra. Men VR Öresund är ett skämt.
Citera
2026-06-08, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SparsamOd1n
Till mångt och mycket ja. Men vad jag vet verkar dom på VR snabbtåg i GBG trivas bra. Men VR Öresund är ett skämt.

VR snabbtåg har rätt många nyexade förare vad jag vet. Tänker att de inte har så mycket att jämföra med. De är väl bara glada att de fick jobb.
Citera
2026-06-08, 22:13
Medlem
Citat:

VR Öresundståg behandlar oss som något hunden släpat in. Gav dem verkligen en chans, men de har verkligen visat sig från sin sämsta sida sedan första dag.
Citera
2026-06-09, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Twotrousersuits
VR snabbtåg har rätt många nyexade förare vad jag vet. Tänker att de inte har så mycket att jämföra med. De är väl bara glada att de fick jobb.

Okej. Jag hörde detta för något år sedan dock, men dom kan säkert ha ändrat sig och börjat använda en mer personalfientlig inställning också såklart.

Citat:
Ursprungligen postat av Salmonellatv
VR Öresundståg behandlar oss som något hunden släpat in. Gav dem verkligen en chans, men de har verkligen visat sig från sin sämsta sida sedan första dag.

Som jag uppfattade det så var det väldigt många som såg positivt på VR:s övertagande innan vi gick över. Men det har dom såklart lyckats ändra blixtsnabbt som du säger.
Citera
2026-06-10, 01:42
Medlem
Citat:
Okej. Jag hörde detta för något år sedan dock, men dom kan säkert ha ändrat sig och börjat använda en mer personalfientlig inställning också såklart.

Som jag uppfattade det så var det väldigt många som såg positivt på VR:s övertagande innan vi gick över. Men det har dom såklart lyckats ändra blixtsnabbt som du säger.

Idag kom det ut en lista med ungefär 100 vakanser i juni månad…
Citera
2026-06-10, 03:47
Medlem
karlgunnars avatar
Citat:

Something's fishy...
Citera
2026-06-10, 11:48
Medlem
Citat:

Undrar hur stämningen är bland personalplanerare? Hur får de förutsättningar att göra sina jobb om man skär ner bara. GG

Hoppas ni anställda lyckas markera.
Citera
2026-06-10, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ekenfirst
Undrar hur stämningen är bland personalplanerare? Hur får de förutsättningar att göra sina jobb om man skär ner bara. GG

Hoppas ni anställda lyckas markera.

Ingen aning. På depån jag är skickade de ut mail idag då de ville köpa ytterligare fyra-fem veckor av de som kunde tänka sig sälja semester. Det är tråkigt att de på planeringen blir lidande för det är inte deras fel att VR gör som de gör.
Citera
2026-06-10, 18:15
Medlem
Citat:

Även ledningen kanske ser en annan bemanningssituation efter semestrarna så blir det ju sommar nästa år också, blir svårt att få ihop det då med ännu färre förare.

Hoppas ni går i hop och vägrar gneta, det skulle eventuellt kunna rädda jobbet för ett antal personer bara det.
Citera
2026-06-10, 18:34
Medlem
Citat:

Är det skillnad på VR Pågatågen resp VR Öresundståg fungerar?
Citera
2026-06-10, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jobbjakt
Även ledningen kanske ser en annan bemanningssituation efter semestrarna så blir det ju sommar nästa år också, blir svårt att få ihop det då med ännu färre förare.

Hoppas ni går i hop och vägrar gneta, det skulle eventuellt kunna rädda jobbet för ett antal personer bara det.

Håller med dig. Känns inte som en hållbar långsiktig planering.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in