2026-06-08, 09:55
Medlem
Tjuven Aza rövslickar just nu sonja för att hon vann.
sverige kommer aldrig glömma den dagen tjuven aza snodde sonja bästa kompis inne i spelets amulett.
2026-06-08, 10:03
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av MzMoneyPenny
Läste i förbifarten att Sonja i en intervju uppgav att själva tävlingen tog 9,5, tim att spela in.
(De gamla, kortare banorna, låg på 5-6 tim)

Därför svårt att hinna visa mer än vad dom gör under 44 min (Inkl. reklam) för spänningens skull under minimal tid.

Tycker istället att örådet samt sista ointressanta ”strandlivet” borde vara avverkade och klara i nästsista avsnittet så själva finalen blev ett rent tävlingsavsnitt!
Nu ägnas endast ca 20 min till själva grand finale!
Visst, man måste ju klippa en hel del. Men man skulle absolut kunna klippa det så att vi tittare får se varje dels avslut och sedan även varje omstart.
2026-06-08, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kveikja
Lasse är iaf kär i Ola och har blivit starkt påverkad av honom efter att han röstats ut. Äntligen fick han rösta tillsammans med sin idol!

Lasse blev aldrig utröstad. Han måste lämna därför att han kom sist i en utslagstävling.

Att han skulle vara kär i Ola säger mera om dina egna homofantasier än om nån annan. När man är i den ålder som Lasse och Ola är bondar man därför att man uppskattar andra saker än yngre, t ex att jobba för det gemensamma lägret, nåt som uppenbarligen Marie struntat i.
2026-06-08, 10:06
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av nwo123
Att rapportera om vinnaren är en sak. Att lägga ut resultatet med stora bilder på startsidan så att folk som ligger några avsnitt efter får slutet avslöjat är en annan. Det ena utesluter inte det andra
Tänker du likadant om stora idrottstävlingar? T ex när Sverige framöver kommer spela fotbolls-VM på tider då folk ligger och sover.
2026-06-08, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mensverket
Han blev ju hemskickad pga homofobiska vrålrop efter han vann en tävling. "Är du bög eller?!" skrek han åt Jonas efter han tappade greppet och förlorade mot Aydin.

Den officiella förklaringen var att han blev hemskickad därför att Iki skvallrade för produktionen att han ätit en förbjuden växt men din förklaring verkar ju också logisk.
2026-06-08, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2.3
Tänker du likadant om stora idrottstävlingar? T ex när Sverige framöver kommer spela fotbolls-VM på tider då folk ligger och sover.

Skillnaden är att ingen tittar på en fotbollsmatch flera veckor efteråt för spänningens skull på samma sätt som många ser ikapp en realitysäsong. Streamingtjänster har gjort att tv-serier och realityprogram konsumeras annorlunda än direktsänd sport.
2026-06-08, 10:38
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av nwo123
Skillnaden är att ingen tittar på en fotbollsmatch flera veckor efteråt för spänningens skull på samma sätt som många ser ikapp en realitysäsong. Streamingtjänster har gjort att tv-serier och realityprogram konsumeras annorlunda än direktsänd sport.
Och streamingtjänster har gjort att vi även konsumerar sport annorlunda än tidigare. Mitt exempel med en fotbollsmatch som kanske går mitt i natten där vi numera enkelt väljer att se den ett par timmar senare är bara en av de varianter där jag som konsumerar mycket idrott, ser tävlingar i efterhand. Förvisso inte mer än kanske max tio timmar senare (typ OS-tävlingar som går dagtid då jag jobbar) men det är ju ändå samma problem. Jag måste säga till folk i min närhet att inte ens nämna skidskytte eller vad det kan vara och så är det noll radio, noll TV, noll sociala medier som gäller fram till dess att jag kollat klart.

Vad gäller finalprogrammet av Robinson så kunde jag mycket väl valt att även se det senare än det visades i linjär TV. Och då hade jag också fattat att jag inte kan vara på Flashback eller Facebook, inte kolla på nyheter i TV osv.

Så vill man kolla hela årets säsong av Robinson med start kommande helg, ja då får man nog inse att man måste i princip isolera sig fr o m 21.00 igår till dess att man sett finalen.
2026-06-08, 12:35
Medlem
Citat:
Visst, man måste ju klippa en hel del. Men man skulle absolut kunna klippa det så att vi tittare får se varje dels avslut och sedan även varje omstart.

Ja, därför jag skrev att jag hellre såg att finalavsnittet endast innehöll tävlingen med längre sekvenser i stället. Men vad vet jag, produktionen kanske har gjort valet pga att de anser att det inte skulle tillföra så mycket av värde för tittarna?….

Fun Fact:
Såg i morse ett intervjuklipp med Sonja (Wärmlands Folkblad) där hon beskriver själva tävlingen.

Pontonerna dom startade ifrån låg riktigt långt ut så det var en bra bit att simma.
Då hon inte gillar att dyka i vatten var hon den enda som hoppade, och fick en långsammare start.
Hon var sååå arg på sig själv:
- ”Vem faan gör bomben när 500 K står på spel”, säger hon 😂
När hon klev i land drabbades hon av en adrenalinchock (fick hon veta) och började kaskad-spy.

Så det är inte svårt att föreställa sig att hon blev ganska omtumlad där och kanske ev. förklarar en del till varför hon låg sist till en början.
In mot sista momentet, där hon hade ett försprång, gick hon in med inställningen att hon måste samla sig till 100 och gå in i full fokus. Hon hade tränat på eld och tänkt att det är ngt hon borde klara av.
När hon väl brände av det sista repet sköljde det över henne vad som äntligen höll på att hända. När elden tändes, “obeskrivlig eufori”.

Hon var en riktigt grym badass!
Senast redigerad av MzMoneyPenny 2026-06-08 kl. 12:51.
2026-06-08, 12:54
Medlem
Citat:
Och streamingtjänster har gjort att vi även konsumerar sport annorlunda än tidigare. Mitt exempel med en fotbollsmatch som kanske går mitt i natten där vi numera enkelt väljer att se den ett par timmar senare är bara en av de varianter där jag som konsumerar mycket idrott, ser tävlingar i efterhand. Förvisso inte mer än kanske max tio timmar senare (typ OS-tävlingar som går dagtid då jag jobbar) men det är ju ändå samma problem. Jag måste säga till folk i min närhet att inte ens nämna skidskytte eller vad det kan vara och så är det noll radio, noll TV, noll sociala medier som gäller fram till dess att jag kollat klart.

Vad gäller finalprogrammet av Robinson så kunde jag mycket väl valt att även se det senare än det visades i linjär TV. Och då hade jag också fattat att jag inte kan vara på Flashback eller Facebook, inte kolla på nyheter i TV osv.

Så vill man kolla hela årets säsong av Robinson med start kommande helg, ja då får man nog inse att man måste i princip isolera sig fr o m 21.00 igår till dess att man sett finalen.

Jag håller med om att man har ett eget ansvar om man vill undvika resultat efter att något har sänts. Jag kollar själv mycket på NHL och ser ofta matcher i repris, då undviker jag Facebook, sociala medier osv, så jag känner igen problematiken. Det gäller både sport och Robinson.

Min poäng är inte att Aftonbladet inte fick rapportera om vinnaren, utan att jag tycker att de kunde ha visat lite större hänsyn i hur de presenterade det på startsidan.

Det är skillnad på att publicera en artikel om vinnaren och att mötas av en rubrik och bilder som i princip avslöjar utgången direkt när man går in på sajten.

Tidigare har jag uppfattat att kvällstidningarna oftare använt rubriker som inte avslöjar resultatet direkt, där man själv fått välja om man vill klicka sig vidare och ta del av vem som vann. Det tycker jag är en rimlig balans mellan att rapportera nyheter och att ge tittare som ligger lite efter en chans att undvika spoilers.
2026-06-08, 13:10
Medlem
fonders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.O.Stolp
Ja, bara att bomma igen.

Frågan är vad fonder nu ska göra av sitt liv? Hur hon ska klara av vardagen. Var ska hon sprida sitt hat? Hon verkar redan ha gått i ide. Nåja, det löser sig nog.

Kul att jag är så viktig för dig.
2026-06-08, 13:56
Medlem
Svenska Robinson har sina brister men jag kan inte förstå de som hyllar Survivor Australien.
I svenska är det äkta känslor vid svek och mer äkta drama. I Survivor "Där lurade du mig allt, bra spelat!" vid svek et, c. Påminner mer om Fångarna på fortet. Hatten av för svenska.
2026-06-08, 14:09
Medlem
1754s avatar
Citat:

Och numera när dom respektlösa idioterna på Tv4 släpper finalavsnittet på morgonen på play på Söndagen så måste man avskärma sig under hela Söndagen om man vill se det på kvällen som det ska vara.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in