Citat:
Ursprungligen postat av
2.3
Visst, man måste ju klippa en hel del. Men man skulle absolut kunna klippa det så att vi tittare får se varje dels avslut och sedan även varje omstart.
Ja, därför jag skrev att jag hellre såg att finalavsnittet endast innehöll tävlingen med längre sekvenser i stället. Men vad vet jag, produktionen kanske har gjort valet pga att de anser att det inte skulle tillföra så mycket av värde för tittarna?….
Fun Fact:
Såg i morse ett intervjuklipp med Sonja (Wärmlands Folkblad) där hon beskriver själva tävlingen.
Pontonerna dom startade ifrån låg riktigt långt ut så det var en bra bit att simma.
Då hon inte gillar att dyka i vatten var hon den enda som hoppade, och fick en långsammare start.
Hon var sååå arg på sig själv:
- ”Vem faan gör bomben när 500 K står på spel”, säger hon 😂
När hon klev i land drabbades hon av en adrenalinchock (fick hon veta) och började kaskad-spy.
Så det är inte svårt att föreställa sig att hon blev ganska omtumlad där och kanske ev. förklarar en del till varför hon låg sist till en början.
In mot sista momentet, där hon hade ett försprång, gick hon in med inställningen att hon måste samla sig till 100 och gå in i full fokus. Hon hade tränat på eld och tänkt att det är ngt hon borde klara av.
När hon väl brände av det sista repet sköljde det över henne vad som äntligen höll på att hända. När elden tändes, “obeskrivlig eufori”.
Hon var en riktigt grym badass!