2026-05-25, 01:34
Medlem
Marie är litet lik Helena Bergström tycker jag, och det är ju inte fel. Dessutom har hon säsongens vackraste bröst. Så med uppsatta flätor är hon ganska oemotståndlig.

Musik skall byggas utav glädje inte avslöja vem som vinner en tävling. Starkt jobbat av produktionen.

Ingen mer än jag som reagerade på att vi fick se, när Halal fick prata med sin familj, hur alla hans kvinnliga släktingar frivilligt är klädda i hucklen och filtar så att allt utom händer och ansikten är täckta medan de manliga släktingarna hade normala kläder på sig?
Litet ironiskt när Halal tillbringar nästan hela sin robinsonvistelsen bland mestadels blonda kvinnor i bikini.
Undrar vad han tänker och muttrar tyst för sig själv när ingen hör?
"Jävla luder, små horor är de. Gå omkring helt skamlöst utan att skyla sig och utsätts mig och min kuk för ständig frestelse. Pappa och mamma hade rätt, de vill bara ha det!"
Citera
2026-05-25, 01:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fonder
Jag har följt reglerna och inte spoilat något alls då jag inte ens har Plus, frågan är vad du gör här när inte ens de som saknar Plus får skriva?

S O R R Y!! Pudlar och ber om ursäkt! 🙏
Satt och jobbade och heeelt missade att det hade hunnit passera midnatt med råge!
Och då var skadan redan skedd.

Iom man inte kan radera inlägg editerade jag texten istället med förhoppningen att du inte skulle ha hunnit läst…. Vilket du naturligtvis hann göra iaf 😉
Senast redigerad av MzMoneyPenny 2026-05-25 kl. 02:17.
Citera
2026-05-25, 06:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpollon
Du kan väl knappast vet varför jag var avstängd eller varför var jag det svara nu.

förstår man inte reglerna i TS är man ju klart efterbliven och när jag ser i tråden du försvarar melina och tycker hon spelar spelet bra då stärks ju den tesen enormt
Jag vet att om man stängs av så har man brutit motv reglerna, eller hur? Och jag har aldrig skrivit att Melina spelar bra (eler dåligt). Jag tyckte hon gjorde bra TV och att det var otroligt kul att hon blåste din idol Ola. Du borde ägnat tiden du var avstängd till att träna på att läsa men du satt väl och spammade tråden under något annat namn istället.

F ö står det inget om regler i TS men skitsamma.
Citera
2026-05-25, 06:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GregersWerle
Marie är litet lik Helena Bergström tycker jag, och det är ju inte fel. Dessutom har hon säsongens vackraste bröst. Så med uppsatta flätor är hon ganska oemotståndlig.

Musik skall byggas utav glädje inte avslöja vem som vinner en tävling. Starkt jobbat av produktionen.

Ingen mer än jag som reagerade på att vi fick se, när Halal fick prata med sin familj, hur alla hans kvinnliga släktingar frivilligt är klädda i hucklen och filtar så att allt utom händer och ansikten är täckta medan de manliga släktingarna hade normala kläder på sig?
Litet ironiskt när Halal tillbringar nästan hela sin robinsonvistelsen bland mestadels blonda kvinnor i bikini.
Undrar vad han tänker och muttrar tyst för sig själv när ingen hör?
"Jävla luder, små horor är de. Gå omkring helt skamlöst utan att skyla sig och utsätts mig och min kuk för ständig frestelse. Pappa och mamma hade rätt, de vill bara ha det!"
Finns inte många likheter mellan Marie och Helena B. Marie har ju en vältränad kropp medan Helena alltid gett sken av att vara lika dåligt tränad som hon är skådis.
Citera
2026-05-25, 06:10
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Leevancleef11
Så dåligt spelat av Halil, Amadeus och Lasse! Hade de verkligen velat ha ut Jonas får de ju ljuga och säga att de ska rösta på Aza så han känner sig trygg och sedan hugga honom i ryggen. Särskilt när de visste att han satt på en immunitet också.
verkar inte som de vill ha ut honom, han har manipulerat dem hjälpa honom vinna.

Amadeus säger tydligt till honom han ska rösta på honom och är tydlig med använd din immunitet. Lasse gör som vanligt och visar man inte kan lita på något som kommer ur hans mun och lägger sin röst på Aza ändå helt oförklarligt.
Citera
2026-05-25, 06:12
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Puma006
Korkat att rösta ut Aza då han inte är något hot, hade varit smartare att rösta ut Halil som inte har en hemlig immunitet.

Förväntar mig att det blir fler korkade drag framöver. Många verkar inte vilja vara med för vinna i en final om de lyckas ta sig dit..
Hade varit smartare ta ut Halal ja, men jonas försöker väl hjärntvätta dem ännu de är en pakt ännu och idioterna går på det
Citera
2026-05-25, 06:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fonder
Ormen Sonja påstår att hon aldrig skulle sikta på Lasse och Jonas, jo tjena.

Dagens tävling riggades av produktionen för att låta ormen Jonas vinna, varför annars nollställdes det när han ju hade fått två av sina tavlor prickade?! FUSK.

Positivt att Caroline vann fördelen på Gränslandet, förhoppningsvis bättre chans att hon då tar sig in igen.
Carro behöver 5 fördelar om hon ska vinna något av värde. Hon är alltid skittaggad på att tävla och det finns alltid bara vints i hennes skalle. Sedan förlorar hon men är lika glad för det. Det är något som inte står rätt till där uppe hos henne, vilket man f ö såg direkt när hon dök upp. En kropp som såg ut som en teckning gjord av någon förskola.
Citera
2026-05-25, 06:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gamvardsilke
En av de tråkigaste säsongerna på länge? Sämre än säsongen Aron vann till och med. Varför vågar ingen göra nåt kontroversiellt längre? Typ rösta på någon i sin egna ”pakt”. Varför är alla så veka och hoppar av efter bara några dagar? Varför bor de i hus på gränslandet? Varför får de aldrig levande hönor i pris längre? Varför alla dessa läggmatcher? Varför blir man utkastad av att äta blommor, men inte av att lägga sig i tävling?!

Tur att Aza, Aydin, Lasse, Carro och Melina var med så man fick lite underhållning denna säsong i alla fall. Robinson går utför… inte kul att se på ett gäng tråkiga svenssonkaraktärer som delar ett kg ris på en strand. Jonas, Anna och Marie får priset som årets sömnpiller, även Sonja. Hur tänkte produktionen när de castade dem?
Produktionen tar ju aldrig in fler än 4-5 riktiga profiler och ungefär lika många sömnpiller. De vill väl ha någon slags mix antar jag och ett Robinson med bara Aza- och Melina-figurer skulle kanske bli lite för crazy.

De typer jag är mest trött på är dels alla blonda svenska tjejer i åldern 25-35, dels alla vältränade killar med invandrarbakgrund i samma ålder. Går ju inte att skilja dem åt.
Citera
2026-05-25, 07:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MzMoneyPenny
Citat
// Jag har en spelare bakom deras positioner, diskret, men välplacerad. Och efter ikväll har jag också fått en tydligare bild av vilka jag faktiskt kan lita på. För man måste tänka längre än nästa röstning.
Och vad vore jag för strateg om jag inte låg steget före? //

Citat (Kommentar från Amadeus)
//Amadeus: -Du verkar ha full koll.
Jonas: -Exakt! AH27 placerad bakom fiendelinjen ♟️. //

Skulle inte förvåna mig det minsta om det är just Amadeus. Han som mår bättre när andra mår dåligt och garvar när andra tjafsar… 😂

Ja, kan inte se att det är Halil eller Lasse va? Jag hade gärna sett att de visat mer av detta spel. (Och nu är det ju ”fritt fram” för pakten att rösta på Halil om Ola skulle bli immun nästa vecka)

Tror Amadeus är lite feltolkad där. Han verkar ändå försöka få folk att må bra och skapar god stämning omkring sig.
Citera
2026-05-25, 07:26
Medlem
Migerationsverkets avatar
Såhär tycker jag:

Marie: Verkar inte ha en egen åsikt utan gör enbart som hon blir tillsagd. Medioker. Aldrig levererat 100%. Skulle aldrig våga rösta ut eller gå emot någon i pakten.

Sonja: Grymt stark spelare, både psykiskt och fysiskt men även en som hugger i ryggen och är manipulativ. Använder de andra som spelbrickor åt Jonas.

Lasse: Presterar när det väl behövs men också en rolig prick att kolla på. Står för vad han tycker men också väldigt velig, försöker hålla Jonas nöjd.

Halil: Jag förstår inte varför han får så mycket hat, han ser att Jonas är ett uppenbart hot och gör rätt i att försöka få ut honom i detta skede för att maximera sina egna chanser.

Ola: Jag gillar Ola. Han presterar, han levererar, han spelar med moral men också rättvis. Det måste kännas oerhört ensamt att vara den som alla är på. Man måste förstå det psykologiska spelet och vad det gör med en. Jag tycker synd om Ola.

Iki: Vad gör hon där? Hon har inte presterat alls. Det är alltid ursäkter. I början anmälde hon sig frivilligt varje gång för att skippa tävlingar. Allt är alltid männens fel.

Carro: Levererar gång på gång på gång. Stark, jävligt stark! Iki hade kunnat ge nackdelen till Jonas men valde att gå på Carro, vilket jag förstår kändes som ett enormt svek för henne.

Amadeus: Ingen man skulle lita på ens 1%. Känns riktigt hal och vet nog att hans chanser att vinna tävlingen är lika med noll. Pratar alltid om hur bra han är på vissa tävlingar men levererar aldrig. Mycket snack, lite verkstad.

Jonas: Levererar, presterar, stark, snabb, kvick, lätt. Stort hot. Det absolut största hotet. Men jävligt gnällig dialekt och sätt att prata. Förstår inte varför folk inte försöker få ut honom i detta skede för att öka sina chanser till vinst. Han använder övriga spelare i sin pakt som marionettdockor och alla är liksom med på det.

Hade jag varit med hade jag i detta skede röstat ut Jonas, oavsett pakt. Tyvärr, men det är så spelet funkar. Han har vunnit nästan alla tävlingar, även de som går på egen prestation. Det enda som skulle kunna rädda övriga spelare i en final mot Jonas är pussel, knappt även då eftersom han hade haft ett rejält försprång. Man borde lägga pusseldelen i början.
Citera
2026-05-25, 08:13
Medlem
fonders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2.3
Carro behöver 5 fördelar om hon ska vinna något av värde. Hon är alltid skittaggad på att tävla och det finns alltid bara vints i hennes skalle. Sedan förlorar hon men är lika glad för det. Det är något som inte står rätt till där uppe hos henne, vilket man f ö såg direkt när hon dök upp. En kropp som såg ut som en teckning gjord av någon förskola.

Jag vet inte vilket annat program det är du kollar på. I tävlingen där de skulle vara under vattnet blev hon ett med vattnet, i tävlingen att hänga var hon någon sekund från att vinna. Hon är den starkaste av kvinnorna, tycker jag. Sedan är hon en väldigt lojal typ till skillnad mot orm-typer och det uppskattar jag. Heja Caroline!
Citera
2026-05-25, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Himmelellerhelvete
Undrar om Sonja är en transperson hon är extremt lång .

Med dom kurvorna?? Ingen man har sådana höfter och sådan midja. Kanske är dom andra bredvid henne väldigt korta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in