2026-06-07, 21:41
Medlem
EngelbertEggfjerts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buhbye
Om det är "267 stone-throwing incidents" bara i april.. Så är det ju ingenting att diskutera mer än varför jämnt och ständigt dessa terrorist hot?

https://www.un.org/unispal/document/palestine-human-rights-bulletin-reporting-period-1-april-30-april-2026-en-ar/

Citat:
During the month of April, at least 111 Palestinians, including at least 18 children and 7 women, were reportedly killed in Israeli military attacks in Gaza, amid continuing airstrikes, artillery and naval shelling, UAV attacks, and gunfire.

8 April, near Al Nabulsi Junction, Gaza City: Al Jazeera journalist Mohamed Al Wishah was killed in an Israeli drone strike on his car, one of 295 journalists killed since October 2023 in Israeli attacks in Gaza as verified by OHCHR OPT.
11 April, Jabalia Camp: Israeli forces reportedly opened fire and killed a 10-year-old boy.
22 April, Beit Lahiya: An Israeli drone strike near Al Qassam Mosque reportedly killed 5 Palestinians including 3 boys aged 9 to 14.
24 April, Beit Lahiya: Israeli forces reportedly shelled a residential building near Kamal Adwan hospital killing a woman and her two children, a boy and a 4-year-old girl.

Försvarar inte stenkastning, men det finns ändå olika grader av våld.
Citera
2026-06-07, 21:54
Medlem
buhbyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EngelbertEggfjert
Försvarar inte stenkastning, men det finns ändå olika grader av våld.

Konstigt att göra skillnad på en massa sån våld ändå.

Nu tog du ju bara stenkastning som exempel, för det är lättast sätt att leka vidare med offer rollen. Men det var ju knivskärningar, IED's och allting möjligt inklusive 267 stenkastningar bara i april månad.. Det är nästan en hel årsförbrukning utav sten som bara kastas under en månad..

Jag tänker mig att om jag går och hotar dig igenom att kasta sten mot din familj 267 under bara april månad... Så blir jag inte direkt förvånad om du lägger dig i bakhåll och börjar skjuta på mig sen..

Men det är alltid så med vänstern.. De står med Sheperd Sling och skjuter rakt in i folkmassor... Och sen leker de offer sen och försvarar sig med "men det är ju bara lite små sten.." låtsandes vara helt oförstående om att Sheperd sling är ett medeltida vapen som användes för att orsaka massivt trubbigt våld emot folk som sprang runt i full rustning..

"det finns olika grader utav våld." Mhm, att krossa ett revben igenom rustningar och orsaka svåra inre blödningar på folk är en grad av våld ni inte låtsas att det finns något att säga om...
Citera
2026-06-07, 22:05
Medlem
Citat:
Konstigt att göra skillnad på en massa sån våld ändå.

Nu tog du ju bara stenkastning som exempel, för det är lättast sätt att leka vidare med offer rollen. Men det var ju knivskärningar, IED's och allting möjligt inklusive 267 stenkastningar bara i april månad.. Det är nästan en hel årsförbrukning utav sten som bara kastas under en månad..

Jag tänker mig att om jag går och hotar dig igenom att kasta sten mot din familj 267 under bara april månad... Så blir jag inte direkt förvånad om du lägger dig i bakhåll och börjar skjuta på mig sen..

Men det är alltid så med vänstern.. De står med Sheperd Sling och skjuter rakt in i folkmassor... Och sen leker de offer sen och försvarar sig med "men det är ju bara lite små sten.." låtsandes vara helt oförstående om att Sheperd sling är ett medeltida vapen som användes för att orsaka massivt trubbigt våld emot folk som sprang runt i full rustning..

"det finns olika grader utav våld." Mhm, att krossa ett revben igenom rustningar och orsaka svåra inre blödningar på folk är en grad av våld ni inte låtsas att det finns något att säga om...

Har bara några följdfrågor:

1. Stenkastningarna genomförda av palestinier i april månad, skedde dom på israeliskt eller palestinskt territorium?
2. Stenkastningarna genomförda av palestinier i april månad, skedde dom mot civila israeler eller mot illegala bosättare/IDF-soldater?

Ovanstående situationer jag citerade förut genomfördes av israeler på palestinskt territorium, och riktade sig mot civila palestinier.

Är inget fan av palestinier direkt, men jag får för mig att stenkastningen hade minskat avsevärt om Israel slutade provocerade genom illegala bosättare, bombattacker mot civila och grundlösa vräkningar.
Citera
2026-06-07, 22:12
Avstängd
bra förslag tycker jag!
jag anser på allvar att svenska polisen borde släppa multikulti o skjuta direkt för att döda när det kastas sten på dom. om en inva...jag menar en person kastar en sten i huvet på nån annan bör man döma den till utvisning direkt. eller i annat (sällsynt) fall till 8 år för terrorhandlingar!

mvh
Citera
2026-06-07, 22:16
Medlem
buhbyes avatar
Citat:
Har bara några följdfrågor:

1. Stenkastningarna genomförda av palestinier i april månad, skedde dom på israeliskt eller palestinskt territorium?
2. Stenkastningarna genomförda av palestinier i april månad, skedde dom mot civila israeler eller mot illegala bosättare/IDF-soldater?

Ovanstående situationer jag citerade förut genomfördes av israeler på palestinskt territorium, och riktade sig mot civila palestinier.

Är inget fan av palestinier direkt, men jag får för mig att stenkastningen hade minskat avsevärt om Israel slutade provocerade genom illegala bosättare, bombattacker mot civila och grundlösa vräkningar.

Det är väl mer regelrätt att fråga om israelerna de kastade sten emot gick runt med hjälm i såfall?
Med tanke på att en sten ifrån en sheperd sling (vilket jag har sett vissa palestinier har använt) kan gå igenom en hjälm och skapa en inre blödning.

Exempel.. Du går runt med din fru och barn i en park med barnvagn. Jag hoppar ut ur busken och börjar svinga stenar emot skallen på din fru för jag anser att DU skall utsättas för blodshämnd..

Blir jag förvånad om du flyger på mig?
Citera
2026-06-07, 22:30
Medlem
Citat:
Det är väl mer regelrätt att fråga om israelerna de kastade sten emot gick runt med hjälm i såfall?
Med tanke på att en sten ifrån en sheperd sling (vilket jag har sett vissa palestinier har använt) kan gå igenom en hjälm och skapa en inre blödning.

Exempel.. Du går runt med din fru och barn i en park med barnvagn. Jag hoppar ut ur busken och börjar svinga stenar emot skallen på din fru för jag anser att DU skall utsättas för blodshämnd..

Blir jag förvånad om du flyger på mig?

Det är inga fruar och barn som spatserar runt i de palestinska territoriumen, det är illegala bosättare och IDF-soldater.

Så en liknelse som är mer korrekt är väl att du i godan ro stod och grillade på din altan där hemma, och in stormar en beväpnad främling som börjar gorma om att han bor där nu, för att hans släktingar har rätten till marken genom att han tolkat en dikt i Snorre Sturlanssons snart tusen år gamla verk Eddan till att handla om det området, och siktar på dig med ett automatvapen.

Är det idiotiskt att kasta sten på honom? Absolut. Dör du? Mest troligt. Har du begått en terrorhandling? Nope. Det tycker jag inte.
Citera
2026-06-07, 22:38
Medlem
buhbyes avatar
Citat:
Det är inga fruar och barn som spatserar runt i de palestinska territoriumen, det är illegala bosättare och IDF-soldater.

Så en liknelse som är mer korrekt är väl att du i godan ro stod och grillade på din altan där hemma, och in stormar en beväpnad främling som börjar gorma om att han bor där nu, för att hans släktingar har rätten till marken genom att han tolkat en dikt i Snorre Sturlanssons snart tusen år gamla verk Eddan till att handla om det området, och siktar på dig med ett automatvapen.

Är det idiotiskt att kasta sten på honom? Absolut. Dör du? Mest troligt. Har du begått en terrorhandling? Nope. Det tycker jag inte.

Du får det att låta som att hela historien över området började vid 1985 och att ingenting har hänt där innan?

Ska rätt vara rätt så står jag ju och grillar i Judea. Och dom kommer förmodligen och försöker vräka mig för att jag varit ute och kastat sten, åkt runt med bomb i bilen, eller har plantat någon IED.
Citera
2026-06-07, 23:00
Medlem
Citat:
Du får det att låta som att hela historien över området började vid 1985 och att ingenting har hänt där innan?

Ska rätt vara rätt så står jag ju och grillar i Judea. Och dom kommer förmodligen och försöker vräka mig för att jag varit ute och kastat sten, åkt runt med bomb i bilen, eller har plantat någon IED.

Då vet du inte mycket om de israeliska bosättarna, det hör jag det. I princip samtliga utomstående journalister som följt med bosättarna under en dag på jobbet rapporterar om det är de mest människofientligt hänsynlösa individerna de mött i hela sitt liv.

Här har du Daniella Weiss i ett klipp med Piers Morgan. Som den ondan häxan från valfri Disneyfilm:

https://youtu.be/61MmsY9bYQQ
Citera
2026-06-07, 23:01
Medlem
buhbyes avatar
Citat:
Då vet du inte mycket om de israeliska bosättarna, det hör jag det. I princip samtliga utomstående journalister som följt med bosättarna under en dag på jobbet rapporterar om det är de mest människofientligt hänsynlösa individerna de mött i hela sitt liv.

Här har du Daniella Weiss i ett klipp med Piers Morgan. Som den ondan häxan från valfri Disneyfilm:

https://youtu.be/61MmsY9bYQQ

Israeliska bosättarna? Du menar de med ursprung från Judea?

"Judeen (även Judaea) är ett historiskt och bibliskt landskap i södra Levanten. Regionen utgör den religiösa och historiska kärnan för det judiska folket. I modern tid är området uppdelat mellan staten Israel och det som internationellt oftast kallas Västbanken."

Alla dina källor verkar utgå ifrån att 1985 var då som världen uppkom?
Citera
2026-06-07, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eldrattan
En ateist som försöker tolka religiösa texter alltså? Det förklarar ju saken.

Jag kan tänka mig att just den där gethistorian är av sådan art som berättas av en arab runt lägerelden med ögon stora som golfbollar som spretar åt olika håll.

Ur ett mer ateistiskt vetenskapligt sätt som du känner dig mer bekväm att röra dig i. Så ansågs antagligen den versen lite väl avslöjande och togs därför helt enkelt bort från den officiella pocketboken. Fast så kan man ju inte säga till de troende att ett kapitel som skrivits av självaste Allah har strukits, därav gethistorian.

Är som sagt väldigt skeptiskt till detta men å andra sidan så är det ingen som förvånar mig längre. Det som talar emot är ju att islam tog mycket inspiration från judendomen och kristendomen så varför var detta inte med i Koranen oavsett eventuella hungriga getter? 🤔
Citera
2026-06-07, 23:20
Medlem
Citat:
Israeliska bosättarna? Du menar de med ursprung från Judea?

De helt vanliga, människofientliga illegala bosättarna som blivit en integrerad del av det israeliska samhället och har lett till en uppsjö resolutioner som i princip hela världen har backat.

Yes, dom menar jag.

Citat:
"Judeen (även Judaea) är ett historiskt och bibliskt landskap i södra Levanten. Regionen utgör den religiösa och historiska kärnan för det judiska folket. I modern tid är området uppdelat mellan staten Israel och det som internationellt oftast kallas Västbanken."

Precis, och området som kallas Västbanken är inte Israels men där är dessa bosättare ändock och lever rövare. Då får man en och annan sten på sig. Synd, men dom kunde varit hemma hos sig istället och sluppit stenarna.

Citat:
Alla dina källor verkar utgå ifrån att 1985 var då som världen uppkom?

Vi ser igenom dina fåniga mantran. Det funkar inte längre.
Citera
2026-06-07, 23:22
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Vad anser de om att skjuta barn i skrevet och i huvudet eller skjuta folk som står i kö att hämta ut nödförsändelser från FN eller skjuta FN-personal eller skjuta journalister?

De anser att du är en antisemit som ens har mage att ta upp denna frågeställning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in