2007-12-06, 13:03
  #133
Bannlyst
Hittade en låda spik när jag var i ett ödehus förut,
inget mer spännade tyvär.
Citera
2007-12-07, 15:48
  #134
Medlem
AlienBillys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pellle
Nja...
Jag har gått och sparkat i skogen runt Verdun, där finns än idag massor med lämningar.
Hittade en pipa till ett gevär med bajonetten fortfarande fasthakad på, allt trä var borta.
Benbitar och plåtgrejor, taggtråd, grävde lite i en skyttegrav och hittade en lädersula.
Ska dock finnas mycket blindgångare i markerna, armen har patruller som rycker ut så fort något hittas.

Funderar på att bila ner till Normandie nu till sommaren, där finns det nog mycket att kolla på.


Vart ligger Verdun ?
Citera
2007-12-07, 17:24
  #135
Medlem
tesseracts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlienBilly
Vart ligger Verdun ?

Google->Verdun
Citera
2008-01-06, 13:57
  #136
Medlem
Kinors avatar
Kateter

Jag och mina polare hittade kateterutrustningar som låg kvar i ett gammalt sjukhus. Vi övervägde dock inte att ta med denna souvenir hem...
Citera
2008-01-06, 20:18
  #137
Medlem
En flaska DDT med innehåll i ett gammalt uthus.

Farmor ägde en liten gård engång som hon köpt av nån snubbe, fanns massa skumt där.
Hittade en glasampull med klar vätska i, låg i en fin träask fylld med kutterspån.
Tyvärr glömde ja ju berätta detta för någon förräns långt senare då kåken vart såld. Nitroglycerin ? (en kittlande tanke om vad som hänt om den åkt i golvet =) ) Har ingen aning va det var faktiskt.
Citera
2008-01-06, 23:50
  #138
Bannlyst
inte hittat hem.
Citera
2008-01-07, 14:55
  #139
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karaffen
En flaska DDT med innehåll i ett gammalt uthus.

Det står en flaska DDT ifrån koreakriget i mitt badrumsskåp. Är lite smått rädd för att jag ska missta flaskan för något annat nån morgon när man är vid ett sånt där halvvaket tillstånd, så jag överväger att flytta den. Men vafan, den står ju så bra där den står.
Citera
2008-01-07, 17:56
  #140
Medlem
UrbanJungles avatar
Det mest förekommande för mig har varit gamla tidningar och hylsor.
Tyvärr har jag inte hittat något jätte intressant än, får hoppas de kommer någon gång.
Citera
2008-01-08, 16:21
  #141
Medlem
Leffins avatar
Hittat ett dussin "grattis på födelsedagen erik!"-kort ifrån -94. Även tidningar till en Mohammed Aziz ute någonstans..
Citera
2008-01-08, 17:05
  #142
Medlem
karjalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSet!
Precis, man måste ha gjort minst 7 000 inlägg och vart medlem sedan 2003 för att kunna hitta pengar....

Dålig mobilbild:
http://img102.imageshack.us/img102/7581/fffffffffffffffffffffffbo0.png
LOL http://www.youtube.com/watch?v=sDWKJp7i_cs
Citera
2008-01-08, 19:29
  #143
Medlem
Har hittat en första generationens ölburk, d v s en från slutet av 50- talet.
Citera
2008-01-08, 19:33
  #144
Medlem
LågOchLångsams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bryggare bob
Har hittat en första generationens ölburk, d v s en från slutet av 50- talet.

Jag hittade tre, i ett rum under en parkering i närheten av ett gammalt bryggeri.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in