Citat:
Ursprungligen postat av
Dalulven
För all del, Mopp. Vi får kalla det för "remi".
Finns det ingen värld och inget scenario där den gode (?) SE kan tänkas vara GM för dig?
Jo, jag ser SE som misstänkt utifrån att vi med detta material inte kan dra fulla slutsatser.
Dock anser jag att misstankar ska bygga på en seriös grund. Inte en tävling om att hitta flest lögner eller en önskan om att "hitta något nytt som ingen annan sett".. o.s.v.
Inte heller att med retorik blunda för vissa uppgifter medan andra förstärks.
Nu blir diskussionerna här inne rätt polariserade, men det märks rätt snabbt vilka som helt och hållet låst sig.
Min grad av misstanke här är den samma som för CA och CP.
Vi har en person som själv knutit sig till brottsplatsen, men vi har inte kunnat knyta SE till en plats han INTE påstått sig ha varit på. DBG-uppgiften om lilla väskan från YN är den i sammanhanget starkaste indiciet.
SE har heller inget vattentätt alibi i de uppgifter han lämnat, men majoriteten av dessa uppgifter stämmer ändå bra i kronologin och kan möjligen förklaras av andra vittnens uppgifter.
Dessa möjligheter ska inte finnas i en stark hypotes enligt mig.
Vidare finns såklart även alternativet att vittnet SE far med osanning och skarvar sin berättelse.
Bärigheten i SE-hypotesen står inte i proportion till de ansträngningar och den säkerhet som många visar. Göransson på Filter, Klas Gustavsson fil.dr. och forskare är väl de som tydligast sticker ut här.