2026-06-05, 16:38
  #29185
Medlem
Ludans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HudHertiginnan
Vet du om det finns bevis för detta?

Jag menar inte att jag ifrågasätter att det är så, jag är fullständigt övertygad om att det förhåller sig på det sättet. Jag undrar dock om det finns bevis. I så fall tycker jag att media bör informeras. Varför ska han få komma undan när Blondinbella föll hårt?!

Tror ni att Jonna är medveten om de uppblåsta siffrorna? Skrattar högt åt att han skriver att han har 3,2 miljoner följare!

När Laxton började samarbeta med Jocke flög deras siffror och lyfte 200k, tror jag, på bara några få månader. Inte speciellt trovärdigt. Dom har väl hittat ett sätt. Har man låga siffror så hänger man med Jocke så löser det sig

https://gofile.io/d/bb5hwz
__________________
Senast redigerad av Ludan 2026-06-05 kl. 16:40.
Citera
2026-06-05, 16:45
  #29186
Medlem
Ludans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HudHertiginnan
Vet du om det finns bevis för detta?

Jag menar inte att jag ifrågasätter att det är så, jag är fullständigt övertygad om att det förhåller sig på det sättet. Jag undrar dock om det finns bevis. I så fall tycker jag att media bör informeras. Varför ska han få komma undan när Blondinbella föll hårt?!

Tror ni att Jonna är medveten om de uppblåsta siffrorna? Skrattar högt åt att han skriver att han har 3,2 miljoner följare!

Kolla Social Blade
https://socialblade.com/youtube/handle/jockejonna
Citera
2026-06-05, 16:54
  #29187
Avstängd
larserik32s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stefanmallgren
Kul att du är tillbaka din orch! Hur var de nu? Skulle inte boi med tv team stå utanför mig förra veckan? Eller är de som vanligt tomma hot och löften
Du gömde dig för temet
Citera
2026-06-05, 17:03
  #29188
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HudHertiginnan
Vet du om det finns bevis för detta?

Jag menar inte att jag ifrågasätter att det är så, jag är fullständigt övertygad om att det förhåller sig på det sättet. Jag undrar dock om det finns bevis. I så fall tycker jag att media bör informeras. Varför ska han få komma undan när Blondinbella föll hårt?!

Tror ni att Jonna är medveten om de uppblåsta siffrorna? Skrattar högt åt att han skriver att han har 3,2 miljoner följare!
Bevis för köpen finns på socialblade.com. Han var rädd att köpa en lång period för att det hade uppmärksammats och visats upp på flashback, men har gett efter igen.

Familjen Lundell, utan köpta följare har ett följarantal i paritet med Anis Don Deminas.
Citat:
Ursprungligen postat av VemSkaManTroPa
Även Joakim och Jonna Lundell köper följare, när antalet följare minskar så ökar de upp igen, på bara några sekunder! Dessa ökningar är inte normala, frågan är ju om det är Joakim, Jonna och Anjo själva som köper följare (även visningar och kommentarer) eller om det är Ninetone?

Så här såg det ut för en stund sen.
7 november 14.23:05 - Antal följare: 1 185 730
7 november 14.23:06 - Antal följare: 1 184 877 - 853 följare
7 november 14.23:16 - Antal följare: 1 185 731 + 854 följare

Under de få minuter som det tar mig att skriva detta, så är paret nu uppe i 1 185 742 dvs. en ökning med ytterligare 11 följare!

Citat:
Ursprungligen postat av Algeriet1998
29 juni: +333 följare, upp till 213 333, därefter minskade antalet igen.
21 juli: +333 följare, upp till 213 333, därefter minskade antalet igen.
23 augusti: +333 följare, upp till 213 333, därefter minskade antalet igen.
26 augusti: +333 +333 +333 följare, upp till 213 999.
30 augusti: –999 följare, ned till 212 929, därefter fortsatte minskningen.
19 september: +333 följare, upp till 212 999, därefter minskade antalet igen.
22 oktober: +333 följare, upp till 212 999, därefter minskade antalet igen.
24 oktober: 212 984 följare.
28 oktober: 212 946 följare samt publicering ”HITTAR SJUKASTE CHATTEN I CHRIPPAS FUP!”. Den gode Pontus nämner att 600 nya följare har tillkommit.
29 oktober: +333 +333 +333 följare, upp till 213 934 följare.
30 oktober: 213 928 följare.

I skrivandets stund 213 850 följare (7/11).

Citat:
Ursprungligen postat av VemSkaManTroPa
Ja då har antalet följare ökat till 1.18 miljoner på paret Lundells YouTube-kanal, var det någon som blev förvånad...

BAAAM BAAAM BAAAM (som Anna Book hade sagt), där kom det 1 874 nya följaremindre än 1 minut! På mindre än 1 timma har nu paret fått nästan 2.000 följare och stapeln stiger och stiger. Kom dock en liten "dipp" med -2 följare men i nästa sekund ökade dessa upp igen...

Fortsätter det i denna takten så har paret snart hela Sveriges befolkning som följare. Undrar om det är paret Lundell eller "mannen med långa håret" som köper följare, kommentarer och visningar...
... och använder man sig av dessa siffror föra att marknadsför sig hos tv-bolag och företag (samarbeten)...

Lite information



Källa: Google och https://subscribercounter.com/
__________________
Senast redigerad av SLUTSPEL1 2026-06-05 kl. 17:07.
Citera
2026-06-05, 20:48
  #29189
Medlem
Nejellervas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ludan
När Laxton började samarbeta med Jocke flög deras siffror och lyfte 200k, tror jag, på bara några få månader. Inte speciellt trovärdigt. Dom har väl hittat ett sätt. Har man låga siffror så hänger man med Jocke så löser det sig

https://gofile.io/d/bb5hwz

Vad exakt är det du försöker säga med det här?
Citera
2026-06-06, 02:15
  #29190
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ludan
När Laxton började samarbeta med Jocke flög deras siffror och lyfte 200k, tror jag, på bara några få månader. Inte speciellt trovärdigt. Dom har väl hittat ett sätt. Har man låga siffror så hänger man med Jocke så löser det sig

https://gofile.io/d/bb5hwz
Du har läst av grafen fel, dom lyfte med mer än nästan 300k per månad i flera månader.

Följarna är köpta, det är ingen tvekan om den saken.
Citera
2026-06-06, 02:16
  #29191
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nejellerva
Vad exakt är det du försöker säga med det här?
Att Laxton har ungefär lika många köpta följare som Familjen Lundell.

Han eller Ninetone har satt i system att köpa följare åt personer som samarbetar med Joakim eller ger honom en plattform för att det ska upplevas som att hans ”varumärke” har mer inflytande och goodwill än det har har.
__________________
Senast redigerad av SLUTSPEL1 2026-06-06 kl. 02:23.
Citera
2026-06-06, 02:34
  #29192
Medlem
knark-kungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SLUTSPEL1
Att Laxton har ungefär lika många köpta följare som Familjen Lundell.

Han eller Ninetone har satt i system att köpa följare åt personer som samarbetar med Joakim eller ger honom en plattform för att det ska upplevas som att hans ”varumärke” har mer inflytande och goodwill än det har har.
Att Jockeboy köpt följare är vida känt, att en 1/10 skulle följa gamnacken som sket på sig i tv är skrattretande.

Dom köpta följarna har dock tjänat honom väl, vi har Bo-Göran att tacka som krossade hans fasad som en liten myra.

Förfallet blir roligt att följa, kanske startar han upp runkbloggen igen.
Citera
2026-06-06, 02:55
  #29193
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen
Att Jockeboy köpt följare är vida känt, att en 1/10 skulle följa gamnacken som sket på sig i tv är skrattretande.

Dom köpta följarna har dock tjänat honom väl, vi har Bo-Göran att tacka som krossade hans fasad som en liten myra.

Förfallet blir roligt att följa, kanske startar han upp runkbloggen igen.
Inte en chans att han är större än Anis eller RMM.

Bo-Göran var rätt person på rätt plats och nu har alla fått se vet alla vem Joakim Lundell är.

Tja, Joakim gör väl nu vad Jockiboi gjorde 2013?

Han gjorde pengar på att åka runt på festivaler och kryssningar, det har han återgått till. Han drevar och försöker tysta, det har han fortsatt med. Han festade med unga tjejer, det har han återgått till. Han lurade företag och barn på pengar, det har han fortsatt med och lagt in en extra växel nu när samarbetspartners börjar lysa med sin frånvaro, nu scammar han barn på medlemsskap för att få se produktioner som aldrig kommer bli av. Bloggen han hade för att sprida hat och mytomanhistorier har ersatts av en podcast.

Det är samma gamla vanliga. Joakim bryr sig inte, bara han tjänar pengar. Jockiboi kommer tillbaka i full kraft när mammisarna börjar förbjuda sina barn att titta på hans kanal.
__________________
Senast redigerad av SLUTSPEL1 2026-06-06 kl. 02:59.
Citera
2026-06-06, 07:42
  #29194
Medlem
Nejellervas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SLUTSPEL1
Att Laxton har ungefär lika många köpta följare som Familjen Lundell.

Han eller Ninetone har satt i system att köpa följare åt personer som samarbetar med Joakim eller ger honom en plattform för att det ska upplevas som att hans ”varumärke” har mer inflytande och goodwill än det har har.

Det är väl ganska grovt att anklaga Laxton för det? Så jag antar att det finns bevis där det rakt ut står att dom köpt följare?
Citera
2026-06-06, 08:36
  #29195
Medlem
Ludans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nejellerva
Det är väl ganska grovt att anklaga Laxton för det? Så jag antar att det finns bevis där det rakt ut står att dom köpt följare?

"Grova anklagelser" kanske till och med "Grovt förtal" varför inte anmäla det till polisen om du har problem med vad vi i tråden diskuterar och spekulerar
Citera
2026-06-06, 08:38
  #29196
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen
Att Jockeboy köpt följare är vida känt, att en 1/10 skulle följa gamnacken som sket på sig i tv är skrattretande.

Dom köpta följarna har dock tjänat honom väl, vi har Bo-Göran att tacka som krossade hans fasad som en liten myra.

Förfallet blir roligt att följa, kanske startar han upp runkbloggen igen.

Det verkar som ganska vanligt att köpa följare, Linnea gör ju också det, det kunde vi se i förundersökningen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in