2025-11-04, 23:45
  #16141
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Finns det på riktigt någon som är intresserad av Joakim Lundells socpapper från 90 talet?
Såpass intresserade så de har betalt för att lyssna på skiten?
Och nu släpps dom fria på YT.

Helt ärligt så finns det en miljon saker jag är mer intresserad av än att lyssna/läsa hans gamla skåpmat.

Du får kolla antalet tittare sen tror det är väldigt många som vill se som inte kunde betala på voyd.
Citera
2025-11-05, 08:18
  #16142
Medlem
Sjukaste. Vem fan lämnar bort sin bebis i 8 dagar!!!! DET ÄR OFÖRSVARLIGT. Hur kan ens vissa försvara att lämna en bebis i 8 dagar? Bebisen känner sig övergiven. Fuckar upp anknytningen osv. De skadar bebisen permanent. Detta är de vidrigaste dom någonsin gjort
Citera
2025-11-05, 09:47
  #16143
Medlem
Crabby88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Miisshemlig
Sjukaste. Vem fan lämnar bort sin bebis i 8 dagar!!!! DET ÄR OFÖRSVARLIGT. Hur kan ens vissa försvara att lämna en bebis i 8 dagar? Bebisen känner sig övergiven. Fuckar upp anknytningen osv. De skadar bebisen permanent. Detta är de vidrigaste dom någonsin gjort

För det är ett redskap i deras värld. Dom skiter väl i det barnet. en dom som försvarar, gör det ihop om få någon form av ersättning/bekräftelse av jockiboooi ( Så som Olof K säger det). Det finns et tar styckena i tråden som erhåller betalning av honom.
Citera
2025-11-05, 14:29
  #16144
Medlem
Ja då har antalet följare ökat till 1.18 miljoner på paret Lundells YouTube-kanal, var det någon som blev förvånad...

BAAAM BAAAM BAAAM (som Anna Book hade sagt), där kom det 1 874 nya följaremindre än 1 minut! På mindre än 1 timma har nu paret fått nästan 2.000 följare och stapeln stiger och stiger. Kom dock en liten "dipp" med -2 följare men i nästa sekund ökade dessa upp igen...

Fortsätter det i denna takten så har paret snart hela Sveriges befolkning som följare. Undrar om det är paret Lundell eller "mannen med långa håret" som köper följare, kommentarer och visningar...
... och använder man sig av dessa siffror föra att marknadsför sig hos tv-bolag och företag (samarbeten)...

Lite information
Citat:
"Det är inte realistiskt att få 1 874 följare på mindre än 1 minut, om det inte handlar om någon form av manipulerade eller köpta följare. Sådana metoder är ofta förbjudna enligt plattformarnas användarvillkor."
Citat:
"Att saluföra sig själv med falska uppgifter om antalet följare på sociala medier kan klassificeras som falsk marknadsföring, särskilt om det görs för att få fördelar som samarbeten eller affärsmöjligheter. Detta kan vara ett brott mot marknadsföringslagen som i Sverige regleras av Marknadsföringslagen (2008:486) och i EU av EU:s förordning om otillbörliga affärsmetoder."
Citat:
"Om någon medvetet använder falska uppgifter om sitt antal följare i sin marknadsföring eller när de söker samarbeten med företag eller tv-bolag, kan det betraktas som vilseledande reklam. Detta är ett brott enligt marknadsföringslagen, och den som gör sig skyldig till detta kan tvingas betala böter eller få sitt konto avstängd."
Källa: Google och https://subscribercounter.com/
Citera
2025-11-05, 15:05
  #16145
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VemSkaManTroPa
Ja då har antalet följare ökat till 1.18 miljoner på paret Lundells YouTube-kanal, var det någon som blev förvånad...

BAAAM BAAAM BAAAM (som Anna Book hade sagt), där kom det 1 874 nya följaremindre än 1 minut! På mindre än 1 timma har nu paret fått nästan 2.000 följare och stapeln stiger och stiger. Kom dock en liten "dipp" med -2 följare men i nästa sekund ökade dessa upp igen...

Fortsätter det i denna takten så har paret snart hela Sveriges befolkning som följare. Undrar om det är paret Lundell eller "mannen med långa håret" som köper följare, kommentarer och visningar...
... och använder man sig av dessa siffror föra att marknadsför sig hos tv-bolag och företag (samarbeten)...

Lite information



Källa: Google och https://subscribercounter.com/
Vilken grävare du är. Jag klickade på länken och kan intyga. Följarkurvan gör abnorma hopp.

Dom köper och har köpt länge, jag är helt säker. Ökningarna följer ett givet mönster.

Men nåt Stefan sa i sitt förhör fångade mitt intresse och det var att Ninetone hjälper kreatörer att öka i antalet följare och att förhindra att dom sjunker i följarantal och det slog mig att både Anjo och Jocke har köpt och att Anjos tapp i följare alltid följdes av en snabb ökning till normalläge eller 1000 fler.

Det är köpvecks för Jocke och Jonna. Det innebär att denna ökning kommer följas av flera, för dom ökar alltid 10 000 totalt den veckan dom köper. Gör dom inte det nu helt plötsligt har dom insett att dom är tagna på sängen och att det kan bli en skandal och har ändrat köpmönstret.

Får samarbetspartners nys om detta kan dom förmodligen ha rätt att häva köp eller kräva tillbaka en del av Jocke och Jonnas arvoden, eller så agerar konsumentombudsmannen mot Jocke och Jonna eller Ninetone.

Det är förmodligen så patetiskt att dom köpt 130 000 följare dom senaste två åren bara.

Edit: Det magiska talet 333 dyker upp även här. Daily gained followers, average: +333.
I söndags köptes 10 000 följare.
https://socialblade.com/youtube/channel/UCy8nxID41QLex23-iFiRtIQ
__________________
Senast redigerad av Pallal 2025-11-05 kl. 15:18.
Citera
2025-11-05, 15:59
  #16146
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Vilken grävare du är. Jag klickade på länken och kan intyga. Följarkurvan gör abnorma hopp.

Dom köper och har köpt länge, jag är helt säker. Ökningarna följer ett givet mönster.

Men nåt Stefan sa i sitt förhör fångade mitt intresse och det var att Ninetone hjälper kreatörer att öka i antalet följare och att förhindra att dom sjunker i följarantal och det slog mig att både Anjo och Jocke har köpt och att Anjos tapp i följare alltid följdes av en snabb ökning till normalläge eller 1000 fler.

Det är köpvecks för Jocke och Jonna. Det innebär att denna ökning kommer följas av flera, för dom ökar alltid 10 000 totalt den veckan dom köper. Gör dom inte det nu helt plötsligt har dom insett att dom är tagna på sängen och att det kan bli en skandal och har ändrat köpmönstret.

Får samarbetspartners nys om detta kan dom förmodligen ha rätt att häva köp eller kräva tillbaka en del av Jocke och Jonnas arvoden, eller så agerar konsumentombudsmannen mot Jocke och Jonna eller Ninetone.

Det är förmodligen så patetiskt att dom köpt 130 000 följare dom senaste två åren bara.

Edit: Det magiska talet 333 dyker upp även här. Daily gained followers, average: +333.
I söndags köptes 10 000 följare.
https://socialblade.com/youtube/channel/UCy8nxID41QLex23-iFiRtIQ
Går man in på denna sida https://socialblade.com/youtube/handle/jockejonna, så ser man (under rubriken "Daily Average") att det står +333. Var har man sett den siffran tidigare, hmmm...
... ja just det, samma antal +333 förekommer väl hos Anjo också...

Det är för j*vl*gt det här, att paret Lundell hela tiden ska hålla på att mygla och bryta mot i princip varenda regel/lag som finns. Ser riktigt, riktigt illa ut det här. Ännu värre blir det om Ninetone är inblandade i detta mygel, för då är det inte bara paret Lundell som gynnas ekonomiskt utan även Ninetone.

Kolla gärna upp parets visningar på YouTube också, efter 2 dagar kan antalet visningar vara under 300.000 för att sedan ytterligare ha ökat ända upp till 1 miljon! Personligen har jag svårt att tro att man kan få hundratusentals nya visningar när videon redan är 2 dagar gammal, då borde de flesta ha sett den.

Har också uppmärksammat att antalet visningar har varit låga under en period, detta har skett när det har uppmärksammats här på FB att paret köper följare/visningar/kommentarer. Däremot har visningarna sen ökat (i mängder) efter ett tag, så det är troligt att de började köpa igen.

Fattar inte varför de hela tiden ska hålla på att mygla och bryta mot lagar/regler och ofattbart att media inte kollar upp saker och ting och skriver om dessa hycklare.

Gällande Stefan Hallgrens vittnesmål så kan ju hans uttalande användas mot både Ninetone och paret Lundell själva, för inte ljög han väl i förhöret...
Citera
2025-11-05, 20:59
  #16147
Medlem
Har paret Lundell uttalat sig alls om "lämpligheten" i att deras barnvakt badade naken med deras bebis och lade ut bilder på detta på instagram? Betyder deras barn något alls för dem?

Jag höll dem för väldigt barnkära innan de övergav sin bebis till Anna Book, för att själva ställa upp på tv-inspelningar. Uch! För paret Lundell!
Citera
2025-11-05, 22:04
  #16148
Avstängd
HeligaBrittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Miisshemlig
Sjukaste. Vem fan lämnar bort sin bebis i 8 dagar!!!! DET ÄR OFÖRSVARLIGT. Hur kan ens vissa försvara att lämna en bebis i 8 dagar? Bebisen känner sig övergiven. Fuckar upp anknytningen osv. De skadar bebisen permanent. Detta är de vidrigaste dom någonsin gjort
Ja sjukaste jag hört rent bebis mässigt. Att dom inte gillar denna unge kunde inte varit tydligare.. och det är ju förståeligt hur ser den ut egentligen..
Citera
2025-11-05, 22:35
  #16149
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal

Edit: Det magiska talet 333 dyker upp även här. Daily gained followers, average: +333.
I söndags köptes 10 000 följare.
https://socialblade.com/youtube/channel/UCy8nxID41QLex23-iFiRtIQ

Hela Jocke och Jonnas "karriär" är uppbyggt som ett luftslott. Det är en chimär- en hittepå tillvaro.
Citera
2025-11-05, 23:49
  #16150
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pippi64
Hela Jocke och Jonnas "karriär" är uppbyggt som ett luftslott. Det är en chimär- en hittepå tillvaro.
Jag håller med dig. Framförallt att dom två är ett wholesome par som bryr sig om sin familj, sina medmänniskor och fans, det är helt enkelt inte sant. Dom lever ett liv där barnen kommer i kläm för att allt måste kretsar kring att Jocke ska få sitt omättliga bekräftelsebehov tillgodosett, hur ”dåligt” Jocke mår och Jockes jakt på hämnd mot hans hatobjekt för stunden och där är Jonna medberoende. Att hon är medberoende förringar dock inte hennes skuld i Jockes alla hatdrev. Hon har tittat på och deltagit i lögner som förstört liv.

Hans åstadkommanden är att komma med idéer, arbetet att förverkliga dom står andra för. Hans filmer har andra producerat och skrivit manus till, hans böcker är spökskrivna, pranksen är fejk, bilarna är leasade, musiken har andra producerat åt honom ”Jockes” nya format har Stefan arbetat fram och dom skulle förmodligen inte ens vara Sveriges topp 5 utan alla köpta följare.

Dom är inte ens rika, även det är ett luftslott.

Dom köper inte bara följare. Dom köper views också. Notera antalet månatliga visningar tredubblas i September 2023.
https://socialblade.com/youtube/channel/UCy8nxID41QLex23-iFiRtIQ

Är det ens möjligt? I think not.
__________________
Senast redigerad av Pallal 2025-11-05 kl. 23:52.
Citera
2025-11-06, 01:04
  #16151
Medlem
knark-kungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pippi64
Hela Jocke och Jonnas "karriär" är uppbyggt som ett luftslott. Det är en chimär- en hittepå tillvaro.
Som jag sagt tidigare, inom ett par år har luftslottet rasat.

Var det verkligen någon som trodde att Jockeboy hade 1 miljon följare?

300k Max och då är jag generös, ni fattar..
Citera
2025-11-06, 12:11
  #16152
Medlem
Nu har Joakim och Jonna "fått" ca 2.800 nya följare på ca 1 dygn och antalet ökar hela tiden regelbundet.

BAAAM där kom 34 nya följare på 1 sekund, följt av enstaka följare då och då.
BAAAM, där kom ytterligare 18 nya följare på 1 sekund.

Vad f-n håller de på med egentligen??? Det här ser verkligen inte bra ut, varken för Joakim och Jonna eller Ninetone.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in