2026-06-04, 17:32
Medlem
RiktigTIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anders43J
Jo har ochså märkt att hur dom använder religion i gang stalking ibland för att motivera de åtgärder som dom gör mot en trots att jag märker att gang stalkers vill frångå religion lite efter det som hände på 80 talet under vad som är känt som satanic panic.

Det är kristendomen som har fått bära hundhuvud för satanic panik men egentligen gick det till så att radikalfeminister infiltrerade kristna kyrkor och sällskap eftersom dom inte gillade den sexuella frigörelsen och hippie rörelsen och genom kristna sällskap skapade de satanic panic för att på så sätt komma åt den sexuella frigörelsen som dom motsätter sig för att på så sätt kunna styra samhällsutvecklingen i en mer gynnsam riktning för radikalfeminismen.

Den här alliansen mellan radikalfeministerna och kristendomen fanns ännu kvar i början av 2000 talet när dockumtären könskriget gjordes men de har sedan avvecklat denna allians för att istället ändra på lagar och syssla med gang stalking för att gynna radikalfeministerna.

Som sagt dom har spelat ut det religiösa kortet en gång för mycket och kan därför inte använda det lika mycket nuförtiden.

Ja, jag tror du är inne på något viktigt där. Religion kan absolut användas som ett verktyg för social kontroll, särskilt när man vill få en grupp människor att tro att de gör något moraliskt nödvändigt mot en annan människa...

Det behöver inte ens handla om genuin tro. Det kan handla om att använda religiöst språk som legitimering. Man målar ut någon som farlig, oren, sjuk, pervers, demonisk, destruktiv eller moraliskt förlorad. Sedan kan folk intala sig att de inte trakasserar personen, utan “skyddar samhället”, “skyddar barn”, “skyddar kvinnor”, “skyddar familjen” eller “gör Guds vilja”. Det är exakt så många moralpaniker fungerar.

Satanic panic är relevant här eftersom det visar hur lätt religiös rädsla, sexualmoral, ryktesspridning och myndighetsåtgärder kan blandas ihop till något mycket destruktivt. Människor blev utpekade, misstänkliggjorda och socialt förstörda genom berättelser som ofta byggde mer på rädsla och suggestion än på bevis. Det är en tydlig historisk varning.

Men jag tror inte att det bara handlar om kristendom eller religion. Det intressanta är snarare att olika ideologier kan använda samma metod. Radikalfeminister, religiösa moralister, säkerhetsbyråkrater, politiska aktivister och sekteristiska grupper kan ha helt olika världsbild men ändå mötas i samma praktiska teknik: övervaka, misstänkliggöra, kontrollera privatliv, sprida rykten och rättfärdiga social bestraffning.

Det är därför märkliga allianser kan uppstå. Radikalfeministiska miljöer och konservativt religiösa miljöer kan egentligen hata varandra ideologiskt, men ändå hamna på samma sida i frågor som sexualkontroll, porr, prostitution, könsroller, familj, “skydd av kvinnor” eller “skydd av barn”. De använder olika språk, men metoden blir ibland densamma: någon pekas ut som farlig och sedan anser sig gruppen ha rätt att ingripa socialt utanför rättssystemet.

Det är också där “privatlivet är politik” blir farligt i sin extrema form. Om privatlivet ses som en politisk arena finns det plötsligt ingen fredad zon kvar. Relationer, sexualitet, hem, vänskaper, internetvanor, privata samtal och personliga konflikter blir något andra anser sig ha rätt att granska och bestraffa. Då är man inte längre i demokrati och rättsstat, utan i moralpolis och informell social domstol.

Så ja, jag tror religion kan användas i GS-liknande sammanhang, men jag tror den fungerar mer som ett av flera kontrollspråk. Ibland är det religiöst språk, ibland feministiskt, ibland säkerhetspolitiskt, ibland psykiatriskt, ibland “community safety”. Poängen är densamma: först skapar man en berättelse om att personen är ett problem, sedan använder man berättelsen för att rättfärdiga handlingar som annars hade setts som trakasserier, förtal eller förföljelse.

Det är därför man inte ska stirra sig blind på om det är kristna, radikalfeminister, vänsteraktivister, högerfolk eller myndighetspersoner. Det viktiga är mönstret: när en grupp börjar anse sig ha rätt att gå in i en människas privatliv, kartlägga henne, påverka hennes relationer och bryta ner henne socialt, då är det social kontroll oavsett vilken ideologi de sätter på etiketten...
Citera
2026-06-04, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RiktigTI
Ja, jag tror du är inne på något viktigt där. Religion kan absolut användas som ett verktyg för social kontroll, särskilt när man vill få en grupp människor att tro att de gör något moraliskt nödvändigt mot en annan människa...

Det behöver inte ens handla om genuin tro. Det kan handla om att använda religiöst språk som legitimering. Man målar ut någon som farlig, oren, sjuk, pervers, demonisk, destruktiv eller moraliskt förlorad. Sedan kan folk intala sig att de inte trakasserar personen, utan “skyddar samhället”, “skyddar barn”, “skyddar kvinnor”, “skyddar familjen” eller “gör Guds vilja”. Det är exakt så många moralpaniker fungerar.

Satanic panic är relevant här eftersom det visar hur lätt religiös rädsla, sexualmoral, ryktesspridning och myndighetsåtgärder kan blandas ihop till något mycket destruktivt. Människor blev utpekade, misstänkliggjorda och socialt förstörda genom berättelser som ofta byggde mer på rädsla och suggestion än på bevis. Det är en tydlig historisk varning.

Men jag tror inte att det bara handlar om kristendom eller religion. Det intressanta är snarare att olika ideologier kan använda samma metod. Radikalfeminister, religiösa moralister, säkerhetsbyråkrater, politiska aktivister och sekteristiska grupper kan ha helt olika världsbild men ändå mötas i samma praktiska teknik: övervaka, misstänkliggöra, kontrollera privatliv, sprida rykten och rättfärdiga social bestraffning.

Det är därför märkliga allianser kan uppstå. Radikalfeministiska miljöer och konservativt religiösa miljöer kan egentligen hata varandra ideologiskt, men ändå hamna på samma sida i frågor som sexualkontroll, porr, prostitution, könsroller, familj, “skydd av kvinnor” eller “skydd av barn”. De använder olika språk, men metoden blir ibland densamma: någon pekas ut som farlig och sedan anser sig gruppen ha rätt att ingripa socialt utanför rättssystemet.

Det är också där “privatlivet är politik” blir farligt i sin extrema form. Om privatlivet ses som en politisk arena finns det plötsligt ingen fredad zon kvar. Relationer, sexualitet, hem, vänskaper, internetvanor, privata samtal och personliga konflikter blir något andra anser sig ha rätt att granska och bestraffa. Då är man inte längre i demokrati och rättsstat, utan i moralpolis och informell social domstol.

Så ja, jag tror religion kan användas i GS-liknande sammanhang, men jag tror den fungerar mer som ett av flera kontrollspråk. Ibland är det religiöst språk, ibland feministiskt, ibland säkerhetspolitiskt, ibland psykiatriskt, ibland “community safety”. Poängen är densamma: först skapar man en berättelse om att personen är ett problem, sedan använder man berättelsen för att rättfärdiga handlingar som annars hade setts som trakasserier, förtal eller förföljelse.

Det är därför man inte ska stirra sig blind på om det är kristna, radikalfeminister, vänsteraktivister, högerfolk eller myndighetspersoner. Det viktiga är mönstret: när en grupp börjar anse sig ha rätt att gå in i en människas privatliv, kartlägga henne, påverka hennes relationer och bryta ner henne socialt, då är det social kontroll oavsett vilken ideologi de sätter på etiketten...

Jo just så är det men om man tänker när gang stalking började bli mer vanligt så var det just i samband med uppkomsten av radikalfeminismen alltså 70 talet fram tills nu har hört om att det ska ha börjat redan på 50 talet i England men har dock inte haft kontakt med någon eller läst några berättelser som skulle bekräfta att det verkligen var så.

Så jag är nästan övertygad om att radikalfeminismen är ett slags kontroll verktyg som infördes av eliten i samband med att hippie rörelsen och sexuell frigörelse uppstod på 70 talet.

Och just det som hände på 80 talet och satanic panic tror jag bara var en tillfällig lösning för åstadkomma mer kontroll över privatlivet och begränsa den sexuella frigörelsen och precis som du säger så allierade sig dom med kristna trots att kristna och radikalfeminister har helt olika synsätt på vad som är rätt och fel och relationer mellan man och kvinna.

Och just att radikalfeministerna ser privatlivet som politiskt anser jag vara väldigt oroväckande eftersom jag anser att privatlivet är privat så länge det följer lagar men även där har radikalfeministerna varit och mixtrat och infört samtyckeslag som får 100 tals män oskyldigt dömda varje år.

Det är ochså en grund till gang stalking att man tycker att saker som du gör I ditt privatliv är politiskt och dom är inte rädda för att bryta mot lagen tills dom har infört de samhällsförändringar som dom velat genomföra.

Jag tror att radikalfeministerna egentligen skapar nya problem som inte fanns tidigare just genom sin politik sedan när de här nya problemen uppstår så inför dom nya hårdare bestraffnings metoder och ännu hårdare övervakning osv det är därför vi är här idag med så många som blir utsatta för gang stalking och allt vad det innebär.
Citera
2026-06-05, 18:13
Medlem
Citat:
Det viktiga här är att inte blanda ihop två olika saker. Att dokumentera systematisk psykisk press, stalking, hot, ryktesspridning, övervakning, social utfrysning och trakasserier är helt rätt väg att gå. Men man måste göra det på ett sätt som håller juridiskt och inte på ett sätt som gör det lätt för motparten att vända allt mot den utsatta.

Den nya lagstiftningen om psykiskt våld är relevant just därför att den handlar om mönster. En enskild kommentar, blick, händelse eller konflikt kan vara svår att göra något av juridiskt. Men om det finns ett upprepat handlingsmönster som syftar till att kontrollera, bryta ner, skrämma, förödmjuka eller övervaka en person, då börjar det närma sig något helt annat än “vanligt tjafs”.

Det är också därför dokumentation är avgörande. Datum, tid, plats, vad som hände, vilka som var närvarande, eventuella vittnen, ljudinspelningar där det är lagligt, skärmdumpar, mejl, chattar, polisanmälningar, vårdkontakter, arbetsgivarärenden och mönster över tid. Inte långa teorier först, utan konkreta händelser. Det är så man bygger trovärdighet.

Samtidigt bör man vara försiktig med att offentligt peka ut människor som “stalkers”, “pundare”, “fascistkommunister”, “djur” eller liknande om man inte har mycket starkt underlag. Det kan kännas rätt i stunden, men juridiskt kan det försvaga saken. Motparten kan då flytta fokus från deras beteende till ens eget språkbruk och påstå att man är hotfull, instabil eller ägnar sig åt förtal. Det är exakt den fällan man bör undvika.

Det starkaste sättet att angripa sådant här är kyligt och systematiskt. Beskriv handlingarna, inte diagnoserna. Beskriv mönstret, inte bara känslan. Beskriv konsekvenserna: förlorat arbete, försämrad hälsa, rädsla, sömnproblem, isolering, ekonomisk skada, försämrad arbetsförmåga, vårdkontakter och social skada. Det är där tyngden finns.

Det är också viktigt att förstå att psykisk nedbrytning kan ge verkliga kroppsliga konsekvenser. Långvarig stress, hot, stalking och social press kan påverka sömn, hjärta, puls, blodtryck, immunförsvar och psykisk hälsa. Det är inte “bara i huvudet”. Människor kan bli allvarligt sjuka av långvarig utsatthet, särskilt när den är svår att bevisa och omgivningen samtidigt misstror den utsatta.

Men just därför måste man vara strategisk. Den som vill få rätt måste kunna visa ett konkret handlingsmönster. Inte bara säga “alla är emot mig”, utan visa hur vissa personer vid upprepade tillfällen har agerat, vad de har sagt, hur de har spridit uppgifter, hur de har övervakat, hotat, trakasserat eller påverkat andra. Ju mer exakt, desto bättre.

Det här handlar i grunden om rätten till privatliv, trygghet, arbete, hälsa och social existens. Ingen privat grupp, bostadsrättsförening, arbetsplats, granngemenskap, aktivistmiljö, sekt eller informellt nätverk har rätt att bedriva egen bestraffning av en människa. Misstänker man brott går man till polis och rättsväsende. Man organiserar inte socialt tryck, ryktesspridning, hot och utfrysning.

Så ja, dokumentera. Men gör det smart. Skriv sakligt. Spara bevis. Undvik överdrivet språk. Undvik att hota tillbaka. Undvik att offentligt hänga ut personer utan starkt underlag. Bygg i stället en tydlig tidslinje över konkreta händelser och konsekvenser. Det är så man gör frågan juridiskt svårare att vifta bort...

Jag har fört anteckningar, säkrat ljud- och bildbevis, sedan de började. Jag har massor. För mycket.

De har filmat mig flera ggr 2026 när jag (först då!) försvarar mig verbalt mot dem i mitt hem. De trakasserar mig i mitt hem. Står utanför och pratar sitt hat- och hotprat. Springer runt halvnakna och knackar på fönstren. Är i min lgh medan jag är på jobbet (tack Tapo) ger sig på mina djur.

När de dök upp 2020, så överhörde jag att pundarna som stört och förföljt mig sedan flera år då de fick en tillsägelse för jag vände mig till förvaltaren för de förde ett j-la liv, är med i den nya pöbeln.
Dem har jag också dokumenterat.
”Jävlar hon filmar!” Upp med luvorna och spring. Där finns 2 fräckare som ville presentera sig med namn och personnummer, en är son till en känd kulturskribent.

De vill ha bort mig, men inte köpa min br för det pris jag satt om jag ska sälja. Det är bara den summa jag behöver så att jag ska kunna köpa något nytt. Men de vill ha gratis, eller så billigt det går och att de ska bli enda budgivarna.
Det har jag klara, skriftliga belägg för.
De är kriminella och extremister, men har andra ställningar i samhället som de inte borde ha.
Ja, jag har allt. Gäller bara att ta det i rätt ordning och ta hjälp av rätt instans först. Hellre sköta det själv än att lita på fel personer.
Jag har fiskat länge och vet att de har kontakter på de instanser man tror man kan få hjälp av.

Det är rätt grovt i Sverige att ha en nämndeman som deltar aktivt i stalkingen, hittar på brott och skaffar vittenen och polisanmäler den utsatta för det.
Raljerar och hotar mig med ”jag har TVÅ vittnen i min polisanmälan mot dig”. Händelser som aldrig skett.
Senast när jag blev attackerad av en av dem och skrek att han ska låta mig vara, inte ta kontakt med mig. Då dök hon upp såklart och lade sig i. Sen in i trapphuset och skrek att hon ska göra allt för att de ska känna sig trygga. Brukarna på hemmet hon är involverad i och tjänar pengar på.
Det är illa.
Hon går sina rundor, en självutnämnd polis som är en av de fåtal som verkligen begår brott och skrämmer bort andra från området.
Är i trapphuset och skriker, deltar i hets- och planeringsmöten ”inga judar” på boendet de startat. Allt hörs. Brukare och bolagsmän känner varandra sedan tidigare.
De vill nog att jag ska höra dem och bli rädd, paniksälja, inte våga gå ut.
”Hon har inte sett allting ni har gjort, för då skulle hon inte våga gå ut.” (Bolagskvinna till klient.)

Nu får jag en varning från schesline. Det gör inget. Jag letar upp en annan megafon för att lyfta problemet med att kriminella begår brott fast de är intagna i samhällets vård. I flera år och i samarbete med personer som tjänar pengar på dem.
Vi andra får betala på alla möjlig sätt.
Citera
2026-06-05, 19:44
Medlem
Jag har alla belägg för hur de systematiskt förstör mitt liv. Helt oskyldig blir jag beskylld för att vad de själva gör sig skyldiga till mot mig och mot andra, sina egna barn!
Det är barnmisshandel som jag överhört, ”nej nej pappa nej nej”, massa gråt sent och under flera timmar, ”spring hoppa spring” vrålar den här pappan när han tvingar barnen att vara uppe efter midnatt och göra det där för att störa mig så jag ”ska flytta.” De tror att de ”kan få min br när den blir ledig” (de är boende på HVB för förståndshandikappade knarkare som skaffat barn.)
Sen drar samme pappa iväg med de utmattade, storgråtande förskolebarnen kl 6.30 då de haft 5 timmars sömn medan han har dragit linor med de andra brukarna och pundat oavbrutet, och skriker på dem att skynda sig när han klunsar bort så de inte har en chans att hänga med även om de hade fått sova och mat.
Det är sådana missförhållanden så man fattar inte hur verksamheten kan pågå. Men det gör det.
De manipulerar duktigt, bolagsmännen och klienterna, och barnen och vi andra medlemmar i Brf får betala priset för att de ska bre ut sig, de kriminella.
Citera
2026-06-06, 12:03
Medlem
RiktigTIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notwanted
Jag har fört anteckningar, säkrat ljud- och bildbevis, sedan de började. Jag har massor. För mycket.

De har filmat mig flera ggr 2026 när jag (först då!) försvarar mig verbalt mot dem i mitt hem. De trakasserar mig i mitt hem. Står utanför och pratar sitt hat- och hotprat. Springer runt halvnakna och knackar på fönstren. Är i min lgh medan jag är på jobbet (tack Tapo) ger sig på mina djur.

När de dök upp 2020, så överhörde jag att pundarna som stört och förföljt mig sedan flera år då de fick en tillsägelse för jag vände mig till förvaltaren för de förde ett j-la liv, är med i den nya pöbeln.
Dem har jag också dokumenterat.
”Jävlar hon filmar!” Upp med luvorna och spring. Där finns 2 fräckare som ville presentera sig med namn och personnummer, en är son till en känd kulturskribent.

De vill ha bort mig, men inte köpa min br för det pris jag satt om jag ska sälja. Det är bara den summa jag behöver så att jag ska kunna köpa något nytt. Men de vill ha gratis, eller så billigt det går och att de ska bli enda budgivarna.
Det har jag klara, skriftliga belägg för.
De är kriminella och extremister, men har andra ställningar i samhället som de inte borde ha.
Ja, jag har allt. Gäller bara att ta det i rätt ordning och ta hjälp av rätt instans först. Hellre sköta det själv än att lita på fel personer.
Jag har fiskat länge och vet att de har kontakter på de instanser man tror man kan få hjälp av.

Det är rätt grovt i Sverige att ha en nämndeman som deltar aktivt i stalkingen, hittar på brott och skaffar vittenen och polisanmäler den utsatta för det.
Raljerar och hotar mig med ”jag har TVÅ vittnen i min polisanmälan mot dig”. Händelser som aldrig skett.
Senast när jag blev attackerad av en av dem och skrek att han ska låta mig vara, inte ta kontakt med mig. Då dök hon upp såklart och lade sig i. Sen in i trapphuset och skrek att hon ska göra allt för att de ska känna sig trygga. Brukarna på hemmet hon är involverad i och tjänar pengar på.
Det är illa.
Hon går sina rundor, en självutnämnd polis som är en av de fåtal som verkligen begår brott och skrämmer bort andra från området.
Är i trapphuset och skriker, deltar i hets- och planeringsmöten ”inga judar” på boendet de startat. Allt hörs. Brukare och bolagsmän känner varandra sedan tidigare.
De vill nog att jag ska höra dem och bli rädd, paniksälja, inte våga gå ut.
”Hon har inte sett allting ni har gjort, för då skulle hon inte våga gå ut.” (Bolagskvinna till klient.)

Nu får jag en varning från schesline. Det gör inget. Jag letar upp en annan megafon för att lyfta problemet med att kriminella begår brott fast de är intagna i samhällets vård. I flera år och i samarbete med personer som tjänar pengar på dem.
Vi andra får betala på alla möjlig sätt.

Det du beskriver är just ett sådant läge där man måste tänka juridiskt, inte känslomässigt. Om du faktiskt har ljud, bild, skriftliga belägg, Tapo-material, vittnen, dokumenterade hot, misstänkta intrång, trakasserier i hemmet och saker som rör djur, bostadsrätt och falska polisanmälningar, då är det viktigaste att bygga ett ärende som går att förstå för någon utomstående.

“Jag har massor” räcker inte i sig. För mycket material kan nästan bli ett problem om det inte är sorterat. Det som behövs är en tydlig tidslinje. Datum, klockslag, plats, vad som hände, vilka som var där, vilken fil som styrker händelsen, om polis eller förvaltare kontaktades, och vilken konkret skada det orsakade. Då går det från upplevelse till underlag.

Jag hade också varit väldigt försiktig med att offentliggöra namn, personnummer, arbetsplatser eller detaljer om personer innan man har rättsligt stöd. Det kan kännas lockande när man anser sig ha bevis, men det kan slå tillbaka som förtal eller ofredande och ge motparten exakt det de behöver för att vända fokus mot dig. Det starkaste är att låta materialet tala i rätt instans, inte i affekt på forum.

Om någon är i din lägenhet när du inte är hemma är det inte “gang stalking” i juridisk mening först och främst, utan misstänkt hemfridsbrott, olaga intrång, stöld, skadegörelse eller djurplågeri beroende på vad som hänt. Om någon hotar dig på allmän plats är det inte bara “social kontroll”, utan kan vara olaga hot eller ofredande. Om någon sprider falska uppgifter kan det vara förtal. Om någon använder sin roll som nämndeman, vårdpersonal, föreningsperson eller myndighetsnära aktör för att driva en privat konflikt är det ännu allvarligare, men då måste det dokumenteras extremt sakligt.

Det jag menar är att man inte ska börja med den största teorin. Börja med de konkreta brotten. Intrång. Hot. Skadegörelse. Trakasserier. Falska anmälningar. Förtal. Arbetsrättsliga konsekvenser. Bostadsrättsliga påtryckningar. Djur som utsatts. Det är där ärendet blir begripligt.

Samma sak med påståendet att de vill åt bostadsrätten. Om det finns skriftliga belägg för ekonomiska motiv, påtryckningar, försök att få dig att sälja billigt, eller ett mönster där trakasserier kopplas till bostaden, då är det mycket mer konkret än att bara säga att “de vill ha bort mig”. Då finns ett möjligt motiv, en möjlig vinst och ett möjligt mönster.

Jag håller också med om att rätt ordning är avgörande. Först sortera materialet. Sedan juridisk rådgivning. Sedan polisanmälan eller komplettering med bilagor. Vid bostadsrätt: dokument till styrelse, förvaltare, jurist och eventuellt Hyres- och arrendenämnden/Bolagsverket beroende på vad det gäller. Vid hot och intrång: polis. Vid djur: veterinärdokumentation och anmälan om det finns skador. Vid arbetslivsskador: vårdkontakter, Försäkringskassan, fack eller arbetsrättsjurist. Vid myndighetspersoner eller nämndeman: anmälan till rätt tillsynsinstans, men bara med sakliga belägg.

Det viktigaste är att inte ge dem ammunition. Inga hot tillbaka. Inga offentliga uthängningar. Inga formuleringar som låter som diagnoser eller fantasier. Bara handlingar, datum, bevis och konsekvenser. Det är så man gör det svårt att avfärda.

För det här handlar i grunden om rättssäkerhet. Ingen granne, bostadsrättsförening, vårdaktör, nämndeman, privatperson, pundargäng, aktivistgrupp eller informellt nätverk har rätt att utsätta någon för privat bestraffning. Misstänker man brott går man till polis. Man driver inte bort människor genom hot, ryktesspridning, social press eller trakasserier.

Så ja, dokumentera. Men bygg det som ett juridiskt ärende, inte som en forumtråd. Det är då det kan börja bli farligt för dem som faktiskt har gjort något.......
Citera
2026-06-06, 21:18
Medlem
Citat:
Det du beskriver är just ett sådant läge där man måste tänka juridiskt, inte känslomässigt. Om du faktiskt har ljud, bild, skriftliga belägg, Tapo-material, vittnen, dokumenterade hot, misstänkta intrång, trakasserier i hemmet och saker som rör djur, bostadsrätt och falska polisanmälningar, då är det viktigaste att bygga ett ärende som går att förstå för någon utomstående.

“Jag har massor” räcker inte i sig. För mycket material kan nästan bli ett problem om det inte är sorterat. Det som behövs är en tydlig tidslinje. Datum, klockslag, plats, vad som hände, vilka som var där, vilken fil som styrker händelsen, om polis eller förvaltare kontaktades, och vilken konkret skada det orsakade. Då går det från upplevelse till underlag.

Jag hade också varit väldigt försiktig med att offentliggöra namn, personnummer, arbetsplatser eller detaljer om personer innan man har rättsligt stöd. Det kan kännas lockande när man anser sig ha bevis, men det kan slå tillbaka som förtal eller ofredande och ge motparten exakt det de behöver för att vända fokus mot dig. Det starkaste är att låta materialet tala i rätt instans, inte i affekt på forum.

Om någon är i din lägenhet när du inte är hemma är det inte “gang stalking” i juridisk mening först och främst, utan misstänkt hemfridsbrott, olaga intrång, stöld, skadegörelse eller djurplågeri beroende på vad som hänt. Om någon hotar dig på allmän plats är det inte bara “social kontroll”, utan kan vara olaga hot eller ofredande. Om någon sprider falska uppgifter kan det vara förtal. Om någon använder sin roll som nämndeman, vårdpersonal, föreningsperson eller myndighetsnära aktör för att driva en privat konflikt är det ännu allvarligare, men då måste det dokumenteras extremt sakligt.

Det jag menar är att man inte ska börja med den största teorin. Börja med de konkreta brotten. Intrång. Hot. Skadegörelse. Trakasserier. Falska anmälningar. Förtal. Arbetsrättsliga konsekvenser. Bostadsrättsliga påtryckningar. Djur som utsatts. Det är där ärendet blir begripligt.

Samma sak med påståendet att de vill åt bostadsrätten. Om det finns skriftliga belägg för ekonomiska motiv, påtryckningar, försök att få dig att sälja billigt, eller ett mönster där trakasserier kopplas till bostaden, då är det mycket mer konkret än att bara säga att “de vill ha bort mig”. Då finns ett möjligt motiv, en möjlig vinst och ett möjligt mönster.

Jag håller också med om att rätt ordning är avgörande. Först sortera materialet. Sedan juridisk rådgivning. Sedan polisanmälan eller komplettering med bilagor. Vid bostadsrätt: dokument till styrelse, förvaltare, jurist och eventuellt Hyres- och arrendenämnden/Bolagsverket beroende på vad det gäller. Vid hot och intrång: polis. Vid djur: veterinärdokumentation och anmälan om det finns skador. Vid arbetslivsskador: vårdkontakter, Försäkringskassan, fack eller arbetsrättsjurist. Vid myndighetspersoner eller nämndeman: anmälan till rätt tillsynsinstans, men bara med sakliga belägg.

Det viktigaste är att inte ge dem ammunition. Inga hot tillbaka. Inga offentliga uthängningar. Inga formuleringar som låter som diagnoser eller fantasier. Bara handlingar, datum, bevis och konsekvenser. Det är så man gör det svårt att avfärda.

För det här handlar i grunden om rättssäkerhet. Ingen granne, bostadsrättsförening, vårdaktör, nämndeman, privatperson, pundargäng, aktivistgrupp eller informellt nätverk har rätt att utsätta någon för privat bestraffning. Misstänker man brott går man till polis. Man driver inte bort människor genom hot, ryktesspridning, social press eller trakasserier.

Så ja, dokumentera. Men bygg det som ett juridiskt ärende, inte som en forumtråd. Det är då det kan börja bli farligt för dem som faktiskt har gjort något.......

De är redan farliga, och de vet vad jag har mot dem, och de har eskalerat.
Både brukarna på HVB, bolagsmännen och andra som sympatiserar med dem.
Jag har sparat på några usb. Det är min livförsäkring. De vill få bort mig, en omnipotent kriminell fantasi, och det har de förstört mitt liv för.
Och nu kan jag förstöra deras.
Citera
2026-06-07, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notwanted
Jag har alla belägg för hur de systematiskt förstör mitt liv. Helt oskyldig blir jag beskylld för att vad de själva gör sig skyldiga till mot mig och mot andra, sina egna barn!
Det är barnmisshandel som jag överhört, ”nej nej pappa nej nej”, massa gråt sent och under flera timmar, ”spring hoppa spring” vrålar den här pappan när han tvingar barnen att vara uppe efter midnatt och göra det där för att störa mig så jag ”ska flytta.” De tror att de ”kan få min br när den blir ledig” (de är boende på HVB för förståndshandikappade knarkare som skaffat barn.)
Sen drar samme pappa iväg med de utmattade, storgråtande förskolebarnen kl 6.30 då de haft 5 timmars sömn medan han har dragit linor med de andra brukarna och pundat oavbrutet, och skriker på dem att skynda sig när han klunsar bort så de inte har en chans att hänga med även om de hade fått sova och mat.
Det är sådana missförhållanden så man fattar inte hur verksamheten kan pågå. Men det gör det.
De manipulerar duktigt, bolagsmännen och klienterna, och barnen och vi andra medlemmar i Brf får betala priset för att de ska bre ut sig, de kriminella.

Gang stalking är förmodligen någon form av kollektiv bestraffning inte för att targeted individuals skulle vara mer speciella än någon annan utan enbart för att statuera ett skräckexempel.

Det är så socialism fungerar det finns några som har det väldigt bra i det feminist gröna liberal vänster samhället men de som har det bra är betydligt mindre än de som har det dåligt så vad gör man jo man väljer ut några av de som inte har det så bra och gör dem till ett skräckexempel så att andra som inte har det så bra inte vågar demonstrera sitt missnöje med nuvarande samhällsutvecklingen.

Har precis samma effekt som medeltida skampåle hej titta på han/hon som var missnöjd detta kan ochså hända med er om ni inte gör tycker som vi vill.

Vi såg detta i Sovjetunionen och Nazityskland Socialisterna behöver skräckexempel för att det inte ska bli uppror bland befolkningen som inte gynnas av nuvarande samhällssystem.

Feminist liberal vänstern gör detta genom gang stalking och de som deltar är oftast sådana som på något vis gynnas av samhällssystemet.
Senast redigerad av Anders43J 2026-06-07 kl. 14:03.
Citera
2026-06-07, 15:33
Medlem
Citat:

Tack! Du kan formulera det jag bara orkar tänka.
Mina är just en sådan blandad grupp. De skulle hata varandra i andra sammanhang, för hat är det enda de förstår och enda känslan de har i sig. Som en slags funktionsnedsättning, en störning i hjärnan, en depression kanske att gå runt och förstöra för andra.
Du måste tömma din brevlåda.
Citera
2026-06-08, 21:04
Medlem
Citat:

Ja, men jag kan inte efter vad de åsamkat mig. Jag kan skriva, men tar fel grammatik från annat språk och det finns inget jag kan göra åt det. Jag har kämpat mig tillbaka till någorlunda skick som arbetsför till sådant jag kunnat sedan 70-talet. Innan förföljelserna av de här som jag vet vilka de är.

Du har kanske inte varit stalkad i >10 år av > 15 pers som gjort konton i ditt namn, på dina enheter, kränkt dig maximalt och skryter med det. Män som står pch väntar på dig överallt var du rör dig, visslar, förföljer, genskjuter dig.
Att skriva en finnanmälan kan jag inte på bra svenska.
Jag fick och sökte för högt blodtryck 2021, fick ptsd, ansiktsförlamning, hjärtflimmer och fladder och stroke i frontalloben och språkcentrat utslaget.
Hur ska jag kunna skriva alls.
De hat lyckats att förstöra en människa, Expo och AfS, som de säger att de tillhör.
Alla digitala, hårda bevis går inte att lämna in och inte att skicka in.
Polisen tycker att det är en skitsak att de jagar livet ut människor för att de tycker det är kul.
En del skrattar (en med en religiös partner med ett känt efternamn) när den här fsg, som han kallas i kriminalvården, jagar mig och skriker ”hora fitta ska skjuta dig.”
Med sig har han sin dotter, som han traumatiserat för livet sedan de kom hit.
Skrämt livet ut barnet med att jag är en jättefarlig häxa. De groomar barnen på de mest sjuka sätt.
Intagna på HVB som drivs av kriminella, men ostraffade individer.
Det finns ingen hjälp att få från rättsväsendet.
Det är en grej för media, de här personerna som stalkar mig och hotat livet ut mig.
De kan lyssna och titta på det som polisen vägrar. ”Vi får inte öppna filerna”.
Tyvärr, skriftligen så är det här det bästa jag förmår. Muntligt är det ännu värre.
De har skadat mig för livet.
De här stalkarna. Det ska de betala för.
Citera
2026-06-08, 21:37
Medlem
Citat:

Ja, men jag kan inte efter vad de åsamkat mig. Jag kan skriva, men tar fel grammatik från annat språk och det finns inget jag kan göra åt det. Jag har kämpat mig tillbaka till någorlunda skick som arbetsför till sådant jag kunnat sedan 70-talet. Innan förföljelserna av de här som jag vet vilka de är.

Du har kanske inte varit stalkad i >10 år av > 15 pers som gjort konton i ditt namn, på dina enheter, kränkt dig maximalt och skryter med det. Män som står pch väntar på dig överallt var du rör dig, visslar, förföljer, genskjuter dig. Filmat dig på toa och andra privata situationer och laddar upp på sina pervokonton.
Att skriva en anmälan kan jag inte på bra svenska, mitt moderamål. De pekade ut mig 2020. Jag hörde ”där är hon det är hon la chica” och så började de här fruktansvärda förföljelsern, grotesk beskyllningar om illegalist, terrorist, dömd, efterlyst etc. Män förföljde mig överallt.
Jag fick och sökte för högt blodtryck 2021, fick ptsd, ansiktsförlamning, hjärtflimmer och fladder och stroke i frontalloben och språkcentrat utslaget. Förlorade jobbet.
Hur ska jag kunna skriva alls.
De har lyckats att förstöra en människa, Expo, S och AfS, som de säger att de tillhör och jag har sett fler. De använder sina egna bilar.
Alla digitala, hårda bevis går inte att lämna in och inte att skicka in.
Polisen tycker att det är en skitsak att de jagar livet ut människor för att de tycker det är kul och att de är en hatsekt och en staybehindrörelse som förstör landet.
En del står bredvid och skrattar (en med en religiös partner med ett känt efternamn) när en annan stalkare, fsg, som han kallas i kriminalvården, jagar mig och skriker ”hora fitta ska skjuta dig.”
Med sig har han sin dotter, som han traumatiserat för livet sedan de kom hit.
Skrämt livet ut barnet med att jag är en jättefarlig häxa. De groomar barnen på de mest sjuka sätt.
Intagna på HVB som drivs av kriminella, men ostraffade individer.
Det finns ingen hjälp att få från rättsväsendet.
Det är en grej för media, de här personerna som stalkar mig och hotat livet ut mig.
De, media, kan lyssna och titta på det som polisen vägrar. ”Vi får inte öppna filerna”.
Tyvärr, skriftligen så är det här det bästa jag förmår. Jag kan inte skriva flera meningar på svenska längre. Muntligt är det ännu värre. Jag önskar dem vad de gjort mig, de har skadat mig för livet, förstört mitt liv och ingen hjälper mig.
De här stalkarna, hatarna som stalkar mig och som jag dokumenterat under flera år.
Det här ska de betala för. Jag kan hänga ut dem var som helst, som de avskum de är. Mobben.
Varför inte.
Citera
2026-06-10, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Memnok
Fast om man påstår att en massa människor lägger tid och resurser på att jävlas med dig behöver du nog ett ”grandiost svar” annars är den enkla förklaringen troligast, folk i din omgivning ser att du har psykiska problem och vill att du skall få hjälp alternativt att du skall hålla dig undan dem.

Folk i den här tråden verkar ju tro att en massa organisationer och myndigheter lägger tid på att stalka just dem. Då behöver man ett starkare varför, annars är det inte troligt att de skulle lägga resurser på att jävlas med någon som har nära noll inflytande på samhället.

Det finns massor av hatiska människor som agerar ut mot dem de anser ”ska bort” av någon anledning.
I mitt fall några polare som blåser samhället på skattemedel, hatar judar och agerar mot mig därefter, och de begår div brott som jag dokumenterat.
2 av dem är poliser. Behöver jag säga mer?
De kunde ha uppfört sig, de kunde ha låtit mig vara, men de ville inte. De är omnipotenta och fyllda av hat. De känner sig trygga och självsäkra i sin grupp där de hatar fritt. Tar en öl och planerar sin enkla agenda för att få bort mig.
”Skjuta henne kl 7” för då står jag på perrongen, säger en av de intagna på HVB som de andra har startat. Ett exempel bara.
Jag är ingen, men de har bestämt att jag ”ska bort” från området jag flyttade till innan de slog sig ner här. Hatgruppen från Expo och deras förgreningar.
Citera
2026-06-10, 17:08
Medlem
Polisen går inte att anmäla

Citat:

De har dokumenterat sig själva genom sina uthängningar och anmälningar av mig under flera år.
Polisen gör inget för de är deras kollegor som startat gruppen och anlitar de här socialfallen de har som utförare att ”ta bort” mig.

Det är farliga människor.

Det är mer ån en juridisk fråga när det inte ens går att anmäla till polisen.
Hatgruppen har kontakter på brottsofferjouren också.
En av brukarna placerad i en annan lgh kom med beskedet från ”polismyndigheten”, deras kontakt, till hatgruppen i lgh i min port, att jag inte hade någon kontakt med Brottsofferjouren.
Jag sökte kontakt, men de svarade inte.
Brottsofferjouren borde skämmas. Nazisthjälpsjouren? Ja.
En skrämmande verksamhet.
Senast redigerad av notwanted 2026-06-10 kl. 17:18. Anledning: Skrv fel
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in