Citat:
Ursprungligen postat av
Petronius
Det är förresten intressant att du får kritik gällande din länks "trovärdighet" rent allmänt, inte gällande vad som faktiskt framkommer. Det är därför värt att påpeka att varje gång jag har faktakontrollerat trollets egna källor har det visat sig vara så att det antingen inte framkommer vad trollet påstår framkommer, eller så är det som framkommer faktuellt felaktigt, eller så är källan en propagandakanal för t ex den turkiska regimen, eller allmänt en konspiratoriskt lagd kanal med noll trovärdighet.
Det här är ett intressant stycke, och blottlägger den israeliska ingruppsmentaliteten väldigt väl.
Jag är i tråden, jag debatterar sakligt, jag lägger fram källor, jag står för mina misstag.
Men vi tycker olika, och jag kan stå upp för min sak. Det kan du inte godta.
Därför försöker du, istället för att övervinna med argument (för du har inga som överlever ett kritiskt förhållningssätt), med olika manövrar, som bygger på hybris och ett förminskande av andra personers intellekt, och dom följer följande mönster:
- Svara på tredje parts inlägg och bara spy galla (som i detta fallet)
- Skrika judehat, eller numera troll, grundlöst (som i detta fallet)
- Undvika att skriva rakt ut vem du menar men ändå göra det på ett sätt så det framgår vem du menar (som i detta fallet)
Ingen går på det där. Du predikar för din redan övertygade kör, och resten kan se igenom blajet. Du FÖRSVAGAR bara din egen trovärdighet bär du gör så här. Exakt samma beteende som det nuvarande israeliska etablissemanget.
I tråd på tråd på tråd har vi hamnat i lägen du inte kan förklara dig ur, och då slutar du svara. Sen dyker du upp i någon annan tråd eller senare i samma tråd och skriver tjurigt till någon annan om hur elak jag är, som en sur skvallertant.
Att Trump intervjuas av en känd fangirl är absolut någonting som är värt att notera. Det vi ser är en ett kurerat narrativ som utgår från vad han vill ha sagt och hur han vill spela, inte på något sätt ett journalistiskt granskande reportage. Det är en jätteskillnad.