2026-06-03, 00:04
Medlem
I en utländsk version (UK?) kallade en trogen in en förrädare till samtal. När den inbjudna avslöjade sig själv som förrädare så påstod hon att den trogna ljög och själv var förrädare. Sen var det upp till övriga att välja vem de tror på.
Citera
2026-06-03, 00:10
Medlem
Något säger mig att Patrik hade varit värdelös på att försvara sig om han blev ställd mot väggen. Är han smart nämner han att han varit uppsatt på dödslistan 2 gånger.
Citera
2026-06-03, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crackproof
Något säger mig att Patrik hade varit värdelös på att försvara sig om han blev ställd mot väggen. Är han smart nämner han att han varit uppsatt på dödslistan 2 gånger.
Ja han är nog inte typen som tar till känslomässiga argument (som Anka) som försvar utan snarare pekar på logiska konsekvenser á la "om jag hade varit förrädare så hade aldrig x och y hänt".

Jag måste säga att Miriam nästan är den första som jag upplevt rätt duktig på att försvara sig. Många andra blir FÖR känslosamma eller blir uppgivna, men hon höll en bra nivå och försökte konsekvent rikta misstankarna åt annat håll. Generellt tror jag att det är det svåraste av allt i programmet: att försvara sig om drevet börjat gå.
Citera
2026-06-03, 13:33
Medlem
LoppeliLoppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crackproof
Men hallå. Det är 50% chans att just Johan mördas av den uppenbara förrädaren Torbjörn.

Jo, det är sant. Men därför har ju Johan planterat in i Thorbjörns huvud att Johan tror att Thorbjörn är trogen. Det har pågått en tid nu, vilket folk verkar ha missat. Nu kan Johan mördas, absolut. Men det är även 50 % risk att det blir Parham. Vidhåller dock att det förrädarna är bäst att ta ut Johan, även om det innebär en risk att Parham avslöjar ffa Patrik, men även Thorbjörn. Thorbjörn är ju körd oavsett vad som händer då han är en väldigt uppenbar förrädare.
Citera
2026-06-03, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kveikja
Problemet med två och mot två är väl att det typ blir lottning då om vem som åker? Svårt att se att Patrik och Torbjörn ses som så trogna ihop när Torbjörn varit misstänkt sedan dag ett. Om Patrik försvarar honom för mycket kan han då också ses som förrädare tänker jag. Sviker han Torbjörn och går ihop med ex Mona och Johan skulle han kunna vinna som förrädare?

Precis, Torbjörn verkar ju alla vara ganska säkra på vilket är… förståeligt. Kanske vore det bäst att få ut Anna då hon alltid kommer att rösta som Johan i alla lägen? Mona verkar ju irritera sig lite på Johan så att hon röstar ditåt sedan vore inte omöjligt.
Citera
2026-06-04, 00:31
Medlem
Cred till Mona som inte bölar och har sig utan bara skrattar och gratulerar, just för att det är ett spel.

Så är det enda rätta sättet att reagera i det här spelet.
Citera
2026-06-04, 00:58
Medlem
Väldigt märkligt av Johan att rösta ut sin allierade. Hur kunde han vara så säker på ankan?

Han borde ha förstått att om han stod med Patrik och Mona så skulle han åka ut ändå, så hans enda chans var att hoppas på att ankan är trogen.
Citera
2026-06-04, 01:17
Medlem
De trogna borde ha förstått att Patrik var förrädare då han tidigt i spelet sa att han litade på både Torbjörn och Miriam och tog dem i försvar flera kvällar i rad. Han sa ju t.o.m. att han litade på Torbjörn i förra avsnittet. Nån gång borde ju poletten ha trillat ner kan man ju tycka.
Citera
2026-06-04, 01:24
Medlem
Fyfan vilken kung Patrik har varit i det här spelet. Hatten av.
Citera
2026-06-04, 01:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vod
Cred till Mona som inte bölar och har sig utan bara skrattar och gratulerar, just för att det är ett spel.

Så är det enda rätta sättet att reagera i det här spelet.

Du orkade alltså inte se hela avsnittet utan du spolade till slutet direkt?
Citera
2026-06-04, 01:42
Medlem
NikodemusLobos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keus
Väldigt märkligt av Johan att rösta ut sin allierade. Hur kunde han vara så säker på ankan?
Måste skett saker vi inte fick se. Både Johan och Torbjörn sa i gravkammaren sa att Anna betedde sig konstigt sista dagen.
Citera
2026-06-04, 01:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NikodemusLobo
Måste skett saker vi inte fick se. Både Johan och Torbjörn sa i gravkammaren sa att Anna betedde sig konstigt sista dagen.
Har inte hon alltid betett sig konstigt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in