Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-10, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blessed81
Då håller jag med dig.

Den kvinnan gör spontana konstiga oigenomtänkta saker alltså.

Liksom med guldmynten där vad håller hon på med liksom? Sviker hela gruppen direkt.

Tycker det är intressant att hon tycker hon är så fruktansvärt smart men ändå tycker det är så smart att ta så mycket plats i gruppen, hon är högljudd, aggressiv i tonläget även om hon menar på att det är så som hon är som person och menar inget med det så upplever andra henne som skrämmande. Om hon blir anklagad så bemöter hon det direkt. Det är klart man kan bemöta det men inte vara så jävla aggressiv som hon är.
Helt ärligt så hade jag röstat på oavsett om hon var förrädare eller inte. Inte för att jag nödvändigtvis tror hon är förrädare utan det spelar mindre roll till en sådan människa som är helt livsfarlig för alla inblandade när hon börja peka ut folk och folk tror på henne eller är tillmötesgående till henne för att inte själva hamna i skottgluggen.
Att hamna i skottgluggen när dom sitter vid runda bordet är nästan alltid livsfarligt och nästan garanti att åka ut. Hon Kinneman kunde åkt ut också för hon betedde sig jävligt skumt, jag hade reagerat direkt på det hon sa. Nu vet ju vi att hon är trogen men hade man varit där så hade jag nog misstänkt henne.
Citera
2025-12-10, 12:44
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Tycker det är intressant att hon tycker hon är så fruktansvärt smart men ändå tycker det är så smart att ta så mycket plats i gruppen, hon är högljudd, aggressiv i tonläget även om hon menar på att det är så som hon är som person och menar inget med det så upplever andra henne som skrämmande. Om hon blir anklagad så bemöter hon det direkt. Det är klart man kan bemöta det men inte vara så jävla aggressiv som hon är.
Helt ärligt så hade jag röstat på oavsett om hon var förrädare eller inte. Inte för att jag nödvändigtvis tror hon är förrädare utan det spelar mindre roll till en sådan människa som är helt livsfarlig för alla inblandade när hon börja peka ut folk och folk tror på henne eller är tillmötesgående till henne för att inte själva hamna i skottgluggen.
Att hamna i skottgluggen när dom sitter vid runda bordet är nästan alltid livsfarligt och nästan garanti att åka ut. Hon Kinneman kunde åkt ut också för hon betedde sig jävligt skumt, jag hade reagerat direkt på det hon sa. Nu vet ju vi att hon är trogen men hade man varit där så hade jag nog misstänkt henne.
kolla gravkammaren med haggan, hon typ hotar folk och förnedrar de som röstat på henne.

Sedan bajsar hon på sig när hennes enda syskon hon litar på är förrädare hon säger ju det själv, så smart var hon.

Är man påkommen med plagiat hela två gånger med som journalist är man ju ingen nobelpristagare di9rekt heller.

Hon är helt känslostyrd undrar om hon ens själv vet vad hon säger och gör? blev liksom diskad i spikningen däår igenom fuska i tv som en femåring gör
Citera
2025-12-10, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adaptern
Hur skulle spelet fortsatt om en trogen hade valt en förrädare till middagssällskap? Då hade ju förrädaren varit tvungen att avslöja sig, hur hade man fortsatt efter det?

Den trogna hade varit tvungen att övertyga de andra att det stämmer
Citera
2025-12-10, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adaptern
Hur skulle spelet fortsatt om en trogen hade valt en förrädare till middagssällskap?
Då hade ju förrädaren varit tvungen att avslöja sig, hur hade man fortsatt efter det?

Problemet är ju att ingen egentligen vet, förutom förrädarna själva, vilka som är trogna och vilka som är förrädare. Om en trogen då vinner middagen och tar med sig en förrädare så måste den trogna på ett trovärdigt sätt bevisa för övriga att förrädaren verkligen är en förrädare. Det skulle ju lika gärna kunna vara så att "den trogna" är förrädaren och blåljuger om vad person nummer två är på middagen. De övriga vet ju som sagt inte

I det läget är det smartast för trogna att bli av med bägge som deltagit på middagen.
Citera
2025-12-10, 17:01
Moderator
Dr Kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Exakt så ligger det till ja. Det spelar ingen roll om Alexandra hade varit med i Robinson, Farmen, Paradise Hotel eller Big Brother. Övriga deltagare hade ju oavsett vad funnit något lämpligt skäl för att rösta ut henne för att bli av med henne. En sådan loose cannon vill man ju inte ha med i gruppen. Sprider dessutom extremt dålig stämning i gruppen med sitt aggressiva beteende.
Citera
2025-12-10, 17:44
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Exakt så ligger det till ja. Det spelar ingen roll om Alexandra hade varit med i Robinson, Farmen, Paradise Hotel eller Big Brother. Övriga deltagare hade ju oavsett vad funnit något lämpligt skäl för att rösta ut henne för att bli av med henne. En sådan loose cannon vill man ju inte ha med i gruppen. Sprider dessutom extremt dålig stämning i gruppen med sitt aggressiva beteende.
Bra ändå produktionen tog med henne, nu fick hela svenska folket se hur motbjudande hon är i verkligheten.

Hon gjorde fö väldigt dålig reklam för alla babbar plus sig själv och släkt.
Citera
2025-12-10, 21:26
Medlem
Alexandra verkar ju inte fatta att det behövs röstas ut även trogna och att alla gjorde "fel" när de röstade ut henne som inte var förrädare. Hon verkade helt från vettet i förra avsnittet, sket i Toms idé att bara hämta 2 guldmynt innan det tredje, lyckades inte pricka något slag med hammaren och slog sen i vrede flera slag mot Malicks spik, anklagade Tom för att vara elak mot henne eftersom han röstade på henne trots att de "kände varandra sen tidigare" och att hon skulle åka hem och hämnas på alla som hade röstat ut henne om än med en lite skämtsam ton. Hon såg ganska snygg ut dock, det kan man inte ta ifrån henne.
Citera
2025-12-10, 21:45
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av next-chapter
Alexandra verkar ju inte fatta att det behövs röstas ut även trogna och att alla gjorde "fel" när de röstade ut henne som inte var förrädare. Hon verkade helt från vettet i förra avsnittet, sket i Toms idé att bara hämta 2 guldmynt innan det tredje, lyckades inte pricka något slag med hammaren och slog sen i vrede flera slag mot Malicks spik, anklagade Tom för att vara elak mot henne eftersom han röstade på henne trots att de "kände varandra sen tidigare" och att hon skulle åka hem och hämnas på alla som hade röstat ut henne om än med en lite skämtsam ton. Hon såg ganska snygg ut dock, det kan man inte ta ifrån henne.
håller med om allt förutom hon är snygg, bäst före datumet har gått för längesedan.

Hon sa väl hon skulle söka upp dem och hämnas, det där kan mycket väl tolkas som olaga hot
Citera
2025-12-10, 21:50
Medlem
hazard simpsons avatar
Citat:
håller med om allt förutom hon är snygg, bäst före datumet har gått för längesedan.

Hon sa väl hon skulle söka upp dem och hämnas, det där kan mycket väl tolkas som olaga hot
Det kommer väl ett program där alla deltagare får sammanfatta säsongen. Kan bli intressant om det kommer.
Citera
2025-12-10, 22:16
Medlem
Citat:
Nej det skulle det verkligen inte, vill du se flera pumahjärtor och johannes tex?

Lite smartare folk hade de dock kunnat ta in
Ja, hellre det faktiskt än tråkiga svenska kändisar som är med överallt, det blir liksom inget nytt och de håller varann om ryggen för de känner varandra. UK är så mycket bättre.
Citera
2025-12-10, 22:25
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av MrsAlwaysRight
Ja, hellre det faktiskt än tråkiga svenska kändisar som är med överallt, det blir liksom inget nytt och de håller varann om ryggen för de känner varandra. UK är så mycket bättre.
tråkiga dumma kändisar svar ja, jag är med skeptisk till många val.

Sedan är många där helt okända för mig ändå så blir ju samma sak ändå.
Citera
2025-12-10, 22:37
Medlem
picapicans avatar
Tom pratar lika jobbigt i Förrädarna som i Sveriges mästerkock. Lyssna bara hur han avslutar varje ords sista bokstav i alla meningar.

Vad har han för talfel?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in