Citat:
Ursprungligen postat av
jaghatarsd
Deltagarna i höst enligt säkra källor:
Robin Mos (fd paradise hotel deltagare)
Yousif (ingen aning)
Tanbyklara (ingen aning)
Roy Fares (ägare av mr Cake)
Jessica Almenäs (programledare och riktig MILF)
Niklas Holmgren (Sportkommentatorn som alltid är skitnödig när han kommenterar)
Fontana (Någon drag queen/transkvinna?)
Silvana Imam (artist, rappare)
Bathina Filipsson (va med i "Sveriges dummaste")
Johan Pehrson (fd partiledare i Liberalerna)
Dessa är klara, ytterligare 10-11 deltagare ska tillkomma
Intressant lista även om jag som vanligt inte känner igen personer som främst är kända som influencers, youtubers o.s.v.
Johan Pehrson är ju förutom politiker också utbildad jurist även om han till skillnad från Bodström väl inte har jobbat särskilt mycket som det. Faktum kvarstår att det nog är en ”Bodströmkopia” castingen har tänkt sig att få in med att ta med ”killen vid grillen”. Känns annars som att castingen ”som vanligt” mest består av dumma spån som nog kommer att bli grundlurade om de blir trogna. Man får hoppas att dessa kompletteras upp med lite smartare personer som kan spela spelet väl.
Rent allmänt tycker jag att de har fastnat lite i samma hjulspår i castingen. En intresant castingidé tycker jag skulle vara att ta sommarpratare. Fråga de 31 personer som har sommarpratade i juli året innan. Några kommer inte att kunna av olika skäl o.s.v. men de kanske får 20 kvar (annars får de ta några från juni och augusti också). Då skulle de få en utmärkt blandning av olika åldrar, personlighetstyper och bakgrunder som skulle bli en intressant säsong.