2026-06-03, 18:31
Medlem
Public Enemys avatar
Nu får du faktiskt lägga in en läng med en bild på dig själv, så vi vet att du inte trollar.
Citera
2026-06-03, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GetSomHeterRalf
Har känt en del kvinnor i mitt liv.
Få av dom har visat sig osminkad första 4-6 månader i förhållandet..
Det säger en hel del.

Om en kvinna går på dejt.
Sminkar hon sig för sin egen skull eller för att se bra ut inför daten hmn

Eh, what? Ålder på dem?
Citera
2026-06-03, 19:39
Medlem
MindYourOwns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av immenhusen
Hemligheten med smink, är att den inte skall synas, utan enbart subtilt framhäva attraktiva drag ytterligare.
Ja, du menar ”jag har inget smink-smink”. Det är den oärligaste sorten.

Det är det jag menar, en ”osminkad” kvinna säger att hon är osminkad när hon menar att hon bara har färgade ögonbryn, foundation och puder.
Citera
2026-06-03, 19:54
Avslutad
Dom ser förjävliga ut utan smink. De som påstår motsatsen antingen ljuger för att få pluspoäng eller så är de bögar
Citera
2026-06-03, 21:12
Medlem
Panzeradlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MindYourOwn
Kvinnor har smink. Män, normala män, har inte smink. På sin höjd sin använder män hudkräm för att smörja in sin torra hud, och vi rakar oss.

Kvinnor brukar inte räkna en jävla massa saker utöver hudkräm som att sminka sig. När hon säger att hon inte har sminkat sig så betyder det att hon bara kladdat elva olika saker i ansiktet efter duschen, ”sminka sig” betyder trettioåtta.

Så, när en man går till jobbet osminkad, kanske duschat, kanske smörjt in sin torra hud i ansiktet med det billgaste han kunde hitta på ÖoB, då har den ”osminkade” kvinnan samtidigt elva sorters bajs i ansiktet.

Förstå, hur jävla finare män är, än kvinnor, som förstört sig sen tonåren. Vi är fräschare med endast hudkräm, än kvinnor med elva bajsartiklar i ansiktet. Hur kul

Alla kvinnor som jag har haft en relation med är i min mening löjligt vackra utan smink och löjligt vackra med väldigt lite smink. Du får lära dig att välja rätt kvinna att doppa veken i helt enkelt.
Citera
2026-06-03, 21:44
Medlem
ceyifam2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjabolito
Dom ser förjävliga ut utan smink. De som påstår motsatsen antingen ljuger för att få pluspoäng eller så är de bögar

? Det där är ju bara dumheter, eller har evolutionen totalt havererat på senare tid?

Man kan ju tycka olika, och kvinnor med intetsägande eller neutralt utseende kan såklart måla på sig mer fernissa som framhäver styrkor och tonar ner svagheter. Ett exempel är Zara Larsson. Ser egentligen rätt alldaglig ut. Sminkar sig till förbannelse och ser till synes "bättre" ut, om man tycker om sådant vill säga. Men andra, exempelvis jag, tycker nog att hon ser bättre ut med väldigt lindrig sminkning (har aldrig sett en bild på henne helt opiffad).

Delvis är det nog en vanesak. Jag är ganska van med svenska osminkade kvinnor, tycker överlag att vackra kvinnor ser ännu bättre ut med lindrigt smink. Fast ganska många idag verkar väldigt ovana med att se kvinnor osminkade.

Citat:
Ursprungligen postat av Nejellerva
Samtidigt gömmer sig män sina ansikten bakom smutsiga hiskeliga skägg

Så kan det ju vara, men då skägget är det naturliga normalfallet så är det väl så att rakningen för en man är mer att jämföra med sminkningen för en kvinna då det gravt förändrar hur ansiktet ser ut.
Senast redigerad av ceyifam2 2026-06-03 kl. 21:52.
Citera
2026-06-03, 21:51
Medlem
De som inte sminkar sig mycket, typ lite maskara och läpogland är det 8ftast minimal skillnad utan smink. Kanske mest att ögonfransarna inte är svarta på morgonen.

Det är annat med de som slaffsar på sig foundation, concealer, ögonlocksfoundation, primer, puder, brownser, highlighter, countouring och fan och hans moster.
Citera
2026-06-03, 21:56
Medlem
JohnnySamhalls avatar
Finns kvinnor som definitivt ser bättre ut utan smink å tvärtom. Mycket ligger i vår kultur oxå - hur vi alla ser på vad som anses vara fint å snyggt - å den standarden har ändrats åtskilliga ggr genom historien. Samt. Hur någon känner om sig själv - vissa snubbar föredrar ju ett stort skägg tex (medan jag själv bara ser ut som en sliten jävla gårdstomte i det).

Jag är inte extremt utseendefixerad så det är liksom upp till folk hur dom vill se ut. Fylla kroppen med tatueringar eller whatever - OM dom verkligen trivs med det så kommer dom att må bättre å det kommer att synas i deras beteende (självklart finns undantag). HUR någon ler etc å beter sig är i slutändan mkt viktigare för mig personligen.
Citera
2026-06-03, 23:50
Medlem
du är så vacker utan spackel
ju mer du kladdar ju mer du sabbar
Citera
2026-06-04, 01:22
Medlem
Merwinnas avatar
Dagens smink är ju inte vitt bly eller belladonnadroppar. D.v.s. det förstör inte huden om man bara gör rent ordentligt på kvällen och låter huden andas emellan. Själv har jag dock aldrig använt några täckande krämer (behöver inte det, jag har helt felfri hy med fin färg), jag använder faktiskt inte ens fuktighetskräm, men ögonmake använder jag ju ibland och mer sällan även läppstift.

Men visst är det så att kvinnor kan göra mer av sitt utseende än män med hjälp av smink. Att markera ögonen och läpparna gör STOR skillnad för en kvinnas skönhet. En man som gör det däremot ser bara fjollig ut - möjligen kan det fungera på teaterscenen för att det liksom ingår där.

Å andra sidan har män den fantastiska möjligheten att förbättra sin attraktivitet genom träning, som kvinnor inte har. Det kan nästan inte bli för mycket muskalutur (så länge som den är naturlig och inte anabol-inducerad), ju mer desto attraktivare uppfattas mannen som. En kvinna däremot, kan bara förbättra sitt utseende till en viss gräns genom att träna, sedan börjar det gå åt andra hållet för att hon blir för maskulin i kroppen i stället. När en kvinna nått den gräns för en attraktiv kropp som går att åstadkomma genom träning (typ fått bort överskottsfettet och tonat till kroppen lagom mycket), så återstår bara ingrepp som att operera brösten och baken. Och sådant innebär risker samt är mycket dyrt (jämfört med ett gymkort eller ett årskort på simhallen).

Så jag skulle säga att det står 1-1 mellan könen, när det kommer till det här!
Citera
2026-06-04, 14:46
Avstängd
Knivur-273s avatar
Det kan räcka med att de håller sig rena, smala och tvättar håret och kammar det fint.
Citera
2026-06-04, 18:52
Avstängd
Knivur-273s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knivur-273
Det kan räcka med att de håller sig rena, smala och tvättar håret och kammar det fint.
Oavsett om det är blont, eller brunt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in