2026-06-03, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nejellerva
E) Vackra kvinnor som känner sig vackra och tycker det är roligt med smink och inte bryr sig om vad män tycker.

Ja precis.🤣.
Dom bryr sig inte 🤣🤣

Dom vill bara se bra ut inför norska skogsugglor och sin bror🤣
Citera
2026-06-03, 09:41
Medlem
Nejellervas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GetSomHeterRalf
Ja precis.🤣.
Dom bryr sig inte 🤣🤣

Dom vill bara se bra ut inför norska skogsugglor och sin bror🤣

En dag kanske män slutar vara egoistiska och slutar tro att kvinnor klär sig och sminkar sig för deras skull istället för att dom gör det för sin egen skull 😂
Citera
2026-06-03, 09:45
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mushroompop
Män hade sett bättre ut med smink även dem, det är bara det att de helt enkelt inte ser lika snygga ut kanske för att de inte är intresserade av smink. Liksom no shit snälla nån. Jag är en tjej och jag sminkar mig aldrig och jag har aldrig blivit kallad ful, sjukt elakt att ens skriva något sånt

Fast en snubbe ska ju inte vara för tvålfager, då är det ju inte ovanligt att han tas som böckling. Kommer för övrigt ihåg en gång då jag av någon jävla konstig anledning gick och färgade bryn och fransar, och gled runt i stockholmsnatten som typ Ziggy Stardust, i tron om att man skulle få göka mer. Blev snarare tvärnit, brudarna trodde väl att man ville ha en karl på ryggen istället antar jag.

Men ska man för övrigt räkna att färga bryn och fransar som att sminka sig? Av vad jag kan komma ihåg så gjorde väl samtliga av mina ljusa (svenska) flickvänner det, utan hade förmodligen fejan sett ut som en fiskbulle.
Senast redigerad av halaltarzan 2026-06-03 kl. 10:14.
Citera
2026-06-03, 09:54
Medlem
Sminket gör inte alla vackrare.

Det finns dom som ser alldagliga ut utan smink men som riktiga skönheter med smink. Vissa känner man inte igen utan smink.

Det finns dom som är vackra eller fula både med och utan smink.

Det finns dom som är vackrare utan smink. En del ser väldigt unga ut utan smink men äldre och fulare med smink. Man ska inte tro att någon utan smink blir automatiskt vackrare med smink. Man ska välja smink som passar en bäst, framhäva det bästa.
Citera
2026-06-03, 09:57
Medlem
dude2ks avatar
De måste vara rätt jävla fula nu när du nämner det hmm. Och det är skabbigt att smörja in ansiktet med skiten.

Damn, du har en poäng!
Senast redigerad av dude2k 2026-06-03 kl. 09:59.
Citera
2026-06-03, 10:18
Medlem
immenhusens avatar
Hemligheten med smink, är att den inte skall synas, utan enbart subtilt framhäva attraktiva drag ytterligare. Jag vet inte vilka kvinnor du umgås med, men dessa cirkusartister från främst Balkan och Mellanöstern, vilket verkar vara din referensram av skönhet, är inte under några som helst omständigheter vackrare i smink.

/AI
Citera
2026-06-03, 10:20
Medlem
Asiater är ofta snygga utan eller med väldigt lite smink. Ovanligt bland svenska tjejer... Man blir lätt lurad. En tjej kan se skitsnygg ut med smink men ful som stryk utan...
Citera
2026-06-03, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Fast en snubbe ska ju inte vara för tvålfager, då är det ju inte ovanligt att han tas som böckling. Kommer för övrigt ihåg en gång då jag av någon jävla konstig anledning gick och färgade bryn och fransar, och gled runt i stockholmsnatten som typ Ziggy Stardust, i tron om att man skulle få göka mer. Blev snarare tvärnit, brudarna trodde väl att man ville ha en karl på ryggen istället antar jag.

Men ska man för övrigt räkna att färga bryn och fransar som att sminka sig? Av vad jag kan komma ihåg så gjorde väl samtliga av mina ljusa (svenska) flickvänner det, utan hade förmodligen fejan sett ut som en fiskbulle.

Man kan inte generalisera alla kvinnor och alla män, vissa kvinnor ser bättre ut utan smink och vissa ser finare ut med smink, alla kvinnor ser ju inte likadana ut utan smink. Dessutom tycker jag personligen att tjejer utan smink kan vara jävligt snygga och även killar som har smink. BTW så färgar jag inte heller mina bryn eller fransar. Dessutom finns det män som ser inte särskilt vackra ut i ansiktet men vad spelar det för roll, vi alla attraheras av olika utseenden, så är det.
Citera
2026-06-03, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TramsPostaren
Nej män är inte vackrare. Vi kvinnor är naturens motsvarighet till män med våra smink mm. I djurlivet gör män sig till hela tiden för att fånga kvinnors uppmärksamhet och evolutionen har gjort de manliga djuren mer iögonfallande. Sällsynt med iögonfallande män.

Hur vanligt är det med kvinnor som är objektivt snygga utan smink?

En man kan attraheras till en kvinna för att hon har rejäla bröst och ass. Men där är det andra mekanismer som spelar in.

När det kommer till objektiv snygghet utan spackel slår mannen kvinnan alla dagar i veckan.
Citera
2026-06-03, 10:52
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nilsson24
Asiater är ofta snygga utan eller med väldigt lite smink. Ovanligt bland svenska tjejer... Man blir lätt lurad. En tjej kan se skitsnygg ut med smink men ful som stryk utan...

Nu är väl inte många asiater direkt snygga hur som helst i mina ögon, men jag kan ändå förstå vad du menar. Mörka ögon, bryn, fransar samt ljus hy. Naturliga färger med andra ord.
Citera
2026-06-03, 11:04
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korvstofft
Hur vanligt är det med kvinnor som är objektivt snygga utan smink?

En man kan attraheras till en kvinna för att hon har rejäla bröst och ass. Men där är det andra mekanismer som spelar in.

När det kommer till objektiv snygghet utan spackel slår mannen kvinnan alla dagar i veckan.

Skulle nog vilja säga att min kärring (sydamerikanska) ändå var det när jag träffade henne när hon var i 40-årsåldern, men det var för typ 16 år sen.

Men kvinnor (och män) blir ju inte direkt snyggare med åren. Varför tror du liksom att det finns så mycket bittra "tjejer" (och "killar") här på Flashen?
Citera
2026-06-03, 11:11
Medlem
Kleiners avatar
Det är inte så lätt som ni män verkar tror. Det är en så pass djup programmering att det kräver otroligt mycket självrannsakan för att acceptera sig själv precis som man är.

Varför tror ni att kvinnor färgar håret helt upptill 60-65 års åldern? Vet ni hur svårt det är för kvinnor att acceptera sitt gråa hår, and let alone makeup?

Ha lite förståelse. Istället för att klandra ner på kvinnor kan ni män börja upphöja. Men problemet är fastän att män inte vill erkänna det, så gillar ni (p.g.a. mommy issues) när kvinnor gör sig finna för er...?

Med vänliga hälsningar, en kvinna som engång i tiden kunde inte gå ut utan smink, och var tvungen att vakna innan dejten för att sminka sig
Senast redigerad av Kleiner 2026-06-03 kl. 12:09.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in