Citat:
Ursprungligen postat av
Jumpingonthemoon
"Tech-temat dominerar listan över vinnarfonderna i maj i Sverige. Bäst av alla gick en fond vi namn MetaSpace Fund som rusade imponerade 36 procent.
I förvaltarteamet ingår Sveriges första astronaut och professorn i rymdteknik Christer Fuglesang."
Man förstår ju att många vill försvara Artemisprogrammet helt okritiskt när det är så stora pengar inblandade. Hade jag varit fondförvaltare så hade jag spenderat mycket tid i denna tråden.
Har du slut på vettiga argument? Men ändå känner något slags tvång att skriva i tråden och därför bara skriver trams?
MetaSpace Fund är en väldigt liten fond som förvaltar småsmulor och en klar majoritet av deras investeringar ligger utanför rymdsektorn.
Vidare är det ytterst svårt att begripa din koppling mellan bolagsvärdering och "bluff". Menar du att alla bolag som går bra bygger på bluff? Kan det inte finnas andra förklaringar till att ett bolag växer?
Citat:
Ursprungligen postat av
Jumpingonthemoon
Nej men en akties värde kan totalkrascha om en stor bluff avslöjas. Som Fermenta gjorde. Så det gäller att man inte blir avslöjad. Därför kan jag föreställa mig att många här försvarar Artemis helt okritiskt utifrån egna ekonomiska intressen.
Jag kan tänka mig att vissa härinne i någon slags desperation försöker påstå att allt är en bluff för att börsen går bra.