2026-06-04, 19:12
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jumpingonthemoon
Jag tror inte du har några aktier. Men det finns några som är bevisligen intelligenta som skriver i tråden och försvarar Artemis och dom måste ha ekonomiska motiv.
Din självbild är...speciell...
Så det är enligt dig rätt enkelt att förstå att Artemis (och hela rymdprogrammet) är bluff.
Ändå investerar massor av bevisligen smarta människor mycket tid, energi och stora summor i branschen. Och har gjort så under mycket lång tid.

Du anser att du är mycket smartare än alla dem antar jag? Eller hur får du ihop "logiken" i ditt huvud?
Citera
2026-06-05, 02:49
Medlem
DrOutlaws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justformybaby
men vad är det som känns så övertygande med Apollo-spektaklet? är det video-filmerna? eller de fina fotografierna? mångruset? allt på en gång?

visst vore det häftigt om dom skuttade runt på månen för över 50 år sedan. men det finns ingenting som tyder på att dom faktiskt gjorde det.

Vad är det som känns så övertygande med 400 000 medarbetare, tusentals bilder och filmer från månen, allt på en gång utan en enda miss. Vad menar du med "finns ingenting som tyder på det"? Kan du förklara avsaknad av atmosfär och låg gravitation när dom körde på månen? Kan du förklara bilderna från månen? Kan du förklara filmerna från månen? Kan du förklara en enda grej eller komma med ett enda bevis som skulle styrka din efterblivna position öht? Självklart inte.
Citera
2026-06-11, 12:56
Medlem
"Prestandafångst (performance capture) använder AI för att replikera skådespelarnas ansiktsuttryck och rörelser, vilket var avgörande vid skapandet av realistiska tyngdlöshetsscener."
Någon som har sett The Midnight Sky och kan jämföra hur bra tynglösheten framställs jämfört med Artemis?
Citera
2026-06-11, 13:09
Medlem
UltimateShipIIs avatar
Citat:
"Prestandafångst (performance capture) använder AI för att replikera skådespelarnas ansiktsuttryck och rörelser, vilket var avgörande vid skapandet av realistiska tyngdlöshetsscener."
Någon som har sett The Midnight Sky och kan jämföra hur bra tynglösheten framställs jämfört med Artemis?
Så vi kan lägga konceptet "performance capture" till den långa listan av saker du inte förstår.
Citera
2026-06-11, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UltimateShipII
Så vi kan lägga konceptet "performance capture" till den långa listan av saker du inte förstår.
Kan du utveckla?
Citera
2026-06-11, 14:27
Medlem
UltimateShipIIs avatar
Citat:
Kan du utveckla?
Jag har svårt att tro att du vet vad det är om du tycker att "prestationsfångst" är en bra översättning.
Citera
2026-06-11, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UltimateShipII
Jag har svårt att tro att du vet vad det är om du tycker att "prestationsfångst" är en bra översättning.
Så har du sett filmen och kan uttala dig om scenerna med tyngdlöshet?
Citera
2026-06-11, 14:59
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:

Eller på ISS, och samtliga andra rymdstationer sedan Skylab. För att inte tala om filmer från Apolloprojektet. Kan AI ha använts?
Citera
2026-06-12, 13:16
Medlem
DrOutlaws avatar
Citat:

https://youtu.be/c8lDpL5-kr0?feature=shared

Användes prestandafångst för att replikera ansiktsuttryck här med? Tycker du tyngdlöshet i filmer ser likadant ut? Har man så långa oklippta scener i tyngdlöshet i filmer?
Citera
2026-06-12, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrOutlaw
https://youtu.be/c8lDpL5-kr0?feature=shared

Användes prestandafångst för att replikera ansiktsuttryck här med? Tycker du tyngdlöshet i filmer ser likadant ut? Har man så långa oklippta scener i tyngdlöshet i filmer?
Hur ser det ut jämfört med filmen jag undrade över?
Citera
2026-06-12, 17:46
Medlem
DrOutlaws avatar
Citat:
Hur ser det ut jämfört med filmen jag undrade över?

Vadå hur ser det ut?

I videon jag länkade ser det ut som att Marcus befinner sig i tyngdlöshet i rymden utan cgi, utan vajrar osv.

Du pratar om någon hollywoodfilm. (dvs ser inte ut som äkta video från rymden utan cgi)
Citera
2026-06-12, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrOutlaw
Vadå hur ser det ut?

I videon jag länkade ser det ut som att Marcus befinner sig i tyngdlöshet i rymden utan cgi, utan vajrar osv.

Du pratar om någon hollywoodfilm. (dvs ser inte ut som äkta video från rymden utan cgi)
Har du sett The Midnight Sky eller inte? Hur ser tyngdlösheten ut i den filmen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in