Citat:
Ursprungligen postat av
Trollmia
Kom ett mejl idag om att Halebop försvinner och blir Felia istället. Nu tankar jag kontantkortet med 159:- och får fria samtal, fria sms och 5 gig surf (om jag inte använder upp det så samlas det i en pott).
När jag kollade upp priserna hos felia så är samma tankning 199:- Så nästa månad så måste jag gå in på Telias sida och betala ännu mer. Och jag blev osäker på om surfpotten följer med efter den tankningen..
Nån som vet??
MvH
Maria ♥
Såhär säger Halebop
Citat:
Vad innebär detta för mig?
Ditt kontantkort och dina aktiva laddningar flyttas från Halebop till Telia och fungerar som vanligt tills de tar slut. Om du har saldo eller sparad surf följer det med till Telia. Den sparade surfen gäller tills du gör din första laddning hos Telia. Därefter får du prisplanen Telia Saldo.
Texten här säger att surfpotten gäller fram till första laddningen. Så det tolkar jag som att svaret på din fråga om surfpotten blir - Nej.
Hos Telia sparas inte oanvänd surf. Källa: prislistan för kontantkort Telia.
Här ser det ju faktiskt ut som att den kund som inte är uppmärksam riskerar att bli blåst på innestående surfpott.
En tydlig försämring, inte alls som påstås på Halebops hemsida "Hos Telia får du lika bra, eller bättre villkor ".
Bättre för vem då?
Citat:
Ursprungligen postat av
Limma skinkbit
Hrrmm.. Ja jag känner igen det där. Tele2 envisades med att "förbättra" mitt abonnemang ett antal gånger under några års tid samtidigt som de givetvis också höjde priset. Förbättringen bestod av fler gigabyte data per månad, men jag har wifi både hemma och på jobbet och gör av med 1 (en!) gig i månaden i snitt så för min del var det inget som blev bättre.
Som så mycket annat i samhället,
enshittification tror jag det kallas på engelska.
Att rösta med fötterna är ett alternativ men vart ska man gå om alla leverantörer och producenter gör likadant?