2025-09-06, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hackergirl
https://www.halebop.se/ladda
Tänkte fysisk butik där man kan plocka upp ett SIM-kort. Sorry, borde specificerat det.
Citera
2025-09-06, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 41320
Var hittar man Halebops kontatntort numera?
Citat:
Tänkte fysisk butik där man kan plocka upp ett SIM-kort. Sorry, borde specificerat det.

Kan tillägga att jag var inne på en Teliabutik för att hämta ett, men fick veta att de harslutat med Halebop. Vilket jag tycker är extremt konstigt då det är samma ägare.
Citera
2025-09-06, 13:41
Medlem
Hackergirls avatar
Citat:
Kan tillägga att jag var inne på en Teliabutik för att hämta ett, men fick veta att de harslutat med Halebop. Vilket jag tycker är extremt konstigt då det är samma ägare.
Det måste vara nyligen då, var inne på Telia i Farsta för inte så länge sedan och då låg det Halebop kontantkort i deras kassa.

Ja, skumt, samma företag, som sagt... Men allt handlar väl om pengar, Halebop är ju billigare 🤷🏻‍♀️
Citera
2026-05-31, 13:15
Medlem
Någon mer med Halebop kontantkort som plötsligt i fredags ser att det nu ligger under Telia kontantkort? Loggar in på Mitt Telia trots att jag inte är kund där längre och där ligger information om kontantkortet. Detta känns riktigt skumt. Jag vet att Telia äger Halebop men ändå liksom. Hmmm..
Citera
2026-06-01, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zyzyx
Någon mer med Halebop kontantkort som plötsligt i fredags ser att det nu ligger under Telia kontantkort? Loggar in på Mitt Telia trots att jag inte är kund där längre och där ligger information om kontantkortet. Detta känns riktigt skumt. Jag vet att Telia äger Halebop men ändå liksom. Hmmm..
Det är något tekniskt fel hos Telia/Halebop.

Mitt Halebop-kontantkort från november 2024 har försvunnit från mitt konto hos Halebop och återfinns numera på mitt konto hos Telia. Jag har fått ett kundnummer hos Telia. Jag har inga andra åtaganden eller tjänster hos Telia. Mina kontaktuppgifter från Halebop-kontot har förts över till mitt Telia-konto. Ingen information har kommit via e-post eller SMS.

En saldokontroll via *101# visar att det är Halebops prislista som fortfarande gäller.

Det är fler som är drabbade. Sök efter "halebop swedroid" om du vill ha mer information.
Citera
2026-06-01, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nolltaxerik
Det är något tekniskt fel hos Telia/Halebop.

Mitt Halebop-kontantkort från november 2024 har försvunnit från mitt konto hos Halebop och återfinns numera på mitt konto hos Telia. Jag har fått ett kundnummer hos Telia. Jag har inga andra åtaganden eller tjänster hos Telia. Mina kontaktuppgifter från Halebop-kontot har förts över till mitt Telia-konto. Ingen information har kommit via e-post eller SMS.

En saldokontroll via *101# visar att det är Halebops prislista som fortfarande gäller.

Det är fler som är drabbade. Sök efter "halebop swedroid" om du vill ha mer information.
Tack för svar. Det ska jag göra. Jag har även e-postat Halebop men det stod att det är långa svarstider just nu.
Citera
2026-06-02, 09:33
Medlem
https://www.expressen.se/nyheter/expressen-direkt/?post=b9818017-e5b7-43cd-9db1-96c7b354db14

Citat:

2 jun 2026 kl 09.27

Halebop lägger ner
Mobiloperatören Halebop avvecklar och alla tjänster flyttar till Telia, meddelar de på sin hemsida.

Anledningenskriver de är att ”mobilkunders behov utvecklas och därför väljer vi att samla våra erbjudanden hos Telia.”

Flytten kommer att ske löpande under sommaren, med start i juni.
Citera
2026-06-02, 09:47
Medlem
madnesstookthems avatar
WTF:

"Under senare år har Halebop erbjudits som ett mellanprisalternativ på marknaden men över tid har kundernas efterfrågan för det segmentet minskat. Mot den bakgrunden väljer Telia att förenkla sin mobilportfölj, där Halebop avvecklas och fokus läggs på tillväxt och ännu bättre kundupplevelser inom kvarvarande varumärken"

Vilket jävla BS! Vilka privatkunder anser att Halebop är för billigt och funkar dåligt? Och om man vill ha Telias service har det ju bara varit att byta - in house dessutom!

Det är den vanliga jävla girigheten som vanligt. I själva verket är det tvärtom, efterfrågan på personlig kundservice och "premium tjänster" har minskat och alltfler har valt billigare alternativ. Givetvis innebär detta en markant prishöjning för Halebop-kunder.

Grattis Telia, har ni kalkylerat med avhoppen?
Citera
2026-06-02, 10:20
Medlem
Har man haft Halebop kontantkort Saldo så kommer man alltså få dubbla minutpriser för samtal och SMS med bytet till Telia (från 0,99 kr per min/sms till 1,99 kr)... Men visst Telia, det är ju verkligen "lika bra, eller bättre villkor"

https://www.halebop.se/.api/hbp/services/halebop-reverseproxy/v1/images//71fGOJVZmkRlPqPsKgHa6k/a50854579639461b05423f90949a2932/kontantkort_prislista_dec_2024_v4.pdf
https://www.telia.se/assets/m/6c2fbc61be0b103b/

Har Telia slopat månadsavgiften för sitt kontantkort (som var på 15-16 kr om jag minns rätt) eller åker man på den också när man flyttas över? Ser ju inte ut att finnas med i prislistan men den kanske är väl dold någon annanstans. Jag har Halebop kontantkort enbart för en reservtelefon som jag i princip aldrig använder så det känns rätt onödigt att betala månadsavgift för den.

Någon som blir klok på om man får behålla Halebops priser så länge man inte gör en ny laddning hos Telia eller om får Telias priser och villkor direkt när man flyttas över? Funderar på om det är värt att fylla på ordenligt på saldot innan man flyttas över.
Ditt kontantkort och dina aktiva laddningar flyttas från Halebop till Telia och fungerar som vanligt tills de tar slut. Om du har saldo eller sparad surf följer det med till Telia. Den sparade surfen gäller tills du gör din första laddning hos Telia. Därefter får du prisplanen Telia Saldo. Du behåller samma SIM-kort. Behöver du ladda innan flytten gör du det på halebop.se/ladda.
Citera
2026-06-02, 11:03
Medlem
Jag jämförde olika prislistor på https://www.telia.se/om/priser.

I den gamla från december 2024 finns det ”Kontantkort enkel” och ”Kontantkort basprisplan”, där basprisplan har en månadsavgift på 16 kr.

I den nya prislistan från maj 2026 finns bara ”Kontantkort saldo” och det står inget om månadsavgift. Sökte på ”15”, ”16”, ”månadsavgift” i pdf:en och ingenting hittades. Så jag hoppas verkligen att de slopat månadsavgiften.
Citera
2026-06-02, 11:35
Medlem
Limma skinkbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madnesstookthem
WTF:

"Under senare år har Halebop erbjudits som ett mellanprisalternativ på marknaden men över tid har kundernas efterfrågan för det segmentet minskat. Mot den bakgrunden väljer Telia att förenkla sin mobilportfölj, där Halebop avvecklas och fokus läggs på tillväxt och ännu bättre kundupplevelser inom kvarvarande varumärken"

Vilket jävla BS! Vilka privatkunder anser att Halebop är för billigt och funkar dåligt? Och om man vill ha Telias service har det ju bara varit att byta - in house dessutom

Om man vill ha lågpris inom Telia så väljer man väl Fello?

Edit: Om jag fattar saken rätt så har Telia varit ensamma om att ha två egna operatörer (Halebop och Fello) utöver sitt huvudvarumärke. Tele2 har Comviq, Telenor har Vimla och Tre har Hallon.
Senast redigerad av Limma skinkbit 2026-06-02 kl. 11:39.
Citera
2026-06-02, 11:59
Medlem
madnesstookthems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Limma skinkbit
Om man vill ha lågpris inom Telia så väljer man väl Fello?

Edit: Om jag fattar saken rätt så har Telia varit ensamma om att ha två egna operatörer (Halebop och Fello) utöver sitt huvudvarumärke. Tele2 har Comviq, Telenor har Vimla och Tre har Hallon.

Ahh! Fan, my bad. Har helt missat Fello. Då förstår jag om dom vill rensa lite kanske.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in