Citat:
Ursprungligen postat av
Andelslott
Bra artikel! Jag fäste mig särskilt vid detta stycke:
Ja, verkligen spot on. Min fråga till patrixx och andra i hans läger är följande:
---
Hur kan ni låta er luras av en sådan "skojare" när ni är så pass skeptiska till det mesta i vanliga fall? Vad är det som gör att ni helt stänger av ert kritiska tänkande när det dyker upp något udda som saknar evidens?
Till skillnad från oss andra utgår ni alltid först från en individ, en sektledare. Sedan litar ni på denne och alla de 0 "bevis" hen lägger fram.
Vi andra håller oss till data och resultat som är oberoende av någon enskild individ. Visst, en forskare eller en forskargrupp är först men sedan replikeras och publiceras motsvarande resultat av många olika forskare och forskargrupper världen över.
---
Dessutom ljuger herr patrixx när han påstår att det är tusentals andra läkare och experter som påpekat de påstådda bristerna inom virologin. Var är alla dessa människor??? Det är en undanflykt att skylla på rädsla för att förlora läkarleg etc. Har man på fötter och går den professionella vägen blir man hyllad för revolutionerande upptäckter. Nej, sanningen är den att de fåtal läkare som sympatiserar med Lanka inte är objektivt inställda till frågan. De är konspirationssjuka och antivaxxare hela högen.