2026-05-21, 05:10
  #2101
Medlem
Grabbar, använd Deadrop om möjligt - har man körkort så kan det ju vara värt att åka till närmaste stad där DD finns och köpa en lite större mängd. Utanför darknet så köp på gatan. Då menar jag inte att man ska ut och jaga becknare eller automatiskt blir inblandad i gäng. Finns mängder av appar för sånt idag - du har knarkat inom en timme och finns oftast mängder av säljare i ditt område.

Det är fan varit helt hopplöst med att använda Postnord sen Stalin-lagen gick igenom. Jag har fått flera Polisbrev, står bara att det är beslagtaget och sista gångerna att det redan var nerlagt och att narkotikan förvärkas.
Citera
2026-05-27, 12:59
  #2102
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frans-Jaeger
Så var det för mig också. Tills plötsligt en eftermiddag när postnords app plinga till att dom just levererat till mig. Och då när jag gick in i appen och tittade så fanns där plötsligt massa spårinfo från några dagar bak. Det verkade som den infon lagts till flera dagar senare.


Är det hemsidan som inte uppdaterar recensioner eller kan det vara så att ingen har lämnat någon sedan början av april?
Funderar på att köpa på mig ett litet lager men det verkar ju vara lite väl många som fastnar i tullen..
Citera
2026-05-29, 00:08
  #2103
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av No6
Grabbar, använd Deadrop om möjligt - har man körkort så kan det ju vara värt att åka till närmaste stad där DD finns och köpa en lite större mängd. Utanför darknet så köp på gatan. Då menar jag inte att man ska ut och jaga becknare eller automatiskt blir inblandad i gäng. Finns mängder av appar för sånt idag - du har knarkat inom en timme och finns oftast mängder av säljare i ditt område.

Det är fan varit helt hopplöst med att använda Postnord sen Stalin-lagen gick igenom. Jag har fått flera Polisbrev, står bara att det är beslagtaget och sista gångerna att det redan var nerlagt och att narkotikan förvärkas.

Det är i dessa fall man önskade man bodde i en större stad såsom STHLM eller GBG.
Just DD verkar nästan uteslutande existera i dessa städer.
Krånligare då man bor på landet, inte så kul att sitta och åka 80 mil tor för att hämta ett paket.
Att hitta någon som säljer på gatan är kanske inget en vanligt "svensson" gör.
Citera
2026-05-29, 08:00
  #2104
Medlem
Frans-Jaegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av labahaba
Är det hemsidan som inte uppdaterar recensioner eller kan det vara så att ingen har lämnat någon sedan början av april?
Funderar på att köpa på mig ett litet lager men det verkar ju vara lite väl många som fastnar i tullen..

Vet ej. Jag fick hem utan problem för ca 2-3 veckor sedan iaf.
Citera
2026-06-02, 09:25
  #2105
Medlem
Är det någon som fått sin beställning sedan lagret blev påfyllt? Tänkte bara med utredningen så kanske risken att det beslagtas blir större.
Citera
2026-06-02, 14:08
  #2106
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 3kidsinatrenchcoat
Är det någon som fått sin beställning sedan lagret blev påfyllt? Tänkte bara med utredningen så kanske risken att det beslagtas blir större.

Det är nog inte så klokt att dela någon som helst info om var eventuella paket befinner sig på Flashback, förutom i DM:s.
Citera
2026-06-02, 18:37
  #2107
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bastuvurpa
Som StonedMonkey är inne på, det känns som folk snackar om flaggade adresser som det vore något man gjorde bara för man tycker det är lämpligt för stunden! Innan ni tror eller vill slänga er med något "coolt" så gör en liten tillbakablick.

Om Polisen inte eller har knappa resurser att hålla koll på sändningar i sin helhet tror ni då att man skulle gå till åklagaren, be om flaggning på en adress för några gram cola? Det görs tidigast om adressen utnyttjas eller kontinuerligt förekommer i postgången med olagliga saker inte för polisen tog ditt brev med lite cola i eller gjorde det för 12 år sedan.

Kan vi bara släppa det! Jag säger fortfarande eller tycker i alla fall att "Bjurskans" inlägg från 2024 är lika aktuellt fortfarande.

(FB) Tråden om förlorade drogförsändelser.


Fast nu gissar du bara, du har ingen aning om vad du snackar om.

Jo, de kan visst flagga adresser. Hur detta går till rent praktiskt, det vet jag inte. Men jag är 100% säker på att just detta händer mig just nu.
Jag vill inte ge ut för mycket info öppet här, men jag har fått 2st försändelser beslagtagna, för cirka 9 månader sedan. Hur jag vet att de blivit beslagtagna vill jag inte gå in på här, men jag vet till 100% att polisen har dessa försändelser.
Och sedan dess så har i stort sett varje paket (endast lagliga paket) jag fått hem i brevlådan varit, helt uppenbart, öppnade. Ibland har det varit lite slarvigt återförslutet med en bit tejp, och ibland verkar de inte ens ha ansträngt sig för att stänga igen emballaget igen. (Vilket är skumt för om de hade velat nypa mig på fler paket så borde de väl ha öppnat och stängt mina paket snyggare för att inte väcka mina misstankar?)
Detta har aldrig hänt mig förut. Det började efter mina beslagtagna leveranser…
Först trodde jag att det var någon horunge på posten som jävlades med mig, men det är exakt alla paket jag beställt, och beställer, som levereras till mig i det skicket. (Jag får hem (lagliga) paket i brevlådan varje vecka).

Jag kan tyvärr inte avslöja mer än så (för tillfället), och jag skriver inte det här för att vara häftig eller av någon annan patetisk anledning. Jag skriver för att ni andra ska vara vaksamma och medvetna om att det visst kan hända att man får sin adress flaggad…

Jag har ännu inte hört något ifrån polisen om mina försändelser, det har som sagt gått 9 månader sedan de blev beslagtagna. Jag väntar bara på att de ska komma och hämta mig.
Jag återkommer med mer ingående detaljer när ärendet är avklarat.
__________________
Senast redigerad av Farbrorgottis 2026-06-02 kl. 18:47.
Citera
2026-06-02, 19:32
  #2108
Medlem
Bastuvurpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farbrorgottis
Fast nu gissar du bara, du har ingen aning om vad du snackar om.

Jo, de kan visst flagga adresser. Hur detta går till rent praktiskt, det vet jag inte. Men jag är 100% säker på att just detta händer mig just nu.
Jag vill inte ge ut för mycket info öppet här, men jag har fått 2st försändelser beslagtagna, för cirka 9 månader sedan. Hur jag vet att de blivit beslagtagna vill jag inte gå in på här, men jag vet till 100% att polisen har dessa försändelser.
Och sedan dess så har i stort sett varje paket (endast lagliga paket) jag fått hem i brevlådan varit, helt uppenbart, öppnade. Ibland har det varit lite slarvigt återförslutet med en bit tejp, och ibland verkar de inte ens ha ansträngt sig för att stänga igen emballaget igen. (Vilket är skumt för om de hade velat nypa mig på fler paket så borde de väl ha öppnat och stängt mina paket snyggare för att inte väcka mina misstankar?)
Detta har aldrig hänt mig förut. Det började efter mina beslagtagna leveranser…
Först trodde jag att det var någon horunge på posten som jävlades med mig, men det är exakt alla paket jag beställt, och beställer, som levereras till mig i det skicket. (Jag får hem (lagliga) paket i brevlådan varje vecka).

Jag kan tyvärr inte avslöja mer än så (för tillfället), och jag skriver inte det här för att vara häftig eller av någon annan patetisk anledning. Jag skriver för att ni andra ska vara vaksamma och medvetna om att det visst kan hända att man får sin adress flaggad…

Jag har ännu inte hört något ifrån polisen om mina försändelser, det har som sagt gått 9 månader sedan de blev beslagtagna. Jag väntar bara på att de ska komma och hämta mig.
Jag återkommer med mer ingående detaljer när ärendet är avklarat.

Om du säger det så, ja då är det väl så... men jag hittar inte på men ska å andra sidan inte göra ett drev av ditt påstående.

Och det är för om man bara tänker till lite hur arbetsförfaranden är på de olika postterminalerna så fattar man och gör lite google och annan research så ser man det här med flaggning av post inte riktigt funkar som man tror, det är lite coolt att slänga hur sig att man har eller tror sig fått (Ta det hur du vill) men 2 brev för 9 månaders sedan!! Det är f-n ingen flaggning på det men det borde du fatta själv!

Sen om Polisen eller tullen öppnat ett paket så måste man enl. lag informera om det, ja att man öppnat och kontrollerat paketet i fråga.

  • Tullverket öppnar → Tullagen 4 kap. 15 § → du måste informeras.
  • Polisen öppnar → Rättegångsbalken 27 kap. → du måste informeras.

Så bara här är du ute och cyklar! Sluta sitt och tro samt låta som du är värsta Al Capone! Du har ingen jävla flaggad adress om det är 2 försändelser på 9 månader sedan! Det som kan röra till det är väl om du bor i en liten håla men då är det fan brevbäraren som är dig på spåren men denna får ändå inte göra något utan måste rapportera det till polisen... fortfarande ingen flaggad adress

Somna om nu!
Citera
2026-06-02, 19:44
  #2109
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bastuvurpa
Om du säger det så, ja då är det väl så... men jag hittar inte på men ska å andra sidan inte göra ett drev av ditt påstående.

Och det är för om man bara tänker till lite hur arbetsförfaranden är på de olika postterminalerna så fattar man och gör lite google och annan research så ser man det här med flaggning av post inte riktigt funkar som man tror, det är lite coolt att slänga hur sig att man har eller tror sig fått (Ta det hur du vill) men 2 brev för 9 månaders sedan!! Det är f-n ingen flaggning på det men det borde du fatta själv!

Sen om Polisen eller tullen öppnat ett paket så måste man enl. lag informera om det, ja att man öppnat och kontrollerat paketet i fråga.

  • Tullverket öppnar → Tullagen 4 kap. 15 § → du måste informeras.
  • Polisen öppnar → Rättegångsbalken 27 kap. → du måste informeras.

Så bara här är du ute och cyklar! Sluta sitt och tro samt låta som du är värsta Al Capone! Du har ingen jävla flaggad adress om det är 2 försändelser på 9 månader sedan! Det som kan röra till det är väl om du bor i en liten håla men då är det fan brevbäraren som är dig på spåren men denna får ändå inte göra något utan måste rapportera det till polisen... fortfarande ingen flaggad adress

Somna om nu!

Vad gullig du var som kanske ändå försökte hålla en trevlig ton i början av ditt inlägg. Det gick sådär sen.

Sug min kuk din lilla insekt ❤️
Citera
2026-06-02, 19:59
  #2110
Medlem
Bastuvurpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farbrorgottis
Vad gullig du var som kanske ändå försökte hålla en trevlig ton i början av ditt inlägg. Det gick sådär sen.

Sug min kuk din lilla insekt ❤️

Jo jag kom på det sen my bad! Moget avslut! Så, sluta hävda att du beställer "coola" grejer nu och har flaggad adress, maila avsändaren och fråga om dina Pokemon kort verkligen är skickade i stället!
Citera
2026-06-03, 01:24
  #2111
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farbrorgottis
Vad gullig du var som kanske ändå försökte hålla en trevlig ton i början av ditt inlägg. Det gick sådär sen.

Sug min kuk din lilla insekt ❤️
Han har ju dock rätt? Din adress är inte flaggad bara för att två paket ”beslagtagits”. Kan finnas oändligt många orsaker till att paket försvinner. Ibland skickar vendors bara inte för att tjäna lite extra cash, det är vanligare än vad man tror.

Hade dina paket blivit beslagtagna av snuten bör de ha kontaktat dig inom 9 månader, speciellt om de beslagtagit två paket. Samma gäller de andra paket du misstänker ha öppnats. Personligen har jag fått x antal paket öppnade då de misstänkte narkotika, vilket alltid haft med sig ett papper i paketet där de förklarar att de sökt igenom pga misstänkt narkotika.

Du är inte nån Pablo grabben. Lugna ner dig. Ingen är efter dig.
Citera
2026-06-03, 01:32
  #2112
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farbrorgottis
Fast nu gissar du bara, du har ingen aning om vad du snackar om.

Jo, de kan visst flagga adresser. Hur detta går till rent praktiskt, det vet jag inte. Men jag är 100% säker på att just detta händer mig just nu.
Jag vill inte ge ut för mycket info öppet här, men jag har fått 2st försändelser beslagtagna, för cirka 9 månader sedan. Hur jag vet att de blivit beslagtagna vill jag inte gå in på här, men jag vet till 100% att polisen har dessa försändelser.
Och sedan dess så har i stort sett varje paket (endast lagliga paket) jag fått hem i brevlådan varit, helt uppenbart, öppnade. Ibland har det varit lite slarvigt återförslutet med en bit tejp, och ibland verkar de inte ens ha ansträngt sig för att stänga igen emballaget igen. (Vilket är skumt för om de hade velat nypa mig på fler paket så borde de väl ha öppnat och stängt mina paket snyggare för att inte väcka mina misstankar?)
Detta har aldrig hänt mig förut. Det började efter mina beslagtagna leveranser…
Först trodde jag att det var någon horunge på posten som jävlades med mig, men det är exakt alla paket jag beställt, och beställer, som levereras till mig i det skicket. (Jag får hem (lagliga) paket i brevlådan varje vecka).

Jag kan tyvärr inte avslöja mer än så (för tillfället), och jag skriver inte det här för att vara häftig eller av någon annan patetisk anledning. Jag skriver för att ni andra ska vara vaksamma och medvetna om att det visst kan hända att man får sin adress flaggad…

Jag har ännu inte hört något ifrån polisen om mina försändelser, det har som sagt gått 9 månader sedan de blev beslagtagna. Jag väntar bara på att de ska komma och hämta mig.
Jag återkommer med mer ingående detaljer när ärendet är avklarat.

Vadå vet att dom blivit beslagtagna men vill inte gå in på det här? Jag kan väl i och för sig tro på att det kan vara så att man på din lokala postterminal eller din brevbärare helt enkelt fått upp ögonen för dig för att du får hem lagliga paket i brevlådan varje vecka men då är det ju på grund av det, inte att du fått ett par små knarkbrev beslagtagna för nästan ett år sedan. Tror i princip ingen som läser detta behöver känna någon större oro även om det du skriver är helt sant
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in