2026-05-06, 08:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KristianLiv
Ja, det var skanningar fram till Arlanda 2 maj. Där var det inga mer skanningar fram till igår när det dök upp i lådan, då dök det upp i appen att det var levererat.

Okej, jag hade bara 1 skanning att den lämnat holland 1 maj… inget efter det host NL eller PN. Känns inte särskilt hoppfullt. Haha jag måste vara cursed med det här jävla skitbolaget.
Citera
2026-05-06, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blaha95
Tänkte på att alla andra verka ha fått sina. Bör inte fler ha beslagtagits? Jag skriver med vendorn, och hoppas på att det begåtts ett misstag och de glömt min order. Då de har mycket leveranser.

Det är mer ovissheten som är jobbig. Handlar om 30 st Z analoger.

Kommer de och gör en husis och man har lite tabletter här hemma,så för jag väl brösta ringa narkotikabrott. Jag finns ändå redan i registret, för ett annat brott. Så det kommer inte påverka mig nämnvärt med lite böter. Hålla på att gömma, och ha rent hemma är bara mer stressande, för mig.

För det är väl samma staff på att ha 50 tabletter hemma, och att ha 2 tabletter hemma? Blir väl ringa i båda fallen?

Tycker bara det är sjukt löjligt om de nu skulle komma.

Men jag Värderar livskvalité med bra sömn, över eventuellt straff.

Om det nu är beslagtaget, dvs

Om det gäller tabletter så göm det på ett bra ställe. Hundar kan inte lukta sig till 99% av alla tabletter.

Möjligtvis så kan de hitta t.ex. attentin då detta innehåller amfetamin. Rör det sig däremot om benso, opiater eller liknande så hittar de inte detta.

Givetvis så händer det att polisen skruvar isär elektronik, skruvar av lister etc, men om brevet innehöll 30 z-analoger så är risken för detta förmodligen relativt liten.
Senast redigerad av jagharingaben 2026-05-06 kl. 10:04.
Citera
2026-05-06, 11:03
Medlem
Frans-Jaegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaFIare
Okej, jag hade bara 1 skanning att den lämnat holland 1 maj… inget efter det host NL eller PN. Känns inte särskilt hoppfullt. Haha jag måste vara cursed med det här jävla skitbolaget.

Så var det för mig också. Tills plötsligt en eftermiddag när postnords app plinga till att dom just levererat till mig. Och då när jag gick in i appen och tittade så fanns där plötsligt massa spårinfo från några dagar bak. Det verkade som den infon lagts till flera dagar senare.
Citera
2026-05-06, 12:26
Avslutad
Citat:
Tänkte på att alla andra verka ha fått sina. Bör inte fler ha beslagtagits? Jag skriver med vendorn, och hoppas på att det begåtts ett misstag och de glömt min order. Då de har mycket leveranser.

Det är mer ovissheten som är jobbig. Handlar om 30 st Z analoger.

Kommer de och gör en husis och man har lite tabletter här hemma,så för jag väl brösta ringa narkotikabrott. Jag finns ändå redan i registret, för ett annat brott. Så det kommer inte påverka mig nämnvärt med lite böter. Hålla på att gömma, och ha rent hemma är bara mer stressande, för mig.

För det är väl samma staff på att ha 50 tabletter hemma, och att ha 2 tabletter hemma? Blir väl ringa i båda fallen?

Tycker bara det är sjukt löjligt om de nu skulle komma.

Men jag Värderar livskvalité med bra sömn, över eventuellt straff.

Om det nu är beslagtaget, dvs

Vettig inställning. Men du vill väl inte göra jobbet enkelt för den patrull som genomför en husis ? Tänk om dom får jobba lite och sedan få tomhänta från platsen.
Citera
2026-05-06, 14:42
Medlem
Citat:
Jag vet. Men denna vendorn har jag beställt av i flera år. Litar på dem väldigt mycket. Så den är skickad med största sannolikhet.

Imorgon är sista hoppet. Annars kommer det aldrig. Jag sitter och hoppas att det var mycket post under valborg just nu. Läser recensioner och alla har fått sina förutom jag.

Men tror det är kört innerst inne. För det bör ha kommit redan.

Vilken vendor är det ni snackar om? .jag beställer med från NL nämligen och får oftast och väntar ett till nu.
Citera
2026-05-06, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sharkkman
Vettig inställning. Men du vill väl inte göra jobbet enkelt för den patrull som genomför en husis ? Tänk om dom får jobba lite och sedan få tomhänta från platsen.

Haha, ändå sant. Får väl ta och gömma lite kanske då. Hittar dem ändå, så är det skitsamma för mig. Grattis till dem.

Hittar de inget, då kanske jag får ta och bjuda dem på gifflar innan de åker härifrån. Att komma hit för lite sömnmedicin är ändå värt en belöning. Bra prioriterat isåfall.
Citera
2026-05-06, 22:34
Medlem
La en inrikes med post i måndags, ännu inget idag, kört eller?
Citera
2026-05-07, 11:41
Medlem
Förra Måndagen*
Citera
2026-05-07, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MonteJesus
Förra Måndagen*

Ja tyvärr om det är en legit vendor... Dom hade kontroller på terminalerna runt om i landet direkt innan Valborg och kanske pågår fortfarande.. Alltid dumt å beställa innan högtider då grisarna är aktiva då..
Mycket från Rosersberg har inte nått många..
Skit när det blir såhär för många...
Citera
2026-05-07, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MonteJesus
Förra Måndagen*

Exakt som för mig.
Citera
2026-05-07, 16:46
Medlem
Citat:
Exakt som för mig.

Ja piss e d.. Jag torskade 2023 och 2024 vid stora kontroller på terminaler.. Husis båda ggr men dom gick tomhänta från mig båda husisarna.. Men d e fan som rysk roulett att beställa idag asså, man undrar fan om procenten ligger på 50/50 idag om du får grejorna.. Grisarna och PN hr verkligen lärt sig ett å annat genom åren.. Så hittar inte alla Vedors på nått snart så kommer posten vara ett minne blott.. Visst majoriteten av breven tar dom inte ännu, men dom blir fan bättre å bättre på det dom gör..
Ja man får väl se hur det utvecklas..
Tråkigt för er som fastnat i kontroller nu bara 🥺, jag vet hur d känns..
Citera
2026-05-07, 16:48
Avstängd
Underskatta inte antalet vendors som regelbundet blåser kunderna genom att säga de skickat fast de inte gjort det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in