2026-06-02, 02:23
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ördög
Det finns många trådar om ämnet, till exempel

(FB) Unga Emilia 18 år drogs till kriminell äldre pojkvän –nu sitter hon plötsligt häktad! (Damens egna förklaringar i första inlägget)
(FB) Den STORA tråden om tjejer och bad-boys/farliga killar etc etc (/Mod) (Tråden startad år 2000! )
(FB) Varför dras vissa kvinnor till mördare?
(FB) Kvinnors dragning till det onda
(FB) Kvinnor, varför älskar ni kriminella dårar?
(FB) Kvinnorna står i kö för att träffa Peter Madsen
(FB) Attraheras kvinnor fortfarande av mördare i fängelser?
(FB) Varför väljer vissa kvinnor kriminella framför vanliga, snälla, normala killar?

Drygt sex år gammal artikel från finländska Hufvudstadsbladet.

Beskydd, erotik, kristlig omtanke – därför dras en del kvinnor till grova brottslingar
https://www.hbl.fi/2020-01-16/beskydd-erotik-kristlig-omtanke-darfor-dras-en-del-kvinnor-till-grova-brottslingar/
Nyheten om att den livstidsdömde Peter Madsen har gift sig har fått en hel del uppmärksamhet och väcker frågor.
/---/
Det intresse och den attraktion som en del kvinnor känner gentemot män dömda för grova våldsbrott är i sig inte något nytt. Nikita Bergenström, tidigare Juha Valjakkala, dömd för morden i Åmsele har gift sig flera gånger. Steen Christensen, som dömts till livstids fängelse för mordet på två poliser, gifte sig i fängelset. Anders Behring Breivik, som ändrat namn till Fjotolf Hansen, har enligt norska medier fått mängder av kärleksbrev skickade till sig i fängelset.
/---/
Hannu Lauerma är överläkare vid Psykiatriska sjukhuset för fångar. Han betonar att det inte finns någon systematisk forskning kring fenomenet, vare sig i Finland eller internationellt.
/---/
Utan att kommentera enskilda fall ser Hannu Lauerma vissa, mycket olika, motiv bakom fenomenet.

Enligt Lauerma har en del av kvinnorna kopplingar till den undre världen. De kan uppleva sig hotade, på riktigt eller i sina fantasier. Då kan äktenskapet med en våldsbrottsling som är i fängelse upplevas som ett skydd och som avskräckning, till exempel vid konflikter eller om kvinnan har skulder.

En annan förklaring handlar om makt och dragningskraft.

– Makt är för många något väldigt erotiserat. Somliga upplever våld som en extrem form av makt som de kan uppleva som oerhört attraktivt.

– Det handlar om en glorifiering av ondska som visar på värderingar och en speciell karaktär. I en del fall kan det också vara kvinnor som har personlighetsstörningar.

Beskrivande är att intresset för männen oftast upphör om de efter psykiatrisk undersökning flyttas från fängelse till rättspsykiatrisk klinik.

– Så länge en person betraktas som en stark aktör kopplas det till en viss erotisk dragningskraft, men då det konstateras psykiatrisk sjukdom hos personen minskar kontakterna betydligt, säger Lauerma.
/---/
Somliga interner kan genom äktenskap försöka få till exempel rätt till träffar eller andra förmåner.

– I Finland uppnår man ändå väldigt lite genom att ingå äktenskap under fängelsetiden med en person som man inte har känt sedan förr, säger Hannu Lauerma.

Peter Madsen utsatte sitt offer för mycket grovt våld. Att han ändå lockar till sig kvinnor förklarar Hannu Lauerma med statistik.

– Antalet kvinnor som är medvetna om fallet är hundratals miljoner. Bland dem finns det alltid något undantagsfall som är intresserat. Visst är det här väldigt avvikande men det handlar om de stora siffrornas lag.

Det talas ofta om mäns våld mot kvinnor men mer sällan talas det om alla dessa kvinnor som kan betecknas som groupies som inte verkar bry sig det minsta om brottsoffren som kommit i de kriminella männens väg. Annat ljud i skällan brukar det dock bli när de själva råkar illa ut.
Citera
2026-06-02, 08:32
Medlem
detta har faktiskt en god grund att diskutera

om inte det kriminella packet fick kärlek från en del kvinnor hade de avvägt att sluta med sin karriär
så ni kvinnor har mer möjlighet att påverka än ni tror!
men istället kelar ni med sandnegrerna å röstar ni hem mer pack genom rd-röst på de rödgröna fascisterna
tack för att ni förstört sverige

Citat:
Ursprungligen postat av vill-va-anonym-va
Jag undrar vad det är för typ av kvinnor som inleder förhållande med kriminella män och som dessutom väljer att skaffa barn med dessa? Vad är det ni ser i dessa män egentligen? Vad har dessa män?
Etnicitet spelar ingen roll, men Sverige är fokus.

Vore tacksam om kvinnor kan svara också.
Citera
2026-06-02, 08:45
Medlem
ReiseReises avatar
Många kvinnor dras till killar som är 'intressanta' (och allt vad de innebär), något feminister vägrar erkänna. Skulle även gissa på att dessa kriminella har goda sociala förmågor vilket också går hem hos kvinnor.
Citera
2026-06-02, 08:51
Avslutad
Citat:
Jag undrar vad det är för typ av kvinnor som inleder förhållande med kriminella män och som dessutom väljer att skaffa barn med dessa? Vad är det ni ser i dessa män egentligen? Vad har dessa män?

Jag behöver ju för det första en kille som kan hantera mig, så han borde vara fångväktare/kriminalvårdare eller snut.
Å då kommer jag på att jag har problem med lagen, så han lär ju inte vara så engagerad i att upprätthålla den. Nä här ska minsann ingen tillrättavisa någon gubben 😏
Sen är jag jävligt grov i käften, så han måste nästan tillhöra nedre medelklassen för att kunna tolka det. Och många dumma idéer har jag, så han kan inte vara överdrivet vettig heller.
Det betyder väll egentligen ”pga sin fritid har han nu svårt att få jobb, och han följer med på vilka äventyr som helst utan att tänka efter en extra gång. Och så tycker han att du är skitrolig gumman.”

Kort sagt: Jag behöver en rolig kille som kan hantera mig men också se till så att jag inte tröttnar på vardagen.
Citera
2026-06-02, 10:03
Medlem
MisterPartyfucks avatar
Kvinnor brukar snabbt hitta det som konventionellt och tryggt sen trippa de på tå och utforskar "alternativen". På samma sätt är de fascinerade av att kriminella gör sidospår från samhället.

Jag vet inte hur många gånger man sagt till en kvinna "så här fungerar den knappen, men rör inte den andra knappen". 8/10 kommer trycka på den andra knappen för att pröva.
Citera
2026-06-02, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gniknus2
detta har faktiskt en god grund att diskutera

om inte det kriminella packet fick kärlek från en del kvinnor hade de avvägt att sluta med sin karriär
så ni kvinnor har mer möjlighet att påverka än ni tror!
men istället kelar ni med sandnegrerna å röstar ni hem mer pack genom rd-röst på de rödgröna fascisterna
tack för att ni förstört sverige

Det är bara en väldigt liten minoritet av kriminella som är populära hos tjejer, och oftast är det dom som inte är särskilt kriminella i praktiken.
Citera
2026-06-02, 11:31
Medlem
även om din gissning vore 100% korrekt så behöver "bad boy"-gimmiken dö ut

det är bara patetiskt och tjejer utan iq och/eller självrespekt är de enda som sysslar med det.

10 år senare lipar de i en artikel i expressen att de fick stryk av mannen

surprise motherfucker

Citat:
Ursprungligen postat av 8978wxu642
Det är bara en väldigt liten minoritet av kriminella som är populära hos tjejer, och oftast är det dom som inte är särskilt kriminella i praktiken.
Citera
2026-06-02, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8978wxu642

Det beror nog helt på. Man kan ju trots allt säga detsamma om hela gruppen män, det är en väldigt liten minoritet som är populär överlag.

Förstår att du vill förminska fenomenet men den data du presenterar tillför ingenting. Kolla gärna hur många barn dömda brottslingar kontra laglydiga män får istället.

Citat:
även om din gissning vore 100% korrekt så behöver "bad boy"-gimmiken dö ut

det är bara patetiskt och tjejer utan iq och/eller självrespekt är de enda som sysslar med det.

10 år senare lipar de i en artikel i expressen att de fick stryk av mannen

surprise motherfucker

Du får det att låta som om detta är någon trend kvinnor hakat på. Det påminner lite som hur kvinnor försöker övertala män att välja äldre feta maskulina kvinnor. Hopplöst.
Citera
2026-06-02, 13:00
Medlem
Citat:

Det är väl spännande med en badboy antar jag.
Men jag förstår inte det heller.

Det håller sällan länge gissar jag.
Citera
2026-06-02, 13:01
Medlem
nej, men det är en relevant observation jag gör för många kvinnor klagar hela tiden på män för det är sk män som står för nästan all ökande brottslighet, men likaväl gör de inget själva för att hjälpa det de kan..

sen är det skillnad på att tycka snubben som skolkar är cool, och att gå armkrok med en ständigt dödshotad knark-arab på stan

Citat:
Ursprungligen postat av Phailure
Det beror nog helt på. Man kan ju trots allt säga detsamma om hela gruppen män, det är en väldigt liten minoritet som är populär överlag.

Förstår att du vill förminska fenomenet men den data du presenterar tillför ingenting. Kolla gärna hur många barn dömda brottslingar kontra laglydiga män får istället.

Du får det att låta som om detta är någon trend kvinnor hakat på. Det påminner lite som hur kvinnor försöker övertala män att välja äldre feta maskulina kvinnor. Hopplöst.
Citera
2026-06-02, 13:09
Medlem
Citat:
nej, men det är en relevant observation jag gör för många kvinnor klagar hela tiden på män för det är sk män som står för nästan all ökande brottslighet, men likaväl gör de inget själva för att hjälpa det de kan..

sen är det skillnad på att tycka snubben som skolkar är cool, och att gå armkrok med en ständigt dödshotad knark-arab på stan

Men de kvinnor som klagar på kriminalitet är väl sällan de som agerar groupies åt kriminella. Inte kommer Hassan sluta vara kriminell bara för att några brudar han inte känner väljer någon incel istället honom.
Citera
2026-06-02, 13:10
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudolfHutler
Det är partybrudar som skriker "yea yea yea" när de dansar disco.

Ja, det är korkade, nedslummade, missbrukande kvinnor som nästan alltid är uppvuxna i likartade miljöer och fått samma bristfälliga uppfostran. Fadern frånvarande, brodern (eller mer troligt HALVbrodern) är också kriminell. De ser dessa män som coola och häftiga, och de tror att de ska vara trygga med mannen för att han ska beskydda dem. Och så blir det kanske ett litet tag - tills han i stället vänder sina otyglade aggressioner mot kvinnan...

Det man alltid läser om i sådana här sammanhang, att det skulle vara "goda" kvinnor typ som slumsystern i Körkarlen som blir kär i en sådan man och vill älska honom hel... tror jag är väldigt ovanligt i verkligheten.

D.v.s. det finns ju kvinnor som KÄNNER så, för kriminella män som redan blivit kända i media och som de lär känna genom media (men aldrig hade i sin bekantskapskrets förut). De skriver brev på vinst och förlust till den kände kriminella mannen i fängelset, men detta är något annat. Det är bara en fantasi, även om det någon sällsynt gång kan hända att kvinnan får börja komma på besök i fängelset. Men de kriminella männen tänder egentligen inte på den typen av kvinnor, de vill ha de unga sönderopererade våpen med tatueringar, silikonbröst och ankläppar. Så om de verkligen blir tillsammans med någon av de "goda" - oftast jämnåriga - brevskriverskorna, så lär det vara bara en form av utnyttjande för att försöka förändra sin image.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in