Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2000-09-03, 03:44
  #1
Medlem
Efter att ha läst Lady C´s inlägg om våldtäktsfantasier och mina egna funderingar i varför kvinnor tänder på farliga män beslöt jag mig för att starta en debatt om det.

Jag borde kanske redogöra för vad jag själv tror till att börja med.

1:Kvinnor vill ha starka män.Citat från en tjejkompis "Jag tror det är genetiskt.Vi vill ha en man som kan klubba ned en oxe och släpa in oss i sovrummet." Okej,kvinnor vill ha en stark man som på ett kraftfullt sätt kan visa vad HAN vill.

2:"Farliga män är mer spännande därför att de är mer oförutsägbara.De är nonchalanta,tar för sig,följer sin egen väg,gör som de själv vill,ofta till vilket pris som helst.

3:Eftersom den "farlige" mannen är såpass oförutsägbar vet man aldrig var man har honom,vilket gör att varje dag blir som ett litet äventyr.

4:Att leva på gränsen gör att kvinnan känner sig mer levande och lite speciell.Lite utvald sådär...

5:Andra kvinnor vill ha honom och andra män ser upp till honom vilket gör honom ännu mer attraktiv.

Det var en del av mina tankar i ämnet.Nu lämnar jag fältet fritt för er andra.

;-)
Citera
2000-09-03, 07:45
  #2
Medlem
Varför tänder kvinnor på "farliga" män?

Börjar med att förtydliga mig.
Jag tänder inte på "farliga" män snarare tvärtom, efter min uppväxt och mina erfarenheter skyr jag den typen som pesten. Det som är huvudsaken i min sexfantasi är inte partnern utan situationen i sig.
Enligt en bok jag läst (Kvinnors sexuella fantsier av Nancy Friday, tar upp ämnet seriöst trots att fantasierna är noggrant beskrivna) så har många "normala" kvinnor en hel del kinky sexfantasier. Att fantisera om sex med djur är visst inte alls så ovanligt men jag tror inte att dom kvinnorna specifikt tänder på hundar i det verkliga livet. Detta för att förtydliga skillnaden mellan sexfantasi och verklighet.

Jag säger inte emot dina teorier eftersom det uppenbarligen finns kvinnor som faller för den här typen men vill gärna göra ett försynt påpekande om att man kan inte generalisera - i detta fallet heller.
Det finns kvinnor som föredrar helt andra typer av män.
Vill bara kommentera nummer ett:

"1:Kvinnor vill ha starka män.Citat från en tjejkompis "Jag tror det är genetiskt.Vi vill ha en man som kan klubba ned en oxe och släpa in oss i sovrummet." Okej,kvinnor vill ha en stark man som på ett kraftfullt sätt kan visa vad HAN vill."

Nu blir jag väldigt Darwinistisk och påstår att jag håller med men med reservationen att det är ett beteende som gäller bara i sexuella situationer. I naturen är det mycket riktigt hanen som oftast är den dominante vid parning.
Sedan förekommer ju undantag inom arten människa där kvinnan är den som är sexuellt dominerande.

Som del två så lägger jag ut min teori om varför vissa kvinnor dras till "farliga" män och t o m brottslingar.
En man som är "farlig" enligt exemplet ovan är egentligen bara skenbart stark. I själva verket så handlar det om (i fallen där det inte direkt är en psykisk sjukdom eller störning) en omogen och osäker och otrygg man som inte har koll på hur man beter sig.
Till denne man dras kvinnor som är likasinnade i den bemärkelsen att dom är omogna, osäkra och otrygga för att kunna få en del av det som dom felaktigt uppfattas som styrka och säkerhet.

En högst ovetenskaplig teori av

/Lady C



Citera
2000-09-03, 13:45
  #3
Medlem
Varför tänder kvinnor på "farliga" män?

Debbaterar du med dig själv igen Lady Fetto
Citera
2000-09-03, 13:54
  #4
Medlem
Varför tänder kvinnor på "farliga" män?

Även om inte Ladyn håller med riktigt, så ligger det mycket i det du säger, Hmm. Jag drar mig till minnes ett test som gjordes i en skola någonstans (minns inte vilken årskurs). Där fick tjejerna beskriva den perfekta killen, inte utseendemässigt utan på en mer mental nivå. Tjejerna kom fram till att killen skulle vara snäll, smart, vänlig osv. Men när någon kille i klassen fick i uppgift att "spela" tjejernas drömkille, tyckte alla att han var "värsta tönten".
Så, även om kvinnor naturligtvis vill ha "snälla" killar i långa förhållanden, så tror jag inte det är dragningen från början. Då tror jag att tjejerna tycker att det är sexigare(?) med en "farlig" kille.
Citera
2000-09-03, 17:45
  #5
Medlem
Varför tänder kvinnor på "farliga" män?

Vad vet jag, jag är ju bara kvinna. ;-)
Nä, allvarligt talat så har jag inte förnekat att så kan vara fallet utan påpekade bara att det finns dominanta kvinnor som det här inte stämmer på. Det ni beskriver är ju detsamma som jag inte förnekar; att Darwinismens lagar om den starke hanen som kan föra sina gener vidare är vinnaren enligt våra instinker, men sedan faller ju detta oftast när intellektet börjar arbeta.
Eller har jag missuppfattat er?

/L
Citera
2000-09-03, 18:42
  #6
Medlem
Varför tänder kvinnor på "farliga" män?

min egen erfaranehet på området har sagt mig två saker:

när tjejer söker "dater"
då skall det vara en häftig kille, gärna erfaren och varför inte "farlig" särskilt tror jag om det kan utmana föräldrarnas goda smak....
jag minns en kompis som en nyårafton sade - "nästa år skall jag bli ett svin. varför skall man vara trevlig när tjejer ända bara faller för svin?"

när tjejer söker en "man"
någon sade att - "en kvinna letar efter en far till sina barn medan män tittar efter tjejer med stora bröst"

jag känner personligen både killar och tjejer som är rent ut sagt usla på att hitta partners (det var jag oxo en gång i tiden), de verkar verligen dras till personer som de absolut inte passar ihop med. som till exempel min bäste kompis som är mycket beläst men alltid faller för hjärndöda bimbos medan tjejer som "passar" honom är oitressanta....... knäppt!!

ett litet inlägg bara.........................................

/ rick
Citera
2000-09-04, 01:40
  #7
Varför tänder kvinnor på "farliga" män?

ville bara påpeka att många män oxå vill ha "farliga" kvinnor snarare än snälla, trevliga, tjejer. jag tror dom flesta kvinnor kan hålla med om att ju mer bitchig man är, destå fler killar dyrkar en. (men det håller givetvis inte i längden....)
Citera
2000-09-04, 01:51
  #8
Medlem
Varför tänder kvinnor på "farliga" män?

Kul att folk vill debattera!

Lady C: Jag förstår mkt väl vad du menar med "omogna, osäkra och otrygga för att kunna få en del av det som dom felaktigt uppfattas som styrka och säkerhet." Jag tror att det är just det som är problemet.Svaga människor dras till det som är skenbart starkt.Precis som att vissa ställer upp på att mobba svagare individer för att själva slippa bli mobbade.(en kanske inte helt riktig jämförelse)

Det är väl som så att de flesta "farliga" män egentligen är väldigt otrygga i sig själva,barnsliga,osäkra,svaga och har taskigt självförtroende i grund och botten men att det yttrar sig i självhävdelse och kaxighet för att dölja osäkerheten.

Vicotnik:Jag har samma erfarenhet.Varje gång ämnet har kommit på tal har alla tjejer utan omsvep sagt "Jag vill ha en snäll,omtänksam,generös
intelligent,välutbildad man." Men i själva verket så faller de för "svinen" d.v.s killar som ljuger,bedrar,som lätt fixar brudar,som blåser folk,kaxiga egoistiska killar som gör vad som faller dem in utan någon tanke på vad det har för konsekvenser för andra o.s.v o.s.v De snälla killarna är helt enkelt inte lika intressanta...inte i början iaf.Men med tiden så brukar det väl visa sig att det är dem man ska satsa på...de snälla killarna alltså.

Jag känner en kille som är ett "svin".Han ser inte bra ut,han är fet och otränad,inte vidare bildad,har inte gått någon särskild utbildning efter grundskolan,han har inget redigt arbete,ingen vidare klädsmak eller nåt annat som utmärker honom på ett positivt sätt.MEN han är en jävel på brudar ändå.Varför? Jo..han har ett munläder som inte är av denna jord.Han kan snacka sig till vad som helst.Han ljuger ihop historier om allt möjligt,om tidigare jobb,folk han känner,saker han har gjort,platser han har varit på,sin ålder o.s.v.Trots att han inte vet ett dugg om vissa ämnen så låter det som att han är mycket insatt i ämnet,vilket gör att tjejerna faller som käglor.Han snackar och skämtar och håller på så att alla gillar honom skarpt.MEN när han väl har lyckats få omkull tjejen och blivit tillsammans med henne dröjer det inte länge förrens det tråkiga börjar.Saker försvinner,pengar försvinner,det börjar sakta men säkert krypa fram att han samtidigt är tillsammans med flera andra brudar (har förhållanden alltså) och att han är ute och vänstrar med massor av tjejer.Vi andra (kompisarna) får alltid ta emot en massa skit för att vi visste hur han är,men inte gjorde något,varnade tjejen o.s.v.Men det lustiga är att när man väl varnar någon tjej,säger till henne att "Du ska kanske ta vad han säger med en nypa salt..med ganska stora nypor salt" så låter det som en rejäl portion skitsnack.
Problemet är att JAG och de flesta andra kan aldrig låta lika trovärdiga som honom just därför att han har "det".

Det låter som att jag är avundsjuk på "svinet" men så är inte fallet.
Jag har hellre ett rent samvete än en massa lik i garderoben...

Fortsätt gärna debattera. ;-)
Citera
2000-09-04, 02:21
  #9
Medlem
Varför tänder kvinnor på "farliga" män?

...ville bara tillägga en sak.

Sinny du har kanske rätt.Det är nog så att de flesta dras till dem som är svårflörtade.Det som man inte kan få är mer intressant än det som man kan få eller rättare sagt..det är roligare om man får kämpa lite för mycket än för lite.

Sovdags...zzzZZZzzzzZZzz
Citera
2000-09-04, 17:49
  #10
Medlem
Varför tänder kvinnor på "farliga" män?

Lady Fetto kör upp en brödkavel i arslet innan du går och lägger dig i din kätte
Citera
2000-09-04, 18:08
  #11
Medlem
Varför tänder kvinnor på "farliga" män?

Ovanstående inlägg är skrivet av Lill-Marit Bugge.

Jag tar avstånd från varje dylikt påstående för jag har ätit flodhästbajs till frukost idag igen och då blir jag jätteglad. Mums!!!

Hej då från er ständigt lika korkade Dyng-Evert.
Citera
2000-09-09, 15:10
  #12
Medlem
Varför tänder kvinnor på "farliga" män?

Ingen som har något mer att säga..?

*ser lite förvånad ut*
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback