2024-01-13, 16:57
Medlem
Nu när så många män är mördare och kvinnomisshandlare!

Är dessa män i fängelse fortfarande spännande för många kvinnor?
Förut var dom ändå få nu vimlar det av dom och dom flesta okända.
Får dom fortfarande många beundrare?
Eller är det slut med det nu?
Senast redigerad av mikael2 2024-01-13 kl. 17:45.
Citera
2024-01-13, 17:07
Medlem
BOMB-CPs avatar
Nä, inte slut.
Citera
2024-01-13, 17:08
Medlem
DumSKALLEN123s avatar
Jo aggressiva män kommer och har alltid vara fascinerande för en förvånansvärt stor andel kvinnor.

"Bundy allegedly received hundreds of love letters from women while he was incarcerated, and married a woman, Carole Ann Boone, whom he had met while both were working in Washington."

Ted Bundy var alltså en seriemördare som käkade sina offers kroppsdelar.
Citera
2024-01-13, 17:15
Avstängd
Det förekommer fortfarande i väldigt stor utsträckning, ju grövre brott, desto mer kontaktskapande. Det handlar om moderlighet, och farlighetsmyten.
Citera
2024-01-13, 17:16
Medlem
halaltarzans avatar
Också ett exempel....

Citat:
Victoria Larsson var 16 år när hon förälskade sig i trippelmördaren Juha Valjakkala. Och började brevväxla med honom.

Nej, tokiga kärringar tar det nog aldrig slut på.
Citera
2024-01-13, 17:17
Medlem
BOMB-CPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Det förekommer fortfarande i väldigt stor utsträckning, ju grövre brott, desto mer kontaktskapande. Det handlar om moderlighet, och farlighetsmyten.
Farlighetsmyten, kan du förklara jag förstår inte.
Citera
2024-01-13, 17:21
Medlem
Är det på samma sätt vad gäller män som blir förälskade i tokiga tanter? Typ Johanna Möller eller Johanna Jansson?

(är Johanna överrepresenterat bland kvinnliga mördare?)

Citat:
Ursprungligen postat av BOMB-CP
Farlighetsmyten, kan du förklara jag förstår inte.
Hittade en artikel i Expressen där fenomenet diskuteras. Får intrycket av att en otrygg barndom på något sätt får dem att attraheras. Eller att de helt enkelt ogillar tryggheten av vad en ingenjör på Volvo kan ge.
Citat:
- De kvinnor som attraheras av farliga män söker efter spänning. De behöver omväxling och upplevelser, upplevelser som sticker ut från det normala. Det sista de vill ha är rutin - en Svenssongubbe med portfölj, där vardagar och helgdagar ser likadana ut.
https://www.expressen.se/nyheter/inloggad/darfor-lockas-kvinnor-av-de-farliga-mannen/

En skapligt lång artikel, och svårt att citera speciella avsnitt. Ej bakom betalvägg i nuläget. https://www.expressen.se/nyheter/inloggad/darfor-lockas-kvinnor-av-de-farliga-mannen/
Senast redigerad av Pillerarm 2024-01-13 kl. 17:27.
Citera
2024-01-13, 17:27
Avstängd
Xpander-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pillerarm
Är det på samma sätt vad gäller män som blir förälskade i tokiga tanter? Typ Johanna Möller eller Johanna Jansson?

De afghanpojkar som knullade den suggan hotade hon väl iof med indraget uppehållstillstånd mm för de skulle ställa upp. Inte riktigt samma.

Dessutom är det väl mer normalt män som raggar på kvinnor, men här uppstår ju en situation där en massa kvinnor raggar på en man, som ju uppenbart är bla psykopat
Senast redigerad av Xpander- 2024-01-13 kl. 17:30.
Citera
2024-01-13, 17:28
Medlem
DumSKALLEN123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xpander-
De afghanpojkar som knullade den suggan hotade hon väl iof med indraget uppehållstillstånd mm för de skulle ställa upp. Inte riktigt samma sak.

Precis, det går inte alls att jämföra. Hon hade en hållhake på afghan "boy-toys" från början. Här är det helt främmande kvinnor och på helt eget initiativ, som söker sig till mördare / kannibaler osv.
Senast redigerad av DumSKALLEN123 2024-01-13 kl. 17:30.
Citera
2024-01-13, 17:28
Medlem
christer-ulfbaages avatar
Citat:

Minns att jag såg ett Veckans brott om det där.
Verkar vara ett kvinnligt fenomen även om det förkommer att männen blir sugna på lite mörderskor ibland
Har ingen statistik dock såhär på lördagskvisten
Citera
2024-01-13, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xpander-
De afghanpojkar som knullade den suggan hotade hon väl iof med indraget uppehållstillstånd mm för de skulle ställa upp. Inte riktigt samma sak.
Där handlade nog om hot, av det jag läst i alla fall.

Men jag har för mig att jag läst att hon får beundrarbrev nu när hon sitter inne. Det är sådant jag förundras över.

Edit. Googlade på hennes namn och "beundrarbrev".
Citat:
”Jag får många brev från unga killar som ser upp till mig och till de brott jag anklagas för. Mycket kretsar kring mitt utseende. En del erbjuder sig att ha sex.”
https://www.allas.se/samhalle/karlek-i-fangelset-fangar-berattar-om-sina-beundrare/137257

Så fenomenet verkar inte ha med kön att göra. Både farliga män liksom kvinnor får beundrare.
Senast redigerad av Pillerarm 2024-01-13 kl. 17:31.
Citera
2024-01-13, 17:30
Medlem
BOMB-CPs avatar
Citat:

Hittade en artikel i Expressen där fenomenet diskuteras. Får intrycket av att en otrygg barndom på något sätt får dem att attraheras. Eller att de helt enkelt ogillar tryggheten av vad en ingenjör på Volvo kan ge. https://www.expressen.se/nyheter/inloggad/darfor-lockas-kvinnor-av-de-farliga-mannen/

En skapligt lång artikel, och svårt att citera speciella avsnitt. Ej bakom betalvägg i nuläget. https://www.expressen.se/nyheter/inloggad/darfor-lockas-kvinnor-av-de-farliga-mannen/

Frågade specifikt om "Farlighetsmyten"
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in