2026-06-02, 04:22
  #37
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym83638
Ganska nydligen blev jag precis dumpad av min flickvän. Vi va tillsammans i 1 år och 8 månader, vi hade de underbart med varandra, vi skrattade hela tiden, gjorde saker med varandra, bra sex liv, bra kontakt med familjen, allting va helt underbart. Men så skriver hon ungefär nu för en timma sen på SMS att hon inte ville vara med mig längre. Hon skrev detta nu efter att hon hängde med sin efterblivna 0 iq blonda bästa vän som är en riktigt party hoe igår. För ett par veckor sedan så hängde dem med varandra också och då skrev hon att hon ville ta en paus. Och så ringde jag henne eftersom jag va flera timmar från henne. Vi pratade i två timmar och träffades några dagar senare och så blev allting bra igen. Men som jag sa så träffades dem igår igen och så dumpade hon mig utan någon anledning överhuvudtaget alls nu. Jag känner mig helt förkrossad, jag är 20 år gammal med bara massa fake vänner, familjeproblem, hon va min trygghet och jag visade absolut inga deprimerade känslor ang mot henne alls. Jag är 20 år gammal grabb och jag vet inte vart jag ska ta vägen eller göra, Vem jag ska rikta mig till. Nån som har varit med om något samma och kan ge tips hur man ska ta sig vidare från allt detta, inte bara dumpandet med hur allt i livet ska kunna lösa sig? Vännerna o familjen, är helt jävla lost asså
ja du ts.....det är alltid trist när ett förhållande tar slut, vad som än ligger bakom det.
att låta din tjej vara den "trygga punkten" i livet är helt galet i din ålder, du kan aldrig veta om tjejen stannar eller vad som kommer hända i livet. försök vara ensam ett tag o jobba på dia olika relationer gör det första. när det gått ett tag känns det bättre. du kan inte bestämma över tjejens kompisar i längden. du kan ju alltid testa att låta henne välja mellan dig o partyfnasket. men förr eller senare väljer hon bort dig o du är ändå dumpad. det bästa du kan göra är att vara ensam o jobba på ditt eget liv på ditt eget sätt.
om hon väljer sin partyhora före dig, är hon ämdå fel tjej för dig! -hur bra ni än kan ha det ibland. alla har olika sidor o gör sina egna val. du kommer vara en starkare kille när det gått ett tag även om det är tråkigt tills du kommer över henne.

bryt all kontakt. svara inte i telefonen, inte på sms, ta bort henne från facebook o överallt du gar henne på. ring INTE , ävon om du är fyllsentimental. om DU bryter allt o håller det, är det DU som kommer över henne istället för tvärtom !

lita på mig !

beem there done that..............

pma mig om du vill snacka lite polarn

mvh
Citera
2026-06-02, 08:05
  #38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym83638
Ganska nydligen blev jag precis dumpad av min flickvän. Vi va tillsammans i 1 år och 8 månader, vi hade de underbart med varandra, vi skrattade hela tiden, gjorde saker med varandra, bra sex liv, bra kontakt med familjen, allting va helt underbart. Men så skriver hon ungefär nu för en timma sen på SMS att hon inte ville vara med mig längre. Hon skrev detta nu efter att hon hängde med sin efterblivna 0 iq blonda bästa vän som är en riktigt party hoe igår. För ett par veckor sedan så hängde dem med varandra också och då skrev hon att hon ville ta en paus. Och så ringde jag henne eftersom jag va flera timmar från henne. Vi pratade i två timmar och träffades några dagar senare och så blev allting bra igen. Men som jag sa så träffades dem igår igen och så dumpade hon mig utan någon anledning överhuvudtaget alls nu. Jag känner mig helt förkrossad, jag är 20 år gammal med bara massa fake vänner, familjeproblem, hon va min trygghet och jag visade absolut inga deprimerade känslor ang mot henne alls. Jag är 20 år gammal grabb och jag vet inte vart jag ska ta vägen eller göra, Vem jag ska rikta mig till. Nån som har varit med om något samma och kan ge tips hur man ska ta sig vidare från allt detta, inte bara dumpandet med hur allt i livet ska kunna lösa sig? Vännerna o familjen, är helt jävla lost asså

Varför skriver du dem. Kan man inte skillnaden mellan de och dem så bör man använda dom. Dom är numera korrekt skriftspråk, så varför ge sig in i svårigheter i onödan
Citera
2026-06-02, 08:08
  #39
Medlem
Livet visar ofta på att sköta sig själv i vissa avseenden, det sker en filtrering i både personer man lär känna som inte vill en väl. Men även partners också.

Det låter brutalt men det som kallas livet går förbaskat snabbt så hur tungt den än känns idag så kommer du hoppas mellan dessa öar av minnen under livets gång. Och tänk oavsett på dig mest och gör det du vill och kan för att ta dig vidare.

Ta spontana galna steg i riktningar du inte känner dig komfortabel med, menar såklart inte droger och skit, mer äventyrliga spännande utmaningar. Bara för att en person väljer att bryta upp efter en tid betyder ju inte att ni hade det dåligt, kom ihåg det bra och sök dig till nya bra minnen.
Citera
2026-06-02, 08:47
  #40
Medlem
Ja gråt en skvätt, ta tag i din skit, träna mycket, vänta med förhållande, she belonged to the streets, och du är ung. Det är inte så vanligt att förhållande som skapas i den åldern håller..

Om inte allt för lång tid kommer du se fördelarna med att det tog slut.
Jag har med blivit av med tjejer och känt mig nere, men ser idag tillbaka på det problemfritt då jag ser att det inte skulle funkat ändå.

Citat:
Ursprungligen postat av Anonym83638
Ganska nydligen blev jag precis dumpad av min flickvän. Vi va tillsammans i 1 år och 8 månader, vi hade de underbart med varandra, vi skrattade hela tiden, gjorde saker med varandra, bra sex liv, bra kontakt med familjen, allting va helt underbart. Men så skriver hon ungefär nu för en timma sen på SMS att hon inte ville vara med mig längre. Hon skrev detta nu efter att hon hängde med sin efterblivna 0 iq blonda bästa vän som är en riktigt party hoe igår. För ett par veckor sedan så hängde dem med varandra också och då skrev hon att hon ville ta en paus. Och så ringde jag henne eftersom jag va flera timmar från henne. Vi pratade i två timmar och träffades några dagar senare och så blev allting bra igen. Men som jag sa så träffades dem igår igen och så dumpade hon mig utan någon anledning överhuvudtaget alls nu. Jag känner mig helt förkrossad, jag är 20 år gammal med bara massa fake vänner, familjeproblem, hon va min trygghet och jag visade absolut inga deprimerade känslor ang mot henne alls. Jag är 20 år gammal grabb och jag vet inte vart jag ska ta vägen eller göra, Vem jag ska rikta mig till. Nån som har varit med om något samma och kan ge tips hur man ska ta sig vidare från allt detta, inte bara dumpandet med hur allt i livet ska kunna lösa sig? Vännerna o familjen, är helt jävla lost asså
Citera
2026-06-02, 08:49
  #41
Medlem
Den här idén du har om att det är ditt ex kompis som plockat fram partybruden i ditt ex måste du släppa.

De hade nog knappast varit särskilt bra vänner om ditt ex inte deltog i livsstilen.

Nu vill hon ut och festa och ligga runt. Det är bara att fundera på varför du misstog henne för en vettig partner.
Citera
2026-06-02, 09:24
  #42
Medlem
Man får frid bland gamla personer. Börja jobba i hemtjänsten
Citera
2026-06-02, 10:24
  #43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amelberga
Varför lägger du över dina familjeproblem på din tjej? Hon är inte din livlina.
Varför står du ut med fake vänner?

Om du är sugen på att resa och har möjlighet så gå med i ex lite Facebook grupper där du kan stämma träff med andra resenärer. Antingen åker ni tillsammans eller så möts ni upp i något land.
Om du väljer att resa rundor hittar du folk längs vägen, via appar och Facebookgruppen.
Njut och ha kul!

Känns mest som de bara 40 plussare man hitta där på Facebook som söker vänner
Citera
2026-06-02, 10:26
  #44
Medlem
Hej min vän
Jag är 60 år detta är min dumphistorik
1983 dumpad. Hon bytte rätt över
1984 dumpad
1985 dumpad.
1987 dumpade
1987 dumpad
1988 dumpad Hon bytte rätt över
1989 dumpat
1991 dumpad Hon bytte rätt över
1992 dumpad Hon bytte rätt över
1992 dumpat
1994 dumpade
1997 dumpad
2012 min flickvän dog i cancer
2018 vi gick isär gemensamt beslut
2023 Dumpad på en semester efter 4år ihop bitch

Så nu är jag själv och tycker det är gött. Det är nog inte bara fel på tjejerna. Jag är nog rätt underlig


Du får helt enkelt låta det värka ut. Du mår nog dåligt 6 mån sen klingar det av.

Ta hand om dig
Citera
2026-06-02, 10:29
  #45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CC75
Du är ung så ska ge dig lite förståelse men egentligen skulle du behöva ett rejält kok stryk så du vaknar upp. Du ska inte vara i en relation om den relationen är din trygghet i tillvaron. Den tryggheten måste du bygga upp själv men, jag köper att du är ung så helt okej men du behöver ta tag i dig själv. Detta är troligen det absolut bästa som kan hända dig. Du har nu alla möjligheter att utvecklas men, jag köper även det som andra har skrivit, sörj henne en liten stund men res dig sedan och "hämnas" genom att lyckas i livet. Utifrån vad du nu går igenom, omvandla det till motivation att bli den absolut bästa mannen hon mött.

// CC


De här ska jag ta till mig, tack för ditt svar
Citera
2026-06-02, 10:39
  #46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yeayeakalle2
Hej min vän
Jag är 60 år detta är min dumphistorik
1983 dumpad. Hon bytte rätt över
1984 dumpad
1985 dumpad.
1987 dumpade
1987 dumpad
1988 dumpad Hon bytte rätt över
1989 dumpat
1991 dumpad Hon bytte rätt över
1992 dumpad Hon bytte rätt över
1992 dumpat
1994 dumpade
1997 dumpad
2012 min flickvän dog i cancer
2018 vi gick isär gemensamt beslut
2023 Dumpad på en semester efter 4år ihop bitch

Så nu är jag själv och tycker det är gött. Det är nog inte bara fel på tjejerna. Jag är nog rätt underlig


Du får helt enkelt låta det värka ut. Du mår nog dåligt 6 mån sen klingar det av.

Ta hand om dig

Shit mannen.
Citera
2026-06-02, 10:46
  #47
Medlem
BÄSTA TIPSEN:

1. Vid 20 års ålder är detta rätt väntat. Någon kommer vilja ligga runt mer förr eller senare.

2. Förhållanden som börjar vid typ tonåren blir sällan bra. Man ser de som blivit tillsammans vid 16-18 års ålder, sen tio + år senare så har de inte kommit ut ur gymnasiementaliteten. Detta var extremt nödvändigt för dig, tro mig.

3. Detta är ett bra tillfälle för dig att bli trygg i dig själv istället. När man plötsligt är 20 och har ett virrvarr av ångest i sitt huvud sen en förvirrad uppväxt så kan det kännas jobbigt och rentav läskigt att ens tänka på allting jobbigt. Gör dig själv en extremt stor tjänst. Tänk på det jobbiga, reflektera över det jobbiga. Vad kan du jobba på? Vad kan du ändra med dig själv? Vad kan du inte ändra på, och bara behöver acceptera? Det absolut sämsta du kan göra nu är att stirra åtta timmar per dag i en telefon eller trycka ned alla dessa tankar bakom ett ”perfekt” förhållande. Tankarna hade inte försvunnit om du bara låtsades som att allt var bra.

4. Familj och vänner ja. En viktig läxa att lära sig vid 20: Varken dina vänner eller din familj är perfekta. Kanske var det någon förälder du såg upp till som fan, men nu inser du att de har sina egna stora problem. Det är ok. Men du får hitta nya förhållningssätt till det. Dina vänner, som du beskriver som stökiga eller vad det var. Knarkar/super/slåss de, så gör dig av med fanskapen. Ens vänner kommer att dra ner en i samma misär som de själva håller på med. Det sista du behöver är stökiga vänner. Du behöver inte ”säga hejdå” till dem. Bara umgås med nya, låt de rinna ut lite i sanden med tiden. De kanske blir sura över att du är dissig ”Vafan vi skulle ju supa skallen av oss den här lördagen!”. Ett försök att guilt trippa dig. Du behöver inte ens svara på deras hets. Eller stå bara upp för det du vill ”Jag vill inte supa då, jag ska ut och spela fotboll i solen”. Kanske blir de surare, skitsamma. Om de blir sura så visar de sina sanna jag, de utnyttjade dig bara som en supkompis.

Så ja, vid 20 så är man förvirrad, utkastad i plugg/arbetslivet, måste bygga en ny grund, bostad, rätta till vilka man hänger med, reflektera över sitt mående, lära sig laga mat, träna regelbundet, och vara sin ”egna förälder” som prioriterar sömn istället för att bli skärmberoende för att dämpa minsta lilla jobbiga känsla. Det är lite kämpigt med det blir också bättre efter några år, kämpandet är ju en del av det som är tillfredsställande i livet också när man börjar märka resultat och blir en stabil och glad människa.

Lycka till nu för fan.
Citera
2026-06-02, 11:32
  #48
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym83638
Känns mest som de bara 40 plussare man hitta där på Facebook som söker vänner

När jag var yngre fanns det jättemånga grupper som var till för backpackers.
Prova sök på det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in