2026-06-02, 14:31
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yeayeakalle2
Hej min vän
Jag är 60 år detta är min dumphistorik
1983 dumpad. Hon bytte rätt över
1984 dumpad
1985 dumpad.
1987 dumpade
1987 dumpad
1988 dumpad Hon bytte rätt över
1989 dumpat
1991 dumpad Hon bytte rätt över
1992 dumpad Hon bytte rätt över
1992 dumpat
1994 dumpade
1997 dumpad
2012 min flickvän dog i cancer
2018 vi gick isär gemensamt beslut
2023 Dumpad på en semester efter 4år ihop bitch

Så nu är jag själv och tycker det är gött. Det är nog inte bara fel på tjejerna. Jag är nog rätt underlig

Du får helt enkelt låta det värka ut. Du mår nog dåligt 6 mån sen klingar det av.

Ta hand om dig

1987 och 1992 var ju inga bra år !
Citera
2026-06-02, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym83638
Ganska nydligen blev jag precis dumpad av min flickvän. Vi va tillsammans i 1 år och 8 månader, vi hade de underbart med varandra, vi skrattade hela tiden, gjorde saker med varandra, bra sex liv, bra kontakt med familjen, allting va helt underbart. Men så skriver hon ungefär nu för en timma sen på SMS att hon inte ville vara med mig längre. Hon skrev detta nu efter att hon hängde med sin efterblivna 0 iq blonda bästa vän som är en riktigt party hoe igår. För ett par veckor sedan så hängde dem med varandra också och då skrev hon att hon ville ta en paus. Och så ringde jag henne eftersom jag va flera timmar från henne. Vi pratade i två timmar och träffades några dagar senare och så blev allting bra igen. Men som jag sa så träffades dem igår igen och så dumpade hon mig utan någon anledning överhuvudtaget alls nu. Jag känner mig helt förkrossad, jag är 20 år gammal med bara massa fake vänner, familjeproblem, hon va min trygghet och jag visade absolut inga deprimerade känslor ang mot henne alls. Jag är 20 år gammal grabb och jag vet inte vart jag ska ta vägen eller göra, Vem jag ska rikta mig till. Nån som har varit med om något samma och kan ge tips hur man ska ta sig vidare från allt detta, inte bara dumpandet med hur allt i livet ska kunna lösa sig? Vännerna o familjen, är helt jävla lost asså

Skit i henne, en kvinna som gör slut varje gång hon är med sin horvän är själv en hora,

Dom blir som dom umgås,

Tömmehål kommer och går,
Detta är presis varför man aldrig ska bli kär i tjejjer utan alltid ha minst två tre st att växla mellan,
Citera
2026-06-02, 14:50
Medlem
HBTKuks avatar
Det var inget vidare stabilt förhållande då. Man kan tycka att ni borde vara lite mer rotade i varandra efter två år.
Citera
2026-06-02, 17:24
Medlem
Berias avatar
Mina 5 cent...

Jag har läst lite av dina andra inlägg också, och då blir bilden en annan än "tjejen träffade sin partykompis och blev förvandlad över en kväll".

Det här låter mer som två personer med stora egna problem som försöker hitta trygghet i varandra, men där ingen av dem riktigt har den stabilitet som krävs för att bära den andre. Och sånt brukar inte sluta särskilt bra. Två alkisar hjälper sällan varandra att bli nyktra genom att flytta ihop och turvisas om att hjälpa den andra att inte tulla från barskåpet. Samma sak här, fast känslomässigt.

Din flickvän verkar väldigt svängig, impulsiv och omogen. Ena veckan paus, nästa vecka allt bra, sedan dumpning via sms. Lägg till det du skrivit om hennes självskadebeteende, bråk och extrema känslosvängningar, så är det inte direkt en person som verkar redo för en lugn och trygg relation.

Men du verkar inte heller må bra. Du beskriver dåliga vänner, strul hemma, självmordstankar och att flickvännen är din trygghet. Och där har du problemet. En flickvän kan vara en viktig person i livet, men hon kan inte vara hela livlinan. När hon då försvinner känns det inte som ett vanligt uppbrott, utan som att hela golvet rycks bort.

Min rekommendation är därför rätt enkel. Sluta jaga henne (faktiskt glöm bort henne helt, för alltid). Sluta analysera kompisen. Sluta försöka få ordning på en relation som redan är ostadig åt båda håll. Ta avstånd, blocka om det behövs, och lägg energin på det som faktiskt kan göra ditt liv stabilare: jobb, körkort, rutiner, träning, boende, bättre umgänge och professionell hjälp om självmordstankarna kommer tillbaka. Fokusera på dej själv, du är bara 20 och har hela livet framför dej! Det kommer nya möjligheter och så småningom när du själv mår bättre en ny kärlek, en riktig kärlek.
Citera
2026-06-02, 22:17
Medlem
Klappasäftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vänlige Viktor
Håller inte med.
Försök inte få henne tillbaka är rimligt så till vida inte göra det 'direkt'.
Men den långa vägen är att försöka i det tysta genom att vara trevlig, tillmötesgående, hjälpsam och allmänt bara bra.
I det tysta.
Hålla kontakt UTAN att vara påträngande. Men inte visa besvikelse eller vara dum.

Om hon en vacker dag kommer tillbaka, OM hon gör det, varför inte 'förlåta' och se om de kan bli ett par igen?

Har den erfarenheten själv. Gifta i 10 år, separation som var 'hennes'. Det mesta av värde i separationen kom från mig, men pengar och saker är inte så mkt värda som annat i livet.
Hon fann nya, tom en av våra bästa vänner...

En dag var jag ute och gick med en god FB vän #Dragonaut då det kom ett sms.
"Ska vi äta tillsammans?"

Vi tre gick och käkade och jag insåg plötsligt att 'OJ, här har det hänt något'

Efter ett par månader så sakteliga, kanske tom ett år, blev det vi igen.
Sedan hade vi de finaste åren i livet...

Vet, kanske inget för alla, men för mig var det bäst.
Har fö riktigt GOD relation med alla mina X.
De är mina närmsta vänner trots de är gifta och trots det gått många år.

Som sagt, funkar säkert inte för alla, men för mig var det så.

/VV

Att sluta som vänner med ex är inget fel men det finns en anledning till att det heter just ex. Håller man kontakten med dem är det någon av er som trånar efter den andre.

Det känns bara konstigt. Du och dina ex borde skaffa vänner där man inte haft relationer tillsammans.
Citera
2026-06-02, 23:31
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klappasäften
Att sluta som vänner med ex är inget fel men det finns en anledning till att det heter just ex. Håller man kontakten med dem är det någon av er som trånar efter den andre.

Det känns bara konstigt. Du och dina ex borde skaffa vänner där man inte haft relationer tillsammans.

Varför då?

Att vara vän för livet med de man en gång älskat är en ren ynnest.
Inget för alla uppenbarligen, men för mig har det fungerat utmärkt.

/VV
Citera
2026-06-03, 08:23
Medlem
CC75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beria
Mina 5 cent...

Jag har läst lite av dina andra inlägg också, och då blir bilden en annan än "tjejen träffade sin partykompis och blev förvandlad över en kväll".

Det här låter mer som två personer med stora egna problem som försöker hitta trygghet i varandra, men där ingen av dem riktigt har den stabilitet som krävs för att bära den andre. Och sånt brukar inte sluta särskilt bra. Två alkisar hjälper sällan varandra att bli nyktra genom att flytta ihop och turvisas om att hjälpa den andra att inte tulla från barskåpet. Samma sak här, fast känslomässigt.

Din flickvän verkar väldigt svängig, impulsiv och omogen. Ena veckan paus, nästa vecka allt bra, sedan dumpning via sms. Lägg till det du skrivit om hennes självskadebeteende, bråk och extrema känslosvängningar, så är det inte direkt en person som verkar redo för en lugn och trygg relation.

Men du verkar inte heller må bra. Du beskriver dåliga vänner, strul hemma, självmordstankar och att flickvännen är din trygghet. Och där har du problemet. En flickvän kan vara en viktig person i livet, men hon kan inte vara hela livlinan. När hon då försvinner känns det inte som ett vanligt uppbrott, utan som att hela golvet rycks bort.

Min rekommendation är därför rätt enkel. Sluta jaga henne (faktiskt glöm bort henne helt, för alltid). Sluta analysera kompisen. Sluta försöka få ordning på en relation som redan är ostadig åt båda håll. Ta avstånd, blocka om det behövs, och lägg energin på det som faktiskt kan göra ditt liv stabilare: jobb, körkort, rutiner, träning, boende, bättre umgänge och professionell hjälp om självmordstankarna kommer tillbaka. Fokusera på dej själv, du är bara 20 och har hela livet framför dej! Det kommer nya möjligheter och så småningom när du själv mår bättre en ny kärlek, en riktig kärlek.

Bra skrivet. Hoppas TS tar till sig ovan.

// CC
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in