2026-06-02, 08:16
  #121
Medlem
NewDawnFadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbrormorbror
Jag skulle försöka polisanmäla någon månad sedan men han var så snäll den kvällen så jag valde att inte fortsätta med det, fick skuldkänslor.
Det är så de fungerar, de värsta av män. De slår först och blir snälla sen. Tills nästa gång. Och nästa…

Lämna nu!
Citera
2026-06-02, 08:19
  #122
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbrormorbror
Du vet väl att man kan jobba även fast man är 17? Jag har jobbat och tjänat ihop pengar för att köpa det till min mamma, de flesta av mina vänner är ju i min ålder och har då EPA och med den hade de inte ens hunnit fram innan han kom, skärp dig nu. Jag beskrev honom för att jag ville det
Jag tror snarare det är en trolltråd för att visa på människors reaktion på någon som beskriver sig slagen, inspirerad av gårdagens tråd om artikeln i Filter.

Om du hade jobbat och tjänat ihop en hotellnatt för Mors Dag så har du en nära relation till din mor och borde prata med henne om detta, inte sitta på ett forum och runksvara på vartenda inlägg.

Du har fått tillräckligt med tips i tråden. En utsatt kvinna ödslar inte energi med att bevisa något för främlingar, de har ångest och söker hjälp omedelbart.
Citera
2026-06-02, 08:24
  #123
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbrormorbror
Jagl och min kille är 18, först till en början var han jätte snäll och allt man kunde drömma om, efter ca 3 månader visade han stark svartsjuka och vart väldigt sur och höjde handen när han vart väldigt sur. Efter ett tag började han slå mig, det började som en liten örfil när han tyckte jag inte uppförde mig, kunde vara att jag kom hem sent eller att min plats på hitta inte uppdaterats som den ska. Efter han hade slagit mig så kom han och låtsades som inget hänt, han vart jätte snäll och vi mös, han sa hur mycket han älskade mig osv, men senare vart det bara värre och värre.

Han började strypa mig och slå mig ofta, men samma sak där så gjorde han samma sak på kvällen och jag vart så manipulrrad, han kunde säga att han gjorde det för han brydde sig om mig osv, han är också väldigt taskig och får mig att må så sjukt dåligt, jag har försökt lämna och då har han hotat med att sprida mina bilder eller säga att jag vart otrogen och han slår mig, detta har pågått i ett och ett halvt år nu och jag är så sjukt less, han våldtar och slår mig konstant.

Vet någon vad jag ska göra?

Gumman!
Nu gäller det att vara riktigt smart. Du har råkat ut för förstadiet till kvinnomisshandlare och du ska se till att nästa kvinna inte dör. För när han marinerat sig i sina värderingar och sin kvinnosyn så är det precis så det slutar.
Det är ett ansvar som du behöver ta nu.

Du ska dokumentera allt. Så mycket som möjligt. SMS, bilder, inspelningar, foton på blåmärken stora eller minimala.
Allt ska dokumenteras och sparas.

Det är ingen annan som kommer att rädda dig, det är ditt jobb stumpan - och du har råkat ut för mannen som ska bygga upp dig till en trygg och stark kvinna - det enda som fattas är att du bestämmer dig för att DET HÄR ÄR DIN VÄRLD.

Det är din värld gumman.

Jag hjälper dig gärna att känna dig trygg under tiden men du kan inte ta emot meddelanden på Flashback så vill du ha stöd får du ge mig ett användarnamn på wire.
__________________
Senast redigerad av Kdjfbfbrnb 2026-06-02 kl. 08:32.
Citera
2026-06-02, 08:24
  #124
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbrormorbror
Men skärp dig, självklart gillar jag inte att bli slagen.
Då är frågan varför har du inte lämnat honom?
Citera
2026-06-02, 08:43
  #125
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Kdjfbfbrnb
Gumman!
Nu gäller det att vara riktigt smart. Du har råkat ut för förstadiet till kvinnomisshandlare och du ska se till att nästa kvinna inte dör. För när han marinerat sig i sina värderingar och sin kvinnosyn så är det precis så det slutar.
Det är ett ansvar som du behöver ta nu.

Du ska dokumentera allt. Så mycket som möjligt. SMS, bilder, inspelningar, foton på blåmärken stora eller minimala.
Allt ska dokumenteras och sparas.

Det är ingen annan som kommer att rädda dig, det är ditt jobb stumpan - och du har råkat ut för mannen som ska bygga upp dig till en trygg och stark kvinna - det enda som fattas är att du bestämmer dig för att DET HÄR ÄR DIN VÄRLD.

Det är din värld gumman.

Jag hjälper dig gärna att känna dig trygg under tiden men du kan inte ta emot meddelanden på Flashback så vill du ha stöd får du ge mig ett användarnamn på wire.
Jag vet inte vad wire är
Citera
2026-06-02, 08:45
  #126
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbrormorbror
Jag vet inte vad wire är

Det är en app.
Citera
2026-06-02, 08:47
  #127
Medlem
Mot förmodan att det är ett troll. 1) lämna förövaren omgående, redan idag, ödsla ingen tid och inled ingen diskussion övht. Bara gå och ignorera honom, lämna dina saker. 2) Han har ingenting att hota dig med, du håller i korten. Kontakta polisen och hämta dina saker med hjälp av familj/pappa/bror/vänner någon som är fysiskt kapabel att skydda dig. 3). En sådan människa behöver andra bli varnade för, så att inte fler tjejer råkar illa ut i framtiden. Se till att så sker. Det är en person som behöver vård, omhändertas och skall inte ha någon relation/romans med en annan person.
Citera
2026-06-02, 09:28
  #128
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbrormorbror
Kan man vara anonym till en början på kvinnofridslinjen? Jag är rädd att han får reda på det.
Du kan vara helt anonym och du kan avsluta ett samtal närhelst du vill.

Du kan tom avsluta ett samtal och ringa upp efter stund igen om det första samtalet inte kändes bekvämt.

Det viktigaste är att du ringer till Kvinnofridslinjen 116 016 och berättar om din situation för att få råd och det stöd du känner att du behöver.

Ingen kommer att tvinga dig till något du inte vill. Det är viktigt att du känner dig trygg i dela med dig av det du utsätts för. Ingenting av det du berättar är för litet eller för stort.

Din pojkvän kommer aldrig att bli bättre och du riskerar att bli allvarligt skadad eller mördad om du inte får hjälp.

Du är värd så mycket mer här i livet än att bli utsatt för det här.
__________________
Senast redigerad av cinmik 2026-06-02 kl. 09:37.
Citera
2026-06-02, 09:33
  #129
Medlem
Sprida bilder…jojomen.
Hur kommer det sig att det finns sånt?
Skärp dig för h-e!
Citera
2026-06-02, 09:41
  #130
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
Jag tror snarare det är en trolltråd för att visa på människors reaktion på någon som beskriver sig slagen, inspirerad av gårdagens tråd om artikeln i Filter.

Om du hade jobbat och tjänat ihop en hotellnatt för Mors Dag så har du en nära relation till din mor och borde prata med henne om detta, inte sitta på ett forum och runksvara på vartenda inlägg.

Du har fått tillräckligt med tips i tråden. En utsatt kvinna ödslar inte energi med att bevisa något för främlingar, de har ångest och söker hjälp omedelbart.
Och du har koll på hur jag ska göra när jag blir utsatt? är du helt efter
Citera
2026-06-02, 09:51
  #131
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbrormorbror
Och du har koll på hur jag ska göra när jag blir utsatt? är du helt efter
Jag har träffat tillräckligt många unga människor med ångest och utsatthet för att veta hur de beter sig. Du sitter och ödslar tid på att svara främlingar på internet, vilket är ett gott tecken på att dina bekymmer inte är särskilt betungande i verkligheten.

Den enda anledningen en de facto 17-årig flicka skulle göra det, är om de är borderline med enormt bekräftelsebehov. Typ såna som skulle ljuga i rätten om vad deras respektive gjort mot dem.

Du har fått punktlistor i tråden för vad du bör göra, vilka av dem har du hittills gjort? De som svarat dig är tyvärr lika godtrogna som de som tror de flirtar med Bruce Springsteen på Tiktok och skänker kommunens pengar till honom.
Citera
2026-06-02, 09:56
  #132
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
Jag har träffat tillräckligt många unga människor med ångest och utsatthet för att veta hur de beter sig. Du sitter och ödslar tid på att svara främlingar på internet, vilket är ett gott tecken på att dina bekymmer inte är särskilt betungande i verkligheten.

Den enda anledningen en de facto 17-årig flicka skulle göra det, är om de är borderline med enormt bekräftelsebehov. Typ såna som skulle ljuga i rätten om vad deras respektive gjort mot dem.

Du har fått punktlistor i tråden för vad du bör göra, vilka av dem har du hittills gjort? De som svarat dig är tyvärr lika godtrogna som de som tror de flirtar med Bruce Springsteen på Tiktok och skänker kommunens pengar till honom.
Jag ljuger inte
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in