2026-06-02, 10:03
  #133
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
Jag har träffat tillräckligt många unga människor med ångest och utsatthet för att veta hur de beter sig. Du sitter och ödslar tid på att svara främlingar på internet, vilket är ett gott tecken på att dina bekymmer inte är särskilt betungande i verkligheten.

Den enda anledningen en de facto 17-årig flicka skulle göra det, är om de är borderline med enormt bekräftelsebehov. Typ såna som skulle ljuga i rätten om vad deras respektive gjort mot dem.

Du har fått punktlistor i tråden för vad du bör göra, vilka av dem har du hittills gjort? De som svarat dig är tyvärr lika godtrogna som de som tror de flirtar med Bruce Springsteen på Tiktok och skänker kommunens pengar till honom.

Lägg av, du har precis bevisat att du inte har en aning om vilka reaktioner utsatta kan uppvisa.
Citera
2026-06-02, 10:06
  #134
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbrormorbror
Jag ljuger inte

Skit I såna idioter. Du behöver inte övertyga sådana om något överhuvudtaget.

Du vet vad som är sant och det är tillräckligt och huvudsaken.

Sök nu hjälp eftersom det är viktigare än skolan just nu. Känns det tungt så be någon vuxen i skolan att stödja dig i hjälpsökandet.
Citera
2026-06-02, 10:12
  #135
Medlem
Nejellervas avatar
Hur går det för dig? Stannar du hemma från skolan samt har du kontaktat dina föräldrar?
Citera
2026-06-02, 10:19
  #136
Medlem
Bry dig inte om grunge horan, ring polisen omedelbart, när uniformerad polis traskar in så brukar svaga förlorare som din plågoande skita på sig.
Citera
2026-06-02, 10:19
  #137
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Nejellerva
Hur går det för dig? Stannar du hemma från skolan samt har du kontaktat dina föräldrar?
Jag är på skolan, har två sista viktiga prov innan betygen sätts imorgon. inte sett honom ännu men det är också för vi går i olika klasser och jag har suttit i samma klassrum sedan jag började.
Citera
2026-06-02, 10:37
  #138
Medlem
Har du ringt kvinnofridslinjen än? Gör det! Passa på nu när han inte är där, gå ut på en rast och ring!

Vet att det är skitsvårt men just för att han är så manipulativ är det viktigt att ringa innan du träffar honom ingen <3

Strunta i proven, det kan verka viktigt just nu men det viktigaste är din säkerhet och ditt mående. Ta dig ifrån skolan, ring någon du tycker om och litar på, tex din mamma, säger som en klok här ovan - hennes viktigaste jobb är nu, att finnas för dig!

Försök också tänka på hur du skulle vilja att en vän gjorde som blev utsatt för det du är utsatt för, visst skulle du vilja att hon berättade för dig så du hade en chans att hjälpa?

Du är värd så mycket bättre!
Citera
2026-06-02, 10:46
  #139
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbrormorbror
Jagl och min kille är 18, först till en början var han jätte snäll och allt man kunde drömma om, efter ca 3 månader visade han stark svartsjuka och vart väldigt sur och höjde handen när han vart väldigt sur. Efter ett tag började han slå mig, det började som en liten örfil när han tyckte jag inte uppförde mig, kunde vara att jag kom hem sent eller att min plats på hitta inte uppdaterats som den ska. Efter han hade slagit mig så kom han och låtsades som inget hänt, han vart jätte snäll och vi mös, han sa hur mycket han älskade mig osv, men senare vart det bara värre och värre.

Han började strypa mig och slå mig ofta, men samma sak där så gjorde han samma sak på kvällen och jag vart så manipulrrad, han kunde säga att han gjorde det för han brydde sig om mig osv, han är också väldigt taskig och får mig att må så sjukt dåligt, jag har försökt lämna och då har han hotat med att sprida mina bilder eller säga att jag vart otrogen och han slår mig, detta har pågått i ett och ett halvt år nu och jag är så sjukt less, han våldtar och slår mig konstant.

Vet någon vad jag ska göra?

Bor ni tillsammans?

Jag råder dig att uppsöka polisen samt flytta till en vän eller släkting, gärna i en annan stad om möjligt.
Citera
2026-06-02, 10:49
  #140
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbrormorbror
Jag är på skolan, har två sista viktiga prov innan betygen sätts imorgon. inte sett honom ännu men det är också för vi går i olika klasser och jag har suttit i samma klassrum sedan jag började.


Fokusera på proven och polisanmäl när du är klar! Lycka till med allt!
Citera
2026-06-02, 10:50
  #141
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbrormorbror
Jagl och min kille är 18, först till en början var han jätte snäll och allt man kunde drömma om, efter ca 3 månader visade han stark svartsjuka och vart väldigt sur och höjde handen när han vart väldigt sur. Efter ett tag började han slå mig, det började som en liten örfil när han tyckte jag inte uppförde mig, kunde vara att jag kom hem sent eller att min plats på hitta inte uppdaterats som den ska. Efter han hade slagit mig så kom han och låtsades som inget hänt, han vart jätte snäll och vi mös, han sa hur mycket han älskade mig osv, men senare vart det bara värre och värre.

Han började strypa mig och slå mig ofta, men samma sak där så gjorde han samma sak på kvällen och jag vart så manipulrrad, han kunde säga att han gjorde det för han brydde sig om mig osv, han är också väldigt taskig och får mig att må så sjukt dåligt, jag har försökt lämna och då har han hotat med att sprida mina bilder eller säga att jag vart otrogen och han slår mig, detta har pågått i ett och ett halvt år nu och jag är så sjukt less, han våldtar och slår mig konstant.

Vet någon vad jag ska göra?


Börja med att aldrig vara tillsammans med utlänningar,

Sen är det inte svårare än att ringa polisen och få den du ska,

Skitsamma om bildern läcker eller inte, det dår du skadestånd för sen endå,

Anmäl varje våldtäckt,
Citera
2026-06-02, 10:50
  #142
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbrormorbror
Jagl och min kille är 18, först till en början var han jätte snäll och allt man kunde drömma om, efter ca 3 månader visade han stark svartsjuka och vart väldigt sur och höjde handen när han vart väldigt sur. Efter ett tag började han slå mig, det började som en liten örfil när han tyckte jag inte uppförde mig, kunde vara att jag kom hem sent eller att min plats på hitta inte uppdaterats som den ska. Efter han hade slagit mig så kom han och låtsades som inget hänt, han vart jätte snäll och vi mös, han sa hur mycket han älskade mig osv, men senare vart det bara värre och värre.

Han började strypa mig och slå mig ofta, men samma sak där så gjorde han samma sak på kvällen och jag vart så manipulrrad, han kunde säga att han gjorde det för han brydde sig om mig osv, han är också väldigt taskig och får mig att må så sjukt dåligt, jag har försökt lämna och då har han hotat med att sprida mina bilder eller säga att jag vart otrogen och han slår mig, detta har pågått i ett och ett halvt år nu och jag är så sjukt less, han våldtar och slår mig konstant.

Vet någon vad jag ska göra?

Har du möjlighet att bo hos någon vän etc? Där han inte kan hitta dig?
Citera
2026-06-02, 11:01
  #143
Medlem
Känns det jobbigt att ringa kvinnofridslinjen så kan du också vända dig till Bris eftersom du är under 18. Där får du prata med utbildade kuratorer, de har tystnadsplikt, allt är anonymt, de kan guida dig vidare i vad du ska göra <3
Ring: 116 111
Hemsida: https://www.bris.se/for-barn-och-unga/prata-med-oss/

Info om vad som räknas som brott och vad du har för rättigheter: https://www.jagvillveta.se/#mce_temp_url#

Om du söker på "Västernorrland" på den här länken så kommer det upp en lista på tjej-och kvinnojourer i ditt område, där finns skyddade boenden och juridisk hjälp att få också
Här kommer lite fler ställen du kan gå in för stöd!
https://www.unizonjourer.se/hitta-stod/

Det finns hjälp att få! Du ska inte behöva ha det såhär, ta din oro och rädsla på allvar <3
Citera
2026-06-02, 11:05
  #144
Medlem
67arigGubbes avatar
Först och främst - det skriker tyvärr trolltråd.

Du har prov 1.5 vecka innan sommarlovet? Bara där spricker sanningshalten då betygen sattes förra/denna vecka senast.

Varför tar du inte bort platsinformation så han ej hittar dig? Han kunde ju lika gärna åkt till din kompis?

Nåväl!

Vet han att du va hos en killkompis inatt? Då kommer han vara ännu aggressivare mot dig. Det finns ingen återvändo du ska till polisen omgående. En man ska aldrig lägga ett finger på sin kvinna.

Han älskar inte dig, han vill bara ha dig som sin sak, leksak. Därför kontrollerar han dig med våld. Det kommer bli värre oavsett om du inte gör något eller gör något. Men gör du något (polisen) så får det iaf kanske ett slut.

Gör du inget så kommer han tillslut slå dig så hårt att du inte vaknar mer. Vill du det? Är det värt att denna psykopat ska bestämma när ditt liv ska ta slut? NEJ!


Nu berättar du för din mor och ni åker tillsammans till polisen direkt.

Känns det jobbigt att berätta för mor har du skolkuratorer som hjälper till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in