2026-06-02, 00:16
  #13
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Stenballe
Följ då AnnaChiaras råd så snart du någonsin kan.
Kan du inte lämna omedelbart så dokumentera, men fly snarast!

Vänner och/eller familj som kan hjälpa dig?

Ja det kommer säkert att bli skitjobbigt för dig att ta dig ur det där, men alternativet är mycket värre på lång sikt!
Jag har 6 bilder på det men bara bilder på blåmärkena och ett på ett strypmärke, ska jag bevisa att det är han på något sätt eller, jag har aldrig gjort detta så vet ej. Ingen av mina vänner eller familj vet, jag vill inte oroa dem.
Citera
2026-06-02, 00:17
  #14
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara
Ja, du kan vara anonym! De är superbra på att hjälpa, så snälla och de vet vad du behöver hjälp med. Ring redan nu!

Ditt konto kommer att nog att tas bort eftersom man måste vara 18 år här. Men det finns hjälp att få för dig. Du kan skriva till mig när du vill, när du uppfyllt alla regler på flashback.
Du kan också ringa polisen när han slår dig, de är på din sida,de vill verkligen hjälpa unga tjejer som dig. Du måste verkligen ta dig ur det här, och ta emot all hjälp som finns. Du är för ung för att leva så här.
Tack så mycket, verkligen rädd för honom och har varit det konstant nu i en vecka ungefär, han har vart sur hela veckan och har gjort något varje gång, så nästa gång är väl om 27 min.
Citera
2026-06-02, 00:18
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbrormorbror
Tack så mycket, får försöka, han är här om 30 min så får vänta tills helgen när han ska bort.

Du kan gå ut med soporna och ringa dem. Eller så ringer du polisen om han slår dig, tar stryptag eller annat. De finns här för att hjälpa dig. Många av poliserna har unga systrar i din ålder, eller döttrar själva. Ingen ung kvinna ska leva som du.
Kan du skylla på mensvärk så att du blir av med honom i helgen?
Citera
2026-06-02, 00:19
  #16
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara
Du kan gå ut med soporna och ringa dem. Eller så ringer du polisen om han slår dig, tar stryptag eller annat. De finns här för att hjälpa dig. Många av poliserna har unga systrar i din ålder, eller döttrar själva. Ingen ung kvinna ska leva som du.
Kan du skylla på mensvärk så att du blir av med honom i helgen?
Han ska iväg med hans vänner i helgen så då är han borta, får försöka då.
Citera
2026-06-02, 00:20
  #17
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara
Du kan gå ut med soporna och ringa dem. Eller så ringer du polisen om han slår dig, tar stryptag eller annat. De finns här för att hjälpa dig. Många av poliserna har unga systrar i din ålder, eller döttrar själva. Ingen ung kvinna ska leva som du.
Kan du skylla på mensvärk så att du blir av med honom i helgen?
Jag skulle försöka polisanmäla någon månad sedan men han var så snäll den kvällen så jag valde att inte fortsätta med det, fick skuldkänslor.
Citera
2026-06-02, 00:21
  #18
Medlem
Stenballes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbrormorbror
Jag har 6 bilder på det men bara bilder på blåmärkena och ett på ett strypmärke, ska jag bevisa att det är han på något sätt eller, jag har aldrig gjort detta så vet ej. Ingen av mina vänner eller familj vet, jag vill inte oroa dem.

Så vad menar du att du har för alternativ till att "oroa" dem?
Tiga och lida år efter år?
Finna dig i att bli misshandlad och våldtagen gång på gång?

Du behöver kanske inte gå in på detaljer till att börja med, men du behöver någon typ av stöd och hjälp för att ta dig ur relationen.
Citera
2026-06-02, 00:21
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbrormorbror
Jag har 6 bilder på det men bara bilder på blåmärkena och ett på ett strypmärke, ska jag bevisa att det är han på något sätt eller, jag har aldrig gjort detta så vet ej. Ingen av mina vänner eller familj vet, jag vill inte oroa dem.

Det är bra bevis du har samlat på dig, jättebra gjort.
Citera
2026-06-02, 00:21
  #20
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Stenballe
Så vad menar du att du har för alternativ till att "oroa" dem?
Tiga och lida år efter år?
Finna dig i att bli misshandlad och våldtagen gång på gång?

Du behöver kanske inte gå in på detaljer till att börja med, men du behöver någon typ av stöd och hjälp för att ta dig ur relationen.
Ja jag får berätta snart, mamma är inte hemma idag så idag blir det inte.
__________________
Senast redigerad av farbrormorbror 2026-06-02 kl. 00:25.
Citera
2026-06-02, 00:24
  #21
Medlem
Stenballes avatar
[quote=farbrormorbror|95096949]
Mmm, jag vet inte
[/QUOTE

Okej, då tar vi det såhär:

Hur tror du att ditt liv ser ut om fem år om du inte tar dig ur det där?
Hur kan det se ut om du söker hjälp, lämnar honom ,och kan gå vidare i livet?
Citera
2026-06-02, 00:25
  #22
Medlem
anomaligns avatar
Lämna och gå till polisen. Det viktigaste är att du kommer bort från honom. Misshandel, våldtäkt, kontrollerande beteende, hot och allt sånt är naturligtvis helt oacceptabelt, och inget du, eller någon, ska behöva stå ut med i nära relation.

Allt det ovan är så klart röda flaggor i sin egen rätt, men att han dessutom, som du skriver, börjar ta strypgrepp, det är en enorm röd flagga om att det är något djupt fel på honom, och att han är riktigt farlig. Lämna och gå till polisen.

https://www.crime-analyst.com/videos/strangulation-is-the-last-warning-shot-to-homicide-get-out-whilst-you-can/
__________________
Senast redigerad av anomalign 2026-06-02 kl. 00:27.
Citera
2026-06-02, 00:26
  #23
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbrormorbror
Jag har 6 bilder på det men bara bilder på blåmärkena och ett på ett strypmärke, ska jag bevisa att det är han på något sätt eller, jag har aldrig gjort detta så vet ej. Ingen av mina vänner eller familj vet, jag vill inte oroa dem.

Packa ihop dina grejor och dra nu direkt till din familj! Bara dra. Gör det nu! Ring familjen, be om hjälp, agera. Om du väntar finns det risk att du blir ihjälslagen.
Citera
2026-06-02, 00:26
  #24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbrormorbror
Jag skulle försöka polisanmäla någon månad sedan men han var så snäll den kvällen så jag valde att inte fortsätta med det, fick skuldkänslor.

Då gör du ett nytt försök. Du får stöd här av oss, och kvinnofridslinjen kommer också att stötta. Polisen med, de vet hur svårt det är för misshandlade kvinnor att ta det steget. Tvyärr är strypgrepp ett tecken på att misshandlaren kan komma att mörda sitt offer, det finns studier på det. Ditt liv är viktigare än hur din pojkvän mår. Han är inne på en väldigt felaktig väg och han behöver stoppas, annars kan han åka in på livstidsfängelse. Så om du tänker på det så kanske lite skuldkänslor är ok? Du kommer att få hjälp att hantera alla känslor kring det här.

Jag klippte från Kvinnofridslinjen nu:
Du kan ringa dygnet runt
Det går att ringa till Kvinnofridslinjen dygnet runt, årets alla dagar. Ring 116 016.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in