Citat:
Ursprungligen postat av
Cooltrayne
Kvinnor väljer män efter vad de ser på krogen. Där har ofta den sortens män status, syns tydligt (bråkar en del) och visar att de kan leda och försvara.
Det är klart att den sortens kille attraherar fler kvinnor än de som inte syns på samma sätt.
Sen är det väl bara ett fåtal som går igång på den kriminella delen.
Jag har en annorlunda syn på det med bråk osv. Sedan så är det ju ändå människor ur samma umgängeskretsar.
Många gapiga killar är rätt jobbiga och inte så populära.
Kom att tänka på när en fd granne/klasskamrat mötte mig när jag skaffat min första pojkvän och besviket sa "Han ser ju inte ett dugg farlig ut!" Vi var bara omkring 14-15 då och jag blev jätteförvånad över kommentaren. Varför skulle min pojkvän se farlig ut? Har alltid själv varit ganska töntig eller snarare så var jag nördig men umgåtts en del med töntar jämt och gillat dem. Min dåvarande var dock mesig.
Killen som sa det var en liten jobbig sak. Jag har aldrig varit stor men en gång hoppade han på mig och satte sig på min rygg som en liten jäkla apa, jag skojar inte, medan jag bara fortsatte gå med honom på ryggen.

Vi var väl 13 då och han har aldrig varit stor.
Hittade nyligen en bild på honom från när vi var unga och han är faktiskt rätt snygg. Har alltid tyckt det men aldrig varit intresserad utan han har alltid kunnat göra mig riktigt tvär, grinig och elak. Jag upplevde honom som
påflugen 
Han hade någon crush på mig när vi var små, sa han sen men jag var en riktig sur en mot honom många gånger.
Iallafall så började han ta steroider, dra i sig tjack, ha kamphundar. Minns inte om han var rakad när vi var små men tror inte det, men iallafall när vi var unga vuxna. Riktigt jäkla dålig attityd mot sin flickvän utöver sin förmåga att vara värre än mig i munnen med sina spontana kommentarer. Alltid varit en som jag velat slita huvudet av till och från. Men vi var i samma krets ett tag när han skulle leva sitt knarkarliv. Sedan åkte han in. Minns inte heller andra saker men har något avlägset minne av att han flyttade runt skaffade ungar och sannolikt var han en fortsatt kass pojkvänn till sina brudar. Han var verkligen som en oförskämd treåring att lyssna på när han hade brudar "Vad är det här för jävla mat, jag vill ha riktig mat som är ätbar!" Hela jävla kvinnomisshandlarmanualen fick man i bakhuvudet (aldrig hört något om att han skulle lagt ett finger på någon tjej och han var iallafall lite populär bland tjejer pga att han som sagt var snygg, helt okej enligt mig med ett rätt symmetriskt ansikte).
Du tycker med andra män att det är en jäkla gangster men grejen är att han alltid var en riktig råmupp. Ärligt talat så höll jag av honom trots att jag alltid kunnat fräsa ur mig något sårande eller oförskämt när jag tröttnade på honom men man har band när man känner folk sedan länge. Men han är en
riktig jävla tönt. Har han alltid varit. Allt det där han gjorde handlade väldigt mycket om hans fördomar som han presenterade när han mötte mig med min pojkvän när jag gick i högstadiet. Mäns ideal av hur andra män ska vara tuffa.
Vilka var de där tjejerna han fick då? Riktigt töntiga tjejer eller några drogmissbrukare. Inte var det den finare kvinnan med hög status och stor utbud.
Att jag gillar honom, jag tycker faktiskt om honom, är just för att jag känt honom länge. Men det är inte tuffa killar som får glädjefnatt och hoppar upp på en skolkamrats rygg i skolkorridoren. Minnet är helt absurt faktiskt.
Skillnaden är om man bondat till människor för ett gemensamt förflutet och då påverkar det mycket om det är när man fortfarande hade en känsligare period av öppenhet eller om man själv är trasig och speglar något annat trasigt såsom missbrukare som dejtar missbrukare, psykiskt sjuka som dejtar andra psykiskt sjuka.
Det finns liksom inte en hel värld av groupies som har välfungerande liv och stabila måenden som kastar allt för att de ser någon och tycker att den är tuff.
De flesta skräniga människor är jobbiga oftare än vad de slulle vara eftertraktade.
Människor lever inte i actionfilmer och om de hela tiden lever efter kickar så möter de samma partners som vill ha samma sak.
För er män så räcker det för män att göra något dumt eller skaffa en stil och plötsligt är de topp i coolhetskategorin. Ni tror att de är Clint Easwood hela bunten.