2026-06-01, 13:44
  #4177
Medlem
HycklarSveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jontepsg
Jag säger redan nu att jag inte har full koll på allt kring Liverpool, utan utgår ifrån vad jag vet(så slipper det komma något larvigt inlägg om okunskap senare idag). Liverpool kommer väl behöva värva en hel del försvarare. Robertson ska väl ersättas om det inte finns någon yngre talang som kan vara reserv åt Kerkez? Minst 2 mittbackar, varav en ska hålla toppnivå och gå rakt in i laget. Vet inte hur länge italienaren är borta eller vilken nivå han egentligen håller, men lagen som spelar i alla tävlingar behöver egentligen ha minst 1 reserv på varje position. van Dick har förmodligen inte många säsonger kvar i sig, och om inte Saudi får för sig att köpa honom så kommer det kosta en hel del stt ersätta honom.
Köper av Isak är fortfarande för mig helt obegripligt. Men dom pengarna hade kunnat användas på en reserv till Ekitike, Guehi och ytterligare en mittback eller vettig innermittfältare. Nu bör ju deras ekonomiska situation ändå vara bland dom bättre i PL, sen vet vi ju inte heller hur Iraola kommer spela, han är grym på att få ut det bästa ur sina spelare

Xabi är grym men dagens Chelsea är vad det är. Ibland undrar man ju om amerikanfettot ens bryr sig om klubbens prestationer. Tror han räknat ut att dom kommer tjäna mer på att få lyckas med talanger att ta nästa steg och öka rejält i värde.

City vet att domen kommer, Pep lämnar inte utan anledning. Vad domen blir det skiter jag faktiskt fullständigt i, vill som resten av världens normala fotbollsfans också vill; att alla ska veta att dom är fiskare.

Vettefan om jag tror på Carrick, visst han har vänt på säsongen och det ska han ha all heder för. Men poängen dom tagit har inte alltid varit övertygande, ofta nästan rent orättvisa. Men en sommar med nyförvärv som han vill ha, så blir det spännande.

För oss själva så bör ju vänsterkanten vara prioriterad. Jag älskar både Trossard och Martinelli, men Arsenal behöver en spelare i Sakas kaliber där. Men var fan hittar dom den? Det är fortfarande inga stora försäljningar på G, om ingen oväntad säljs, och vi tappar väl dom enda spelarna som hade kunnat säljas då deras kontrakt går ut.

Juste glömde att Robbo lämnade Liverpool också. Ja försvaret var redan otillräckligt för dem denna säsongen, kommer bli väldigt svårt att få ihop ett lika bra försvar igen.

Visst Chelsea kan sälja unga talanger men man förlorar mycket pengar på att missa Europaspel också, sen kan ju de unga talangerna tappa hypen lite om laget inte spelar bra. Chelsea kan bli ännu mer desperata att behöva sälja om de får ekonomiska problem, vilket kan ge andra klubbar lite mer förhandlingsutrymme att pressa ner priset. Chelsea är ju tyvärr mästare på att få till bra deals för sina spelare så hade inte förvånat mig om de fortsätter på samma spår heller.

Tror inte United vinner ligan nästa år, men med tanke på hur många andra topplag som är i rebuild nu så känns det lite som att Carrick är den som kan utmana Arteta. Tycker ändå han gjort ett bra jobb när man har i beaktning hur dålig stämning och form United var i när han tog över. Att fixa tredjeplats i en sån pressad situation som ny tränare för en storklubb för första gången är ju ändå imponerande. Mycket beror ju på vad som kommer hända under transfermarknaden också, så allt är ju väldigt spekulativt just nu. Om Bruno lämnar är det ju ett massivt tapp för United.

Har inte börjat tänka så mycket på övergångar än men håller med om att en vänsterytter är allra högsta prio för Arsenal. Barcola?
Citera
2026-06-01, 14:47
  #4178
Medlem
Drickbacks avatar
Premier League vote Senne Lammens as PL Signing of the Season.
https://www.premierleague.com/en/news/4672279/lammens-named-barclays-transfer-of-the-season
Citera
2026-06-01, 18:55
  #4179
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HycklarSverige
Om Bruno lämnar är det ju ett massivt tapp för United.
Det finns inte på kartan att United säljer Bruno. Man gav honom valet förra sommaren men han ville stanna. Det som kommer avgöra Uniteds säsong är hur man förstärker under sommaren - för som sagt - det behövs ett antal spelare på flera positioner.
Citera
2026-06-01, 18:56
  #4180
Medlem
skogsburkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alannon
Det finns inte på kartan att United säljer Bruno. Man gav honom valet förra sommaren men han ville stanna. Det som kommer avgöra Uniteds säsong är hur man förstärker under sommaren - för som sagt - det behövs ett antal spelare på flera positioner.

Om Al Hilal lockar med miljarden då?
Citera
2026-06-01, 19:08
  #4181
Medlem
Jag ser också United som främsta utmanare till Arsenal nästa säsong. Är det något United behöver fixa till så är det defensiva mittfältet och backsidan.

Citys straff går alla och väntar på. 60 poängs avdrag nästa säsong och 1 års transferförbud?

Arsenal behöver fortsatt rensa i truppen i sommar. Vänsterytter är prio nr 1, en defensiv mittfältare och en anfallare. Rafael Leao är tillgänglig för bara 50 miljoner euro, men hur bra är han egentligen? Vinicious Junior i Real hade varit en dröm, nu när han och Mbappe inte kommer bra överens. Barcola är också ett alternativ men hans avslut är riktigt dåliga.

Jag litar på Andrea Berta
Citera
2026-06-01, 19:22
  #4182
Medlem
HycklarSveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alannon
Det finns inte på kartan att United säljer Bruno. Man gav honom valet förra sommaren men han ville stanna. Det som kommer avgöra Uniteds säsong är hur man förstärker under sommaren - för som sagt - det behövs ett antal spelare på flera positioner.

Aa nä jag tror inte det heller, bara tog det som ett exempel att det kan hända oväntade saker i transfermarknaden. Svårt att spå redan nu, men förväntar mig ett ännu starkare United ändå.
Citera
2026-06-01, 19:47
  #4183
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Absolut ingen hets men du måste medge att vissa av era supportrar var rätt dryga efter PL titeln.
När man nyss har vunnit ligan och förlorat finalen av Europacupen på straffar, så har man anledning till att vara kaxig.

Dock så är vi Gooners betydligt mer ödmjuka av oss nu än vad Tottenham-fansen var efter att ni vann den tunga Europa League turneringen
Citera
2026-06-01, 19:56
  #4184
Medlem
skogsburkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
När man nyss har vunnit ligan och förlorat finalen av Europacupen på straffar, så har man anledning till att vara kaxig.

Dock så är vi Gooners betydligt mer ödmjuka av oss nu än vad Tottenham-fansen var efter att ni vann den tunga Europa League turneringen

Du har ju varit kaxig senaste 20 åren fast ingen ligavinst.
Citera
2026-06-01, 22:22
  #4185
Medlem
LordLancasters avatar
Ödegaard bevisar återigen att han helt saknar bollar och är obegriplig i rollen som kapten.

Här råkar han nicka en boll på en polis från bussparaden, men istället för att ta ansvar som en man gömmer han sig som ett litet barn:

https://youtube.com/watch?v=WZNQWR4QleA

Kolla också hur han tar tag i armen på ”pappa” i slutet. Patetiskt.

Verkar som Arteta bara vill ha en foglig och könlös liten yes-man som kapten.
Citera
2026-06-01, 23:03
  #4186
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skogsburkan
Om Al Hilal lockar med miljarden då?
Saudi gjorde de förra sommaren (kommer inte ihåg klubb rakt av), budet som United fick var £100m och lönen astronomisk.

United menade till Bruno att de lämnade beslutet till honom om han ville lämna självmant och Bruno funderade på det men hans fru hoppade in och talade honom till rätta.

Det var detta som var ett scoop i vintras att Bruno i en intervju hade sagt att han inte kände sig tillräckligt välkommen när klubben inte sa blankt nej. Jag tror att klubben i det läget visste att han var oumbärlig men att £100m skulle innebära mkt för sommarfönstert. Så lite av en win-win, stannar han vet man att han verkligen vill vara kvar - lämnar han får man gigantiskt med cash.
Citera
2026-06-01, 23:14
  #4187
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
Premier League vote Senne Lammens as PL Signing of the Season.
https://www.premierleague.com/en/news/4672279/lammens-named-barclays-transfer-of-the-season

Wtf.. det var oväntat

Citat:
Ursprungligen postat av LordLancaster
Ödegaard bevisar återigen att han helt saknar bollar och är obegriplig i rollen som kapten.

Här råkar han nicka en boll på en polis från bussparaden, men istället för att ta ansvar som en man gömmer han sig som ett litet barn:

https://youtube.com/watch?v=WZNQWR4QleA

Kolla också hur han tar tag i armen på ”pappa” i slutet. Patetiskt.

Verkar som Arteta bara vill ha en foglig och könlös liten yes-man som kapten.

Åh, vad hemskt gjort av honom. Hur kan han få vara kvar i truppen? Pinsamt.
Citera
2026-06-02, 07:59
  #4188
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jontepsg
Wtf.. det var oväntat



Åh, vad hemskt gjort av honom. Hur kan han få vara kvar i truppen? Pinsamt.

Säg en bättre värvning än Lammens?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in