2026-04-20, 12:05
Medlem
Beaver14s avatar
Lite komiskt ändå att innan igår räknades det inte in att City hade färre spelad match som de med all sannolilhet vinner. Arsenal ledde minsann med 9 (och sen 6) och det är den nivån som "bottlas".

Nu är helt plötsligt City förbi och mästare, fast de har en match mindre spelad och därmed fortfarande är 3p efter.
Citera
2026-04-20, 12:14
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Kushanov är så jävla tank!
Citera
2026-04-20, 12:18
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Kushanov är så jävla tank!

Han var bra igår (tyvärr). Han hade en svajig inledning på City-karriären men har spelat upp sig.

Grattis till titeln förresten!
Citera
2026-04-20, 12:41
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Han var bra igår (tyvärr). Han hade en svajig inledning på City-karriären men har spelat upp sig.

Grattis till titeln förresten!

Ja hans tabbe i sin första match mot Chelsea fick andra fans och kommentatorer att snacka om det länge.

Han verkar sjukt blyg dock vilket är gulligt.

Funderar på om det är för tidigt att göra vad man tycker vilka spelare som har varit säsongens lag? Vore kul och se andra på forumet vad dom tycker. Själv vet jag att jag skulle slängt in Igor Thiago i stället för Haaland. Haaland må ha bättre siffror men ingen trodde inför säsongen att en brasse i Brentford skulle göra så mycket mål.

Det är ju inte super kul om laget skulle bestå utav 9 spelare från samma lag heller Så därför slänger jag in tre City spelare. Nico, Semenyo och Guehi. Hade gärna velat ha med Cherki men blir nog Fernandes... Raya, Rice och hmm Saliba från Arsenal.
Citera
2026-04-20, 13:20
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Lite komiskt ändå att innan igår räknades det inte in att City hade färre spelad match som de med all sannolilhet vinner. Arsenal ledde minsann med 9 (och sen 6) och det är den nivån som "bottlas".

Nu är helt plötsligt City förbi och mästare, fast de har en match mindre spelad och därmed fortfarande är 3p efter.

Det är absolut en fördel att redan ha spelat in de poängen, fast samtidigt ger det förstås City en chans att få bättre målskillnad.

Att Göken satt på bänken tolkar jag som att Arteta börjar bli osäker, men det är bara för laget att bryta ihop och komma igen.
Citera
2026-04-20, 13:58
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Citat:
Det är bara att vänja sig. Allt vänds och vrids för att det ska bli så stor "sensationsrubrik" som möjligt.

Citat:
Folk/journalister som tar ut saker och ting i förskott och presenterar det som fakta stör mig rejält. Även om vissa resultat känns givna på förhand, så är det som jag påpekat tidigare, riskabelt att se det som en garanti.

Nog för att jag i nuläget ser Manchester City som favoriter, men det lite som krävs för att det ska svänga över till Arsenals fördel. Poängtapp mot Burnley till exempel.
Citera
2026-04-20, 17:07
Moderator
zanteras avatar
Inget är avgjort än men det handlar ju ofta om momentum runt denna tiden av säsongen. Samma med CL. Visst har Arsenal chans på båda i teorin men då måste man ju vända på resultatraden som inte varit bra nog senaste veckorna. Nu stod Arsenal för en okej insats i matchen igår och kunde mycket väl fått en pinne men kan man motivera sig så mot sämre lag? Det återstår att se.

Sen har ju City sin monsterstatistik i April att luta sig tillbaka på.
Citera
2026-04-20, 20:06
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Cherki eller O'reilly för Premier League Young Player of the Season. Känns ganska givet?
Citera
2026-04-20, 20:24
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Via TNT Sports - Only one Premier League player has 10+ goals and 10+ assists across all competitions this season... Rayan Cherki

Tänk vad bättre han vore om han var en Pep spelare.
Citera
2026-04-20, 22:09
Medlem
Knattarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Dock så är vi fortfarande favoriter till att ta hem den stora bucklan.

Knappast. Enligt bettingoddsen är nu Manchester City favoriter till titeln.

Du kanske borde söka jobb på en flaskfabrik?
Citera
2026-04-20, 23:11
Medlem
FunAndGamess avatar
Hur borde Arsenals (eventuella) bortslarvande av titeln rankas bland historiska ovärdigheter? Vore det en överdrift att placera det på samma nivå som när Tyskland dängde Brasilien med 7-1, eller finalen i Champions League förra året?
Citera
2026-04-20, 23:22
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Och där officelt blev Wolves relegerade. Hoppas dom kommer tillbaka snart igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in