2026-05-30, 22:47
  #4153
Medlem
HycklarSveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Fint att Arsenal torskade CL finalen räcker gott att dom vann PL.

Grattis till 17:e plats två år på raken, det är ju som sagt bättre känsla än att vinna ligan.
Citera
2026-05-30, 22:51
  #4154
Medlem
HycklarSveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogsburkan
PSG vann på straffar. Det vidrigaste är att se den äckliga Niva sitta mysa över deras vinst nu i studion.

Hycklarsverige håll mig tillbaka kommer möblera om hans ansikte annars.

Ja spursare har ju inte mycket bättre för sig än att fira andra lags segrar mot Arsenal. Det är samma som en trofé i deras ögon, så det kan man ju gott unna dem
Citera
2026-05-30, 22:54
  #4155
Medlem
HycklarSveriges avatar
Självklart väldigt tråkigt att torska finalen, PSG är ändå värdiga vinnare får man la säga. Jag är fortfarande stolt över vad detta laget åstadkommit och hur hårt man kämpat genom hela säsongen.

We go again, COYG!
Citera
2026-05-30, 23:25
  #4156
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HycklarSverige
Självklart väldigt tråkigt att torska finalen, PSG är ändå värdiga vinnare får man la säga. Jag är fortfarande stolt över vad detta laget åstadkommit och hur hårt man kämpat genom hela säsongen.

We go again, COYG!

Exakt, en vinst ikväll hade varit en sjuk bonus, men det viktigaste är redan ordnat. Vi är bäst i världens bästa liga, framtiden för klubben ser fantastiskt ut.

Det enda jag oroar mig för är Iraola och Liverpool. Sen ser jag fram emot Citys förfall 😁
Citera
2026-05-31, 00:01
  #4157
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HycklarSverige
Självklart väldigt tråkigt att torska finalen, PSG är ändå värdiga vinnare får man la säga. Jag är fortfarande stolt över vad detta laget åstadkommit och hur hårt man kämpat genom hela säsongen.

We go again, COYG!

Jag tycker ändå att säsongen blir litet moll i och med att man torskade två finaler.
Citera
2026-05-31, 02:23
  #4158
Medlem
zlikyrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
Aston Villa & Crystal Palace gjorde sitt i Europa vad hände med det tredje laget?

Hejar inte du på Liverpool? Bete dig, snorunge.

Jag hade varit jävligt nöjd med säsongen som Arsenalsupporter. Väldigt nära att ta de två tyngsta titlarna.
Citera
2026-05-31, 02:26
  #4159
Medlem
zlikyrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Vilken utveckling hade Slot då?

Bournemouth sålde hela backlinjen. Liverpool handlade för 400 miljoner pund.

Det spelar ingen roll. Dickback har bestämt sig för att Slot var rätt man för Liverpool, då är det så. Spelar ingen roll att det var fullständigt uppenbart att gubben inte hade en susning.
Citera
2026-05-31, 07:13
  #4160
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zlikyr
Jag hade varit jävligt nöjd med säsongen som Arsenalsupporter. Väldigt nära att ta de två tyngsta titlarna.
Jag kan ju inte säga hur Arsenal fans ska känna, eller fira, så utgår från mig själv i liknande situation. Allt behöver ses i ett perspektiv. Tid bör beaktas på flera sätt. Nöjd, absolut. Med lite distans kanske väldigt nöjd. Dagen efter en final förlust på straffar i CL skulle jag definitivt känna mig besviken. Speciellt om man som vissa, såg sig som favoriter till att vinna turneringen. Det gäller ju dock inte alla. Lyckas man se saker positivt mindre än 24 timmar efter förlusten, när det var så nära, är det bara att gratulera till den stabila mentala hälsan. Titelparaden är visst idag. Njut så mycket det går.
Citera
2026-05-31, 09:35
  #4161
Medlem
HycklarSveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jontepsg
Exakt, en vinst ikväll hade varit en sjuk bonus, men det viktigaste är redan ordnat. Vi är bäst i världens bästa liga, framtiden för klubben ser fantastiskt ut.

Det enda jag oroar mig för är Iraola och Liverpool. Sen ser jag fram emot Citys förfall 😁

Ja vi är ju klara favoriter nästa säsong. Även fast Iraola till Liverpool ser farligare ut så kan det ju ta lite tid innan spelarna vänjer sig vid hans taktik, sen lämnar ju Konaté och Salah som bosman också. Blir svårt att ersätta dessa spelare, medans Arsenal kan bygga vidare på sitt lag.

City ska man la inte räkna bort helt heller, men Maresca är ju en stor step down får man la säga. Bernardo och Stones lämnar och domen för 115 lär ju komma snart, vilket kan skifta säsongen till en nedflyttningsstrid istället.

Chelsea är ju kaos men Xabi är en riktigt bra tränare, så på nått sätt är jag lite skraj att de ska ta sig samman nu. Känner på mig att deras trupp kommer rensas kraftigt igen dock, så då får man också börja om från ruta ett. Kommer Chelsea äntligen kunna ha tålamod och hålla kvar i en tränare?

Det laget jag ser som största hot mot Arsenal nästa säsong är Man United. Carrick har fått med sig laget på ett bra sätt och har en bra trupp att bygga vidare på. Avslutade säsongen starkt och tror de kommer fortsätta på det spåret.
Citera
2026-05-31, 12:38
  #4162
Medlem
Arsenal har varit mycket bra i några år nu, och mycket talar för att de kommer att vara bra ännu några år. Truppen är bred och stabil, intressant att se om de värvar någon toppspelare.
Citera
2026-05-31, 13:18
  #4163
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HycklarSverige
Ja vi är ju klara favoriter nästa säsong. Även fast Iraola till Liverpool ser farligare ut så kan det ju ta lite tid innan spelarna vänjer sig vid hans taktik, sen lämnar ju Konaté och Salah som bosman också. Blir svårt att ersätta dessa spelare, medans Arsenal kan bygga vidare på sitt lag.

City ska man la inte räkna bort helt heller, men Maresca är ju en stor step down får man la säga. Bernardo och Stones lämnar och domen för 115 lär ju komma snart, vilket kan skifta säsongen till en nedflyttningsstrid istället.

Chelsea är ju kaos men Xabi är en riktigt bra tränare, så på nått sätt är jag lite skraj att de ska ta sig samman nu. Känner på mig att deras trupp kommer rensas kraftigt igen dock, så då får man också börja om från ruta ett. Kommer Chelsea äntligen kunna ha tålamod och hålla kvar i en tränare?

Det laget jag ser som största hot mot Arsenal nästa säsong är Man United. Carrick har fått med sig laget på ett bra sätt och har en bra trupp att bygga vidare på. Avslutade säsongen starkt och tror de kommer fortsätta på det spåret.

Jag säger redan nu att jag inte har full koll på allt kring Liverpool, utan utgår ifrån vad jag vet(så slipper det komma något larvigt inlägg om okunskap senare idag). Liverpool kommer väl behöva värva en hel del försvarare. Robertson ska väl ersättas om det inte finns någon yngre talang som kan vara reserv åt Kerkez? Minst 2 mittbackar, varav en ska hålla toppnivå och gå rakt in i laget. Vet inte hur länge italienaren är borta eller vilken nivå han egentligen håller, men lagen som spelar i alla tävlingar behöver egentligen ha minst 1 reserv på varje position. van Dick har förmodligen inte många säsonger kvar i sig, och om inte Saudi får för sig att köpa honom så kommer det kosta en hel del stt ersätta honom.
Köper av Isak är fortfarande för mig helt obegripligt. Men dom pengarna hade kunnat användas på en reserv till Ekitike, Guehi och ytterligare en mittback eller vettig innermittfältare. Nu bör ju deras ekonomiska situation ändå vara bland dom bättre i PL, sen vet vi ju inte heller hur Iraola kommer spela, han är grym på att få ut det bästa ur sina spelare

Xabi är grym men dagens Chelsea är vad det är. Ibland undrar man ju om amerikanfettot ens bryr sig om klubbens prestationer. Tror han räknat ut att dom kommer tjäna mer på att få lyckas med talanger att ta nästa steg och öka rejält i värde.

City vet att domen kommer, Pep lämnar inte utan anledning. Vad domen blir det skiter jag faktiskt fullständigt i, vill som resten av världens normala fotbollsfans också vill; att alla ska veta att dom är fiskare.

Vettefan om jag tror på Carrick, visst han har vänt på säsongen och det ska han ha all heder för. Men poängen dom tagit har inte alltid varit övertygande, ofta nästan rent orättvisa. Men en sommar med nyförvärv som han vill ha, så blir det spännande.

För oss själva så bör ju vänsterkanten vara prioriterad. Jag älskar både Trossard och Martinelli, men Arsenal behöver en spelare i Sakas kaliber där. Men var fan hittar dom den? Det är fortfarande inga stora försäljningar på G, om ingen oväntad säljs, och vi tappar väl dom enda spelarna som hade kunnat säljas då deras kontrakt går ut.
__________________
Senast redigerad av jontepsg 2026-05-31 kl. 13:25.
Citera
2026-05-31, 15:14
  #4164
Medlem
Riksreptilens avatar
För de som vill ha lite mer Liverpool så sänder BBC f n live på länken neretill firande av både herr och damlaget som verkar ha, vunnit en liga,
var eller något liknande.

Inte så mycket vådligta större fyrverkerier eller misshandla de av poliser än.

https://www.bbc.com/news/live/c5y740nqg8pt

" The streets of north London are filled with Arsenal fans as they watch their team celebrate its first Premier League victory in 22 years - see live scenes above

Hundreds of thousands are expected to attend - here's a look at the five-mile route."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in